|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
>Andreas. En tanke bara, dock så har jag ingen direkt aning om hur stabil eller om det över huvud taget går att montera en Viper låda?! En pajsare här i stan, Bosse "Erlandsson" (Stavning) eller även kallad BMW Bosse. Han har en kompressormatad gammal 3,0:a Han kör med Viper låda i den. Det är iofs. Ett M30 block men det kanske går till M50/S50 med lite mods? Jag vet faktist inte hur bra dom igentligen är, men vipern har ju iaf. ett duktig vrid.... Du kanske har någon koll?! Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 (Bygger pulssplitt grenrör till M3 E30) |
|
|
Dom ska tydligen hålla för bra mycket vrid, typ 1000nm. Vi får se va de blir för nått, är lite sugen på en sekventionell låda. |
|
| Vem är inte sugen på en sek.låda? =).. | |
|
bmw-andreas/bäckis: Har ni sparkat igång er affärsrörelse än? Ser med förväntan fram emot ett ställe där man kan få hjälp, så man kan spöa lite vassa "pappaspengar bilar" med gamlingen. If it don´t run, crome it!! |
|
|
wheelie: Nä tyvärr verkar ta lite tid med alla papper:( |
|
| Snart så, det är på G i allra högsta grad iaf... | |
|
Bonje- menar du en vanlig Quaifelåda från Viper eller? Jag tror nästan jag vet en sån som ev. blir liggande om den inte ska i nya bilen isåfall.. Bilen jag mekade på i fjol i Gt-sm (Oreca Viper)bytte vi till Hollingerlåda , grymt bra lätt , lättväxlad och framförallt håller för d mesta..kostar välan sisådär 250-300 loppor.. :0( |
|
|
-> Robban/Pickis Haha, så det var du som halade fram lädret! Kände det på mig när jag läste att den gått till dina trakter.... Läget annars? /M |
|
|
Tjena Matte !!! Joo du det var jag :-) Fick ju sålt Pickupen precis i samma veva som Bäckis sålde motorn så det var bara å slå till utan att fundera. Jag gjorde en helomvändning och la ner projekt kompressor laddning, vill ju åka riktigt fort i sommar...:-) Fast just nu känns det långt bort, vi fick typ 70cm j-vla snö över en helg + det vi redan hade (suck) Hur går det för dej då, gjort nått nytt på din pärla??? |
|
|
Ahaa, där ser man! Lagt ner raggarkulturen alltså? ;) Nä du, här har tiden stannat.... Inget nytt förutom hårda bussningar som kanske skall i om jag får tummen ur.. *S* Har tyvärr tappat intresset och har planer på att göra mig av med kärran. Hittat någe´ guld än? ;) |
|
|
Nää du nog klappar mitt hjärta för vassa V8or fortfarande men jag var så less på att bara köra på strippen. Nu vill jag ha en vass gatbil som även går att svänga med och busa med på nattliga race ;)) och vad passar bättre än bmw turbo då ?!?! faan säg inte att du har tappat intresset för bilar(bmw) har du börjat om med skidåkningen igen??? Sitter just nu och *hittar guld* :) blir faktiskt ganska många kilo per år synd bara att man inte får behålla det själv....hmm. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.