|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Vad jag vet finns det inget register över svenskregistrerade M Coupéer. Därför tänkte jag nu ta tag i det hela. Tänkte först innefatta alla Z3 coupéer, men inser att det blir för många bilar att hålla reda på. Uppgifter som är viktiga: Chassinummer Registreringsnummer Färgcombo Fabriksmonterad extrautrustning Försäljningsland Årsmodell Ägare + några bilder på bilen Vidare tänkte jag att registret ska publiceras på nätet tillsammans med en massa vackra bilder, men att registreringsnummer och chassinummer ska hållas konfidentiella samt ägaruppgifter om så önskas. Annan viktig data? Några kommentarer? /Andreas | |
|
Jag har ännu inte gått ut officiellt med det hela, men jag har med hjälp av en Z-fantast i England fått igång en svensk underavdelning på z3roadster.net. Man kan registrera sig och lägga upp information om sin bil där (alla Z-modeller är välkomna, inte bara Z3 roadsters), information om träffar (finns en funktion som skickar ut en påminnelse till alla inom ett visst område när det är dags för en träff i närheten. Påminner ju till viss del om det som du har tänkt starta upp! :) Länk /Masten Lokal Administratör för svenska avdelningen på www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
wolv: jag har faktiskt tänk tanken en bit längre: en Z Coupe klubb. Vi verkar vara 15-20 coupe ägarna bara här på forumet. inklusive importer lär det ändå inte vara mer än 100 vagnar i Sverige. En liten exklusiv skara.... Det verkar som om Z klubben inte blir av. det har varit väldigt tyst om det från dem som legade bakom idéen. Men kanske en Z Coupe klubb kan bli mer av en språngbrädda för en Z klubb? |
|
|
ThaMaztr: Snyggt! Kul att det blir en svensk avdelning och att vi har en på Autopower som är herre över den :) Jag hade tänkt mig ett mer "hardcore" register med syfte att i första söka upp och hålla koll på alla coupéer. Tror det är svårt att ta ett så brett grepp på det hela. Men det är ju ett bra komplement och jag kommer att registrera mig där snart! Z3c4ever: Låter som en intressant idé tycker jag! Det ska ju egentligen inte behöva vara så svårt att starta igång en klubb. Man kan väl börja lite lätt med det formella bara och låta verksamhet i klubben växa fram med hjälp av intresse från alla medlemmar. Allt behöver ju inte ske på en gång. Vi kan ju göra som så att jag börjar med att ta in uppgifter på så många coupé-ägare som möjligt och deras bilar så har vi nåt att gå på? /Andreas |
|
|
Jahop, ska vi nu börja att dizza varann bara för att vi inte har kombi eller? Taskmörtar! 19" :-) VD med R&D "M ROADSTER" |
|
|
wolv: låter som en alldeles förträfflig idé tycker jag. Har ett flertal passande loggor jag tror skulle kunna vara lämpliga. M Coupe "it´s a lot like nothing else" |
|
|
yatooil: Hehe :) Nejdå, jag är ju själv f.d. roadsterägare som du kanske vet, men det är enklare om man börjar smått och sedan bygger på istället för tvärtom. mbolo: Är din bil titansilvermetallic? Ser ut som min ungefär :) /Andreas |
|
|
mkt bra idé beträffande klubben. |
|
|
TheMaztr skrev: "Länk Anmäld! :-) |
|
|
Emm: Tack :) /Masten Lokal Administratör för svenska avdelningen på www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
wolv: jajamen, bästa färgen i min blygsamma mening. Svart inredning kanske? sollucka/ ingen sollucka? Kul med en tvilling. Finns en till söder om gbg, men har aldrig träffat personen som har den. M Coupe "it´s a lot like nothing else" |
|
|
mbolo: Ingen sollucka, imolarött/svart skinn Har inga strålkastarspolare heller och det är jag lycklig över :) /Andreas |
|
|
Hmm.. har tyvärr fastnat med strålkastarspolarna, men funderar faktiskt på att ordna en liten omklackering snart. Vindrutespolarna, strålkastarspolarna och kanske även dörrhantagen i karoosfärg. Har min bakvinge i karossfärgen vilket faktiskt ser väldigt cleant ut.. M Coupe "it´s a lot like nothing else" |
|
|
Att lacka om vingen har jag också funderat lite på. Ser lite fel ut när den är svart. Funderade också på hur det skulle se ut om man köpte kromade handtag istället....z3c 4 ever, har inte du sådana? Har du bra bilder på handtagen? /Andreas |
|
|
Har sett varianter pa kromade handtag, men jag skulle personligen foredra hel-lackade. har inte sett z3c 4ever:s annu sa kanske blir jag reformerad.. M Coupe "it´s a lot like nothing else" |
|
|
wolv och mbolo: Jag har kromade dörrhandtag (original) på min bil, närbild här: Länk Bild på Z3c 4 evers dörrhandtag finns här Länk , tyvärr lite mycket skugga. /Masten Lokal Administratör för svenska avdelningen på www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
Om ni nu blir extremt sugna på att montera kromade dörrhandtag så finns det en monteringsanvisning här: Länk /Masten Lokal Administratör för svenska avdelningen på www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
Varför sammla chassi nr? vet ni vad man kan göra om man har ett fulständigt chassinr? skulle ALDRIG tillåta ett privat register innehålande mitt chassinr!!! Åka utan tak e gött!! |
|
|
BmwNike: Nej, berätta vad man kan göra med ett fullständigt chassinummer? Vem som helst som ser din bil kan 15 sekunder senare ha ditt fullständiga chassinummer... Anledningen till att chassinummer ska finnas med är ju att det är den enda unika detaljen som identifierar varje enskild bil. /Andreas |
|
|
Man skulle ju kunna ta enbart de sju sista tecknen i chassinumret? Dessa ger ju tillräckligt med information (i de flesta fall iaf) och är också helt unika. Prova att mata in era sista sju tecken här: Länk /Masten Lokal Administratör för svenska avdelningen på www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
Dessutom, på tal om fullständiga chassinummer: Det står ju fullt synligt i överkant på registreringskyltarna... /Masten Lokal Administratör för svenska avdelningen på www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.