AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
135.305

Polermaskin på Rusta!

Sida 7 av 26
to
268
tooon
325ix -07
Ser inget fel med att vara noga? Är man dessutom INTE proffs så tycker jag man helt klart ska vara ännu mer noggrann med maskering då man säkerligen inte hanterar polermaskinen 100% rätt.
Är man däremot proffs och polerar X antal bilar varje dag så kan man nog undvika lister o dylikt utan att maskera in hela bilen.

Var o en gör som de vill tycker jag :)

/ Peter
BM
216
BMW Lover
BMW 318 -99
Använde min maskin i helgen. Sonax Bilpolish. Blev kanon resultat.Och sedan Sonax hårdvax på det. Glänser som en diamant. *L*
Använde även Polishen på fälgarna. Blev som nya.
Hade de gula 100mm kuddarna från Micro.
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Nu har Rusta kampanj igen på maskinen för 499 kr verkar det som. Kolla länken : Länk

Imorrn åker jag bums och köper en :)
Ni
861
Nike_Boy
520d Xdrive G30 - 2017
Stämmer bra, från idag och till den 29e kostar den 499kr igen!

///
Nicke

Länk - Under utveckling, måste köras maximerat i 1024*768
YES! haha, va sååååå nära att köpa en på micro igår för 998kr haha Åker imorgon o köper en för 499 på Rusta i stället =)
Tack Foppa!!
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Ja, 499 är väl bättre än 998 :)

Jag köpte en idag. Köpte även 2 extrapack med trissor.
Farsans gamla Saab får bli första försöksobjekt.

///Foppa
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
blir nog en här med !!

///MVH TONY
Modellko
haha :D .. ser att alla här testar polermaskinen först på farsans bil eller någon annan bekankt innan de ska ut på sin egen bil ...

E34 4-ever
Inte jag. :-)

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Ville bara medela att priset nu åter är 499:- för maskinen på Rusta! Kom ett reklamblad från Rusta i morse.

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Visa användare
323
sword
330e Touring Xdrive 2021
1. Tycker ni alltså att Rustas (dubbla poler)maskin för 499 är bättre än Turtle vax?

2. Någon som har erfarenhet av Turtle vax super cleaner?

Mvh
Sword
PT
351
PTR
318i -03 (2:a bil)
1. Rustas maskin är livärdig med Micro Proflex och bättre än den Turtle waxmaster som jag kan jämföra med (ej säker på modellbeteckning). Dubbla trissor är inte avgörande utan vettig effekt kombinerat med fäste för standardpolerrondeller i skumgummi.

2. Jag har bra erfarenhet - jag har använt på flera olika typer av lacker och är nöjd.
at
140
ataim
523i -98
Jag har provat den från Rusta. Tyvärr roterar inte rondellerna mot varandra, men resultat blir ändå utmärkt. Blev rekommenderad av ett bilvårdar proffs att köpa denna maskin, om man står ut med vibrartionerna o oljudet. Han kör själv med originalet som kostar 3-4000 SEK. Det är tack vare att de tillverkas i Kina som kopior av detta slg kommit ut på marknaden. Köp däremot nya skumgummitrissor hos ett proffs (ca 40 kr paret).
En till som är nöjd med Rustas här. Trodde inte att det gick att få min gamla svarta golf så fin !

En fråga bara; Har ganska mycket tvättrepor på bilen och dessa försvann inte så mycket som jag hoppats på. Hur länge ska man polera över samma område för att det ska bli bättre? Var lite rädd för att fördärva ännu mer istället :-(
PT
351
PTR
318i -03 (2:a bil)
Polerrondeller hittas ganska billigt på Biltema, 19 kr. Dock finns endast gula och de måste klippas till. Autoexperten har ofta et stort sortiment, bla de mjuka vita till Cyclon - de passar nästan perfekt (5mm för stora?).

RacerMartin: Svarta bilar är svårast att få fina, men med en hyggligt tuff lackrengöring så borde du bli hyfsat nöjd. Så länge polermedlet inte börjat torka så kan du lugnt polera vidare. Har du bra belysning kan du med tiden lära dig att se igenom hinnan och bestämma när lacken är bra nog. Annars får du testa att polera av en liten yta och se hur bra resultatet har blivit. Behövs ytterligare polering så applicera mer polermedel och/eller spray vatten med sprayflaska.

Mer polertips (sök tex på polerteknik i forumet eller kolla artiklar på Stackens bilvård: Länk.

MVH/PTR
tack. det var ett bra svar på min fråga!
tack. det var ett bra svar på min fråga!
Tr
644
Tryggvesson
420i Gran Coupé -16
Alpina B6 3.5 -89
316i touring -94
335i -89
325i -88
323i -79
Köpte också en maskin från Rusta efter alla påtryckningar, eftersom jag inte maskinpolerat innan var jag tvungen att öva på pappas gamla bil innan jag gick på min egen :). Men det blev ju hyffsat för att vara första gången...

Länk
Länk
Länk
Länk

/Erik - BMW CS #05162
"My car got the famous G-Power deeptone"
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Galet att testa på din fars klassiker istället för din egna bil :)

// Mvh Andreas

Min 528i Touring
Länk
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Är det denna polermaskinen vi talar om ?
Länk

// Mvh Andreas

Min 528i Touring
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.