|
Sida 8 av 26
|
|
|---|---|
|
tsaros: Det stämmer bra, det är den maskinen. 499 kr är kampanjpris (som dom verkar ha nu igen?). Ordinarie pris är 999 kr. Slå till! Det gjorde jag och är helnöjd. ///Foppa |
|
|
Tackar. Plockar upp en på vägen hem idag. Var hittar man dom bättre rondellerna som ni pratade om tidigare ? // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
|
Rondellerna är dom gula och du hittar dom på Micro ~ Mercedes Benz 500 SL ~ Diamantsvart monster på 4 hjul ;) |
|
| Jag köpte rondeller till min hos Autoexperten. | |
|
Både maskin och rondeller införskaffade. Såg att Micor säljer samma maskin för ~700:- Jag ska försöka testa den under helgen. // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
|
Då var maskinen testad, det blev ett bra resultat tycker jag. Det tråkiga är att maskinen avled under polerningen :) Ett kol som var sprucket i den, tur man har garanti på den. Lite nya bilder på hur det blev efter polerningen för dom som är nyfikna. Länk // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
bustorp |
Ferraripeter: Hur mycket plockade du bort från bilarna när du var proffs? Låter som om det skulle gå minst lika fort att maskera som att demontera och montera lister, blinkers,emblem m.m. Plus att jag då kan köra "på" listen och därmed komma alldeles intill utan att vara rädd för att kladda. B t w har testat Rustamaskinen med mycket gott resultat som vaxmaskin och för lättare polering, dock med andra trissor. Vid grövre polering (grova repor, mycket oxid, mycket maskintvätt) finns det inget som slår en hederlig cirkulerande polermaskin i första steget, sen Rustamaskinen till ev. finpolering o vax el. försegling. Turtles oscillerande maskin duger också ganska bra till vaxning men är oduglig som polermaskin. |
|
Hej Då har jag också skaffat en maskin... Vart kan jag köpa trissor i Norrköping!!!! mvh |
|
|
Känns som det bara är jag kvar då =) Har aldrig polerat med maskin förr o är lite orolig för rosor etc... /// Nicke Hellre en volvo i skogen än 10 på vägen... |
|
|
Nike_boy: Tror nog att din oro är obefogad. Jag har nu idag vaxat min gråa BMW med maskinen vilket var andra gången jag använde den och resultatet är mkt bra. Båda mina bilar, men speciellt BMW:n, är så blanka så att man nästan blir tårögd när man tittar på dem !!! Är helt nöjd ! |
|
|
Okej, får väl passa på att köpa medans jag jobbar kvar på rusta då... /// Nicke Hellre en volvo i skogen än 10 på vägen... |
|
Franka2 |
Kent H: Autoexperten i Norrköping har 100 mm trissor som fungerar alldeles utmärkt. Det ligger på Malmgatan vid MC-montörerna. Franka |
|
FRANKA 2 TACK FÖR DET |
|
| Har nu provat rustamaskinen med kombinationen Biltema trissor (tillklippta till rätt size) och Smartabs Easy cut med superbt resultat. Bör tillägga att lacken på min bimmer var misshandlad av maskintvätt samt en amatörmässig maskinpolering (rosor). Finns inte ett spår av dessa defekter nu! Nackdelen är som tidigare beskrivet ljudnivån, men med Ear öronpluggar står man ut. | |
|
Köpte också en sådan, vilken dynga! Låter som fan eller är det fel på min kanske? Vibrerar och låter, den snurrar ju så fort så att trissorna flyger bort. Men vad skulle jag tror? Man får vad man betalar för. För det är väl den dära med 2 st poler kuddar, vi pratar om? Mvh Kristian |
|
|
Alf_VON_Sil Köp nya rondeller, de som följer med är värdelösa. Duger inte ens att torka sig i stjärten med. Köpte oragnga rondeller på autoexperten, resultatet blev skitbra :) |
|
|
Nu har även jag anslutit mig till skaran av "Rusta-polermaskin-ägare". Har inte hunnit testa den ordetligt men dock tillräckligt för att kunna säga att den är i princip likvärdig med orginalet som jag har använt mycket då jag jobbade med rekonditionering. Hur det är med kvaliteten får väl tiden utvisa... Det är ju trots allt ganska stor prisskillnad jämfört med orginalet. Alf_VON_Sil: Orginalet låter och vibrerar lika mycket som Rustas "dynga". Precis som flera skrivit i denna tråd bör man byta skumgummirondellerna mot en något hårdare variant. |
|
|
heh oturligt nog köpte jag 8st förpackningar av deras värdelösa skummgummirondeller. Tänkte det går nog åt! Skulle ha läst detta forum, före köpet. mvh kristian |
|
|
alf_VON_Sil: 8 st förpackningar kanske var lite att ta i :)) Men det borde inte vara ngt problem att lämna tillbaks dom för kvittot förmodar jag att du har var. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Hmm.. köpte en maskin jag med. Det är tjocka skumgummi-rondeller med och små frotté-liknande kuddar också. Vilka använder man till vad? Jag har bara handpolerat tidigare :) Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.