|
Sida 1 av 5
|
|
|---|---|
| Undrar ungefär vad en Importerad 328Ci -99, 8.000mil, med utrustning som Navigation med Tv, Telefon PDC, ACC, sportstolar, läder och el? | |
| Kan diffa på 15-20tusen vad det gäller färg och fälgar. | |
|
vad har färg med värderingen att göra?? inte kostade väl röd mer silver när han tog ut den.. fälgar 16 tum från fabrik |
|
|
Inte nödvändigtvis men vissa färger är mer eftertraktade på begagnatmarknaden än andra. En solidröd torde vara betydligt billigare än en silvermetallic. /Erik |
|
Jirar |
Den borde vara värd ca 175000tkr |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
njae, med navi och prylar går den nog upp närmare 200', borde gå att få ut åtminstone 190-195' tycker jag. men det förutsätter en snygg färg, en solidröd eller vit sänker nog priset runt 20'. mvh Johan |
| vi snackar metalic lack | |
| 200lax, ...those days are over. | |
|
Jag tycker också 200 låter mycket i dagens läge. Står en 328Ci -99 på Theanders i Lund för 195kkr, sv-såld, sportskinn, PDC men utan navi dock. Då är det dessutom hos en aukt BMW handlare som generellt brukar ligga högre i pris. Mer än 175-180 tycker jag känns spontant för mycket idag, med viss reservation hur mycket en ev spekulant är beredd att betala för navi/tv systemet. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
330 för 200-210, de e de som gäller nu! Glöm 328or för 190-200 fett me prutläge på allt, go for it!! :-) |
|
|
pistolas: Tror du att du hittar en billigare bil för att du hela tiden snackar ner priserna på bilar du är intresserad av? ;) Du kommer aldrig att hitta en fräsch, ärlig och välutrustad 330ci för 200k. /Andreas |
|
|
wolv: orkar inte svara utförligt på sånt där nördtugg, men svaret är nej, det tror jag inte. |
|
|
Pistolas: Jag kommer vara den första som gratulerar dig till en reko 330 ci med hyfsad utrustning för 200-210 kkr när du finner den. De är möjligt att du gör det, om ett år eller 2. Läs gärna om den stackaren som köpte en uppspacklad 330 billigt som kommer kosta över 100 kkr att få rätt på. Snålheten Bedrar ALLTID visheten. Glöm inte det. Jag instämmer med Wolv, de fins några på siten som sätter i system att undervärdera bilar bara för att de är intresserade av modellen. I princip Alla har bara pratat en massa om bilar de ska köpa och funnits här i mer än 1 år utan att ha köpt något. Tolka fritt själv. :) Sök först, fråga sen, Bitte! Länk |
|
|
wentan: Jag köper aldrig mina bilar på firma, samt har kontakter på beggade tjänstebilar, så jag handlar ofta på lite andra håll, därav min prisuppfattning angående tex 5år gamla övervärderade cupeér. Kanske inte går att applicera på en entusiastsite såklart. Behöver ju inte överskatta genomslagskraften av detta forum heller, vad det gäller priserna som folk begär för sina bilar. Marknaden bestämmer alltid som bekant. Sen är det ju alltid kul å tjaffsa lite på lunchen :-) tjatja mvh |
|
|
Wendtan: Klockrent sista stycke i ditt inlägg! :) Dock har jag regelbundet blivit beskylld och även trakasserad för att jag "nedvärderar" 328 E36 trots att jag själv äger en och tycker det är en fantastisk bil. Håller alltså med dig, när det gäller en del individer här är det mycket snack och lite verkstad. Eller som det heter på utrikiska "Money talks, bullshit walks" mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
Det fanns dom som värderade min förra 328i -99 med mycket utrustning och 7000mil till ca 150.000.... Man skall alltså ta värderningarna med en nypa salt, men det är alltid nyttigt att fråga :-) Angående coupén som den här tråden handlar om skulle jag tippa på slutpris ca 185' - 195' eftersom tvådörrars av någon konstig anledning är något dyrare än fyradörrars. Begärt pris kanske 199' ?? Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
|
330 ligger på ca 200.000:- nu 328 borde vara minst 30.000 billigare |
|
|
LME: menar du att du sålde din 330ci för "ca 200.000:-"...!??!???! / Joakim Länk |
|
|
En klassisk högvärderare mot lågvärderardebatt....:=) /Simon |
|
| Går att hitta jättefina 325ci åxå för rimliga pengar. | |
| Har aldrig sett nån 330ci för 200k. minst 250k! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.