AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
135.294

Polermaskin på Rusta!

Sida 3 av 26
Jag kör oxå Sonax proffsserie.
Ska ge mig på att prova maskinen nästa vecka.

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
bm
338
bmw39
BMW Z4 2,5Si-07
Köpte också maskinen idag på rusta, den verkar bra o det medföljer två vita skumgummirondeller...är det dem man använder för poleringen eller ska man använda dem gula som e lite hårdare?
bm
338
bmw39
BMW Z4 2,5Si-07
På micros ProShine sitter det gula skumgummirondeller som är lite hårdare än dessa
Modellko
haha gick o köpte den i sista minut innan dem skulle stänga för dagen... nu återstår det att få god kunskap om polering innan projektet ..
Micros Pro Shine levereras med vita skumgummirondeller som är för mjuka för polering, dom duger säkert till att köra av vaxet med.
bm
338
bmw39
BMW Z4 2,5Si-07
POWERM: det kanske skiljer mellan olika micro butiker, va igår på micro i barkaby o där fick man med gula skumgummirondeller som är lite hårdare.
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Någon som testat Rusta maskinen ännu?
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Alla köpt men ingen har använt den :)

Köpte själv en igår men har inte ens rivit bort plasten på den, letar efter rondeller jag med och hittar jag inga så går den i retur.
bmw39: På demo maskinerna hos Micro sitter det gula pads, men i kartongen ligger det vita + någon tunn historia som skall likna lamull eller något.
Stout :Autosmart säljer gula + röda pads till dessa maskiner även Micro har fast lite dyrare. Dom röda är lite mjukare och idealiska att köra av vaxet/lackskyddet med.
to
268
tooon
325ix -07
Stout, kan säga att min ligger i klädkammaren med plasten på den oxo :)

Kanske ska inviga den i helgen, hitta nån granne med SAAB att testa på först ;)

/ Peter
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Testa om kardborrmattan sitter fastlimmad ordentligt. Det gjorde den inte på min micromaskin jag köpte då dom först fick in dom(sålde den två veckor senare) Pads fanns att köpa på micro eller ngn bilvårdsfirma. 100mm behövs.
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
POWER: Tack för infon.

tooon: Min ligger fortfarande i bakskuffen i bilen, har inte gitit att flytta den sen i går :) Ska testa den på frugans Golf först.
bm
338
bmw39
BMW Z4 2,5Si-07
POWERM : ok så man borde kanske köpa gula skumgummirondellerna från micro till polering och använda dem mjuka vita som medföljde till vaxet elr??

Hittar varken på Micro eller Autosmart.
Någon som kan länka så jag han handla på nätet?

Micke: Smartab.com, ring till din representant i länet så levererar han till dig.
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Tack för alla svar!
Har varit bortrest under en vecka och har därför inte kunnat följa tråden. Riktigt surt att komma hem idag och här läsa att kampanjen endast pågick tom 23 mars! :(
Ingen här som "råkade" köpa två när dom var på Rusta eller någon som jobbar där och kan sälja en i efterhand till kampanj-pris?

Hoppas att ni som fått tag i maskiner blir nöjda!

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Om du tvunget vill ha en till det priset så har jag en ouppackad (fortfarande inplastad kartong). Men du får stå för frakten.
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Stout:
Jag är intresserad. Skickar ett mail till dig nu!

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Visa användare
382
Micki
740ia-95
Stout .Blev det några affär?Annars kan jag köpa den.Är det nån som har testat den?Jag provstartade i Micro.Det var ett jäkla liv i den.Alla i affären tittade åt mitt hål.Det kostar idag 999:-

MVH.MICKI Länk
Även originalet för liv. Jag ska prova min i veckan.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.