|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Lite kostnadsinfo på 2,7 liters m20: Jag har räknat lite på vad alla grejer kommer att hamna på (exl.vevaxel,stakar och ev. trimkamaxel) men allt annat "runt om"som åtgår för ett ordentligt bygge. Jag kommer även att lägga in komplett best.lista för en 88- här sedan. priset kommer att hamna på ca 5800sek med alla lager,bultar och packningar,remmar och vattenpump. (enl.bildelsimportens Pdf-katalog) betänk då att det sedan tillkommer några extra tusingar på kam (ca 3-4000+ev.fjädrar) och 324vevaxeln+323stakar. -fråga: behöver man "egentligen" byta vevstaksbultarna? |
|
| 325 toppen passar fint på ETA blocket. Jag har 325 block och kolvar, dieselvev, omfräst 323 topp mm på min busmotor. 8:1 i komp och den går riktigt fint. Märk väl att sitter det Mahle kolvar i 325 blocket så lär underdelen svarvas av annasr tar kolvarna i motvikterna på veven. Lycka till att hitta dieselvevar, för ett par år sedan fick man en hel motor för 500, nu när alla vet vad veven duger till kostar dom minst 3000kr helt plötsligt. | |
|
har en 2,4-vev liggandes i hallen :0) såg förresten att det fanns olika vev/ram lager,vilka brukar ni andra använda ihop med dieselveven? |
|
| Jag hade turen att hitta på en kanonfin komplett dieselmotor för 500 kr på den lokala skroten nyligen ! | |
|
Grattis! jo de finns en del kvar än tydligen. ;0) |
|
| Hittade en slut motor hos min skrotgubbe som jag fick gratis, och veven var helt 100%. Man lär ha tur :-) | |
|
jaa,vad lyckliga vi är allihop..haha.. ;o) men visst f-n ska man ha 323-stakar och plana blocket 2,11 mm om man ska använda dieselveven och originalkolvarna i ett vanligt m20b25block? har en diskussion via mail om detta just nu.. |
|
|
Skiljer det något i själva blocket på ETA motorn? (alltså gjutningen av blocket, inte vev, stakar, kolvar mm) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.