AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
5.220

Värdering: Import 328Ci -99

Sida 4 av 5
bm
860
bmw_patricia
BMW 328Ci -00
BMW Z4 3,0Si -07
Vad sägs om denna?

Importerad 330Ci -02, 4.500mil, sportstolar i helläder, HK stereon elglastaklucka, m-paketet, klima med 18tum.

Vad går en sån bil ungefär på?
Visa användare
324
Sebbiis
spanar efter m3

Inte mer än 250.000:- Med tanke på att du kan en med mer utr och Tv för 269.000:- på bilfirma.

Bmw_patricia: kollade du på den där 328CI Topazblå på "bmw säljes" den med Tv och 18" sommar fälgar..

Va tyckte du om den isåf?

Bmw om du älskar att höras..
bm
860
bmw_patricia
BMW 328Ci -00
BMW Z4 3,0Si -07
med tv och i bilhandlare för 270? det låter lite billigt asså, priserna är något högre i sthlm!
Visa användare
324
Sebbiis
spanar efter m3

Jag kollade idag på den bilen 330CI Smg osv, han skrev fel. Det var inte 279 utan 379.000:- vilket är överpris..

bm
860
bmw_patricia
BMW 328Ci -00
BMW Z4 3,0Si -07
Vilken skillnad, kolla in min nya tråd och värdera den då?
Visa användare
324
Sebbiis
spanar efter m3

Varför är det så få 3-serie cupe som har tv/nav och Automat?

Nästan 99% av alla 3-serie cupe annonser här och på blocket saknar Tv/nav och automat.....

Sebbiis: jag tror nog att de som köper en coupe hellre vill köra "aktivt" och inte förlita sig på en automatlåda...så är det för mig iaf...
Vad det gäller TV/nav så funderade jag själv på om jag ville ha det, men kom fram till att det mest var en ploj som skulle vara kul i början, men som jag egentligen inte har minsta användning för...

/ Joakim

Länk
Visa användare
324
Sebbiis
spanar efter m3

ja det är så, man använder det ca 2gånger sen så e d historia.
Men ja tycker inredningen på 3-serien blir så mycket "Lyxigare" med den bordmonitorn.

Sen så är det mycket stadskörning för min del så det blir bara jobbigare med manuellt tycker jag...

Men jag kan nästan garantera att alla som haft bmw automatlådor inte vill byta till nån manuell efteråt...

wentan:

här har du en som är nära 210' Länk

Det tog inte riktigt 1-2år ;-)

*sådetså*

Pistolas: Jadu en fullutrustad 330 för 220 kkr.
Då börjar genast undra varför han säljer bilen för 30 kkr under marknadsvärde. Den har rullat nästan 10 000 mil, vilket drar ner värdet.
Bilen verkar sakna komfortpaket vilket i mina ögon gör den tvärkall.

Snabbkoll ger detta:
Fordonsstatus: I trafik (2002-10-22)

Antal ägare: 1

Datum för första reg.: 2002-09-17
Producentansvarig:

I trafik första gång: 2002-10-22
Yrkesmässig trafik: Nej

Fordonet tillverkat:
Direktimport: Ja

Utredning: Nej
Tillfällig registrering: Nej

Om du ägt denna bilen och allt hade varit 100% reko, varför hade du inte sålt bilen för 250 kkr när du kan göra det?

Man får alltid vad man betalar för.
*Sådeså*

Var God att söka innan du frågar!
Länk
wentan:

Dåligt svar, där har du ju en sån bil, en 330ci, med sån där muppig tv och sportstolar i skinn.

Pistolas: De är inget dåligt svar, ja konstaterar återigen att man får vad man betalar för.
De har funnits 1 sån billig 330 ci innan och de var den som var uppspacklad och behövde reparationer för 100 kkr.

Om du vill "fynda" 330 så föreslår ja att du tittar på denna, så får du se vad man får för pengarna.

Ärligt talat så börjar ja bli trött på den här mentaliteten, lägsta pris sätter prisbild för alla bilar på marknaden, oavsett skick/miltal/bakgrund osv.

Jag föreslår att du åker ut o tittar på 10 likvärdiga bilar och ställer dig sen frågan, varför är 1 av 10 så mycket billigare?

Länk
Där har du en maxutrustad enligt ägaren iallafall.
Men nu antar du att den är uppspacklad och dålig och har gått jättelångt. Komfortpaket har den med största sannolikhet, ring och kolla upp det där vettja? Jag antar att den inte är totalkvaddad.
Verkar ju skitfet med chromepkt, och sportskinnstolar. Har du det i din?

Fynda kan du göra själv.
Jag är inte intresserad av att köpa en sådan bil.

BMW 330CI GPS Navi/TV OBS 220' Kr -01

"Årsmodell: 2001 Miltal: 9 000 - 9 499
Max utrustad bil!!
Navigation, TV, Elmanövrerade sportstolar i skinn
med minne, Xenon, PDC, telefon m handsfree, Cd
växl (orginal), Chrom line pkt, komfort öppning
och stängning, Nyckel minnes funktion, regn
sensor, aut avbländning inne spegel. osv. osv.
Mörkgrön metallic, nya Nokian NRV sommardäck, Ny
servad, garanterade mil, inspektion 2 Feb. 2004,
import 2002 m.m. 220 000:- PoK"

Visa användare
324
Sebbiis
spanar efter m3

Bilen är Grön för Guds skull... vem köper grön bmw, ingen i dagens läge..

ja, grönt är fult, håller med.
Håller med sebbiis här...mörkgrön var kanske klockrent 1995 men är det inte idag precis. Känns ganska tråkigt idag. Mörkblå/svartmetallic och silver är tidlösa färger som verkar hålla i alla lägen.

Tycker inte att 330 objektet som pistolas länkar är särskilt representativt för den generella prisbilden. Bilen säljs "färdigprutad" och säljaren vet om det samt att den dessutom har gått långt m a p åldern.
Typisk bil som säljaren vill kunna sälja snabbt genom att gå ut med ett lågt startpris.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
De som avskräcker mig mest med objektet ifråga förutom milen är de fullkomligt gräsliga chromeline utförandet.
Ja mår illa bara jag tänker på det.

Grön och Vit är med hög sannolikhet de 2 mest svårsålda färgerna på e46.

Länk
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
wendtan, tycker du talar lite emot dig själv.

Först är bilen för billig och sen är det en svårsåld färg.

Det kanske kan vara så att bilen är svårsåld och priset måste därför vara lågt.

Jag tycker den var ganska snygg, skulle nog titta närmare på den om jag sökte 330 coupe.

Ja har bara ifrågasatt varför bilen säljs under markandspris samt konstaterat att man får vad man betalar för.
Mina personliga åsikter om hur lättsålda olika färger på e46 är ganska ointressant i fallet.

Om bilen är helt reko, så finns bara en förklaring till priset och de är att killen har väldigt brått med att bli av med bilen.

Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Ett inlägg bara, det är mycket fokus på att den billigaste bilen sätter prisbilden för alla bilar av samma modell, men man skall också vända på det att köpa en bil som är 30.000 dyrare garanterar inte alls att bilen skulle vara i bra skick. Om man tar wendtans exempel och väljer ut 10 bilar för i 250k klassen så kommer det förmodligen vara 5 av dessa som man inte kan tänka sig betala 250k för, 3 som ligger i linje med vad man betalar för, 1 som man blir positivt överraskad över och 1 som faktiskt är lite utav ett kap för 250k. Med andra ord så kommer minst hälften av bilarna som står för 250k inte säljas för detta pris. Att man då direkt väljer att sätta ut bilen för ett lägre pris behöver inte per automatik betyda att bilen är i sämre skick än 'de flesta andra' trots att de är 20.000 dyrare.

Kan man bortse ifrån att döma bilen efter säljaren så finns det alla möjligheter att göra en bra affär. Alla som säljer sina bilar är inte insatta i BMW världens uttryck och paketbegrepp.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.