|
Sida 3 av 5
|
|
|---|---|
| Letar och letar, det finns fan inte många till salu! | |
|
Snart kanske... / Joakim Länk |
|
|
Kristoffer: Alla svensksålda e46 har värmesitsar standard, Kalltlandspaket tillsammans med uppvärmda backspeglar osv. ASC är standard från produktions start på e46. DSC kom standard på svensksålda bilar 2003 Knappsatsen till asc/dsc, värmesitsar, och h.k systemet har alltid sett likadan ut, oavsett årsmodell på e46. Sök först, fråga sen, Bitte! Länk |
|
|
Bmw_patricia., Har hittat din bil... :-) Länk Undrar om den har 16:9 navin? Wendtan, ja e nästan 1000% på att knappsatserna på 3-serie cupe 99-års modellerna har större.. Kolla på bytbil och jämför med en -00.. Bmw om du älskar att höras.. |
|
|
Knappsatsen ASC/DSC vämesitsar har ändrats från 00- då dem inte längre sitter som moduler utan är helt integrerade i själva ramen. Varje modul hade sin egen kontakt, idag har hela konsolen en större ISO kontakt baktill. Exakt ändrigsdatum vet jag inte. Knapparna har däremot sett lika ut som så vitt jag kan se det har du helt rätt. Same but diffrent. Mvh kristian |
|
| Automat är för tanter, men tack ändå :D | |
|
Alf. Så om jag köper en 99:a med dom knapparna går det att byta ut hela den ramen till -00ans? Bmw om du älskar att höras.. |
|
|
Sebbis: Nej det tror jag inte. Det är andra kontakter. Men sådana små detaljer kan du väl ändå inte haka upp dig på. BMW_Patricia: Automat är ju hur skönt som helst. Nästa bil blir lätt en automat. Varför behvöa anstränga sig med att växla när det finns hjälp. Men smaken är olika. Tyckte förr som du, men har konverterat till att gilla automat. Mvh Kristian |
|
|
Tjaa.. Mhm tycker oxå d, Automat är "nya modet" hehe,, sen har den ju Steptronic oxå, hade det på min 528 å d användes typ 1 gång... :-) En annan sak, jag har fått tag i en 328CI -99, ca 8tusen mil, all utr inkl nav å tv, ingen automat och ej harman kardon resten har den, ägaren är väldigt trevlig och går med på milkontrols test på egen bekostnad givetvis. Han begär 185.000:- och är ej prutbart... Va tycker ni? Är det värt för en -99 samt import? Vad kan man få för den om ca 1 år? Bmw om du älskar att höras.. |
|
|
Patricia: Den här ser ju ut att vara både välutrustad och hyffsat pris på.. Länk Trevlig Helg på er !! //Jimmy |
|
|
Eller den här kanske: Länk |
|
|
Jag har bara kört bilar med automat, farsans två bilar är atutomat. Vill ha växel, och känna kicken av koppla-växla-gasa :D Ute efter en helst svart bil :/ |
|
|
Kolla in denna Är inte det ett riktigt bra pris?? SMG dessutom Länk Bmw om du älskar att höras.. |
|
| Håller med, bra pris. Dock skulle jag inte köpa den pga SMG. Kanske det som sänker den? | |
|
Neej. Smg är ju en svindyr extra utrustning, eller?? Bmw om du älskar att höras.. |
|
| Nja, vanlig automatlåda är dyrare än SMG. SMG-låda är ju rätt ovanligt på 330, tolkar det därför som att det inte heller är speciellt efterfrågat. | |
|
kan man växla manuellt med SMG? asså med spaken eller är det bara automat? Det är väl inte samma SMG som sitter i m3an? |
|
|
De går bra att växla manuellt med SMG spaken, men du gör det upp och ner. 330ns SMG är generation 1, och inte generation 2 som sitter i m3an. De är STOR skillnad på snabbheten i lådorna. Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
| Såg annars en 330 ci -01 som hade gått 6000 mil för 210 000:-, minns inte vad det var för utr (tror inte det var så dåligt men minns ej). men bilen såg fin ut i allafall. | |
| I motorbörsen ska jag tillägga | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.