|
Sida 24 av 26
|
|
|---|---|
|
Får ta och skaffa sig en sådan tror jag bestämmt, jag har en turtle maskin som man blir näst intill schitsofren av, händerna domnar bort efter att ha polerat bara huven. Är det någon skillnad på vad för vax som funkar bäst på metallic och vanlig lack utan klarlack ? Lite offtopic, vad drar din 540 hasso ? Mvh Sibbe Länk Länk |
|
| Såg att det finns en identisk maskin på biltema nu mera. Utseendemässigt är den i alla fall fullständigt identisk, bortsett från att den är blå och kostar 299:- Har någon testat denna? | |
|
Jag har köpt min på Biltema för 298 kr sid 191 Den har varvtalsreglering också Rekommenderar den. MVH Arof |
|
| Dammar av tråden igen, nytt rekord 199 kr på Rusta. | |
|
Hej Biltemas maskin har varvtalsreglering också till lågt pris 298 kr Fördel med varvtalsreglering man kan starta långsamt så polermedlet inte sprutar runt. Köpte 125 mm gula trissor på Biltema o klipte ner dom till 95 mm Klipp koniskt med större gul yta än svart. Hälsningar Curt |
|
fyllecaj |
har man inte för mycket polermedel om det sprutar runt? dom säger att man bara ska ta lite |
porta |
Varför inte köpa färdiga 100mm? |
|
Jag köpte min på rusta! ;) med dubbla hantag en stor skiva ingen varvtals reglage, enkel att använda, jag använder den enbart för pollering av ex. vax, men applicering av vaxet gör jag för hand för att inte få oönskade sprättar! Håller fn testar olika vaxer iom att testerna som finns ute på marknaden är nu mera gamla och det finns en del nya vaxer som folk inte riktigt har provat eller känner till. finns en tråd vid namn "Har någon provat Turtle Wax Extreme Nano-Tech?" hehehe.. finns lite åsikter där :) men poleringen som sagt m.h.a Rusta's grunka! helt ok.. stora ytor tas med grunkan och små skrymsen får man ta med polerduk. //Rop the shining maniac... |
|
|
Hej Köpte min på Biltema den var då billigare o hade varvtalsreglering Maskinen är annars lika o bra för sitt ändamål. Köp gula 125 mm trissor o klipp dom koniska rill 90 mm med större gul yta. Hälsningar Curt |
|
|
Hej igen Tror Biltema tar unbder 300 kr. Curt |
|
|
Hej igen Tror Biltema tar unbder 300 kr. Curt |
|
|
Hej Fördelen med vtalsreglering är att vaxet inte sprutar omkring när man startar maskinen. Starta sakta o öka långsamt hastigheten blir påstrykningsresultatet bra o allt kommer till nytta o inte sprutar på rutor o plastdelar. Curt Det gäller att lära sej av dom som redan kan och gjort misstagen. |
|
|
Oscillerande maskiner är inga polermaskiner i egentlig mening de är vaxutläggare. En polermaskin är steglöst roterande, den polerar man med och använder sedan vaxutläggaren vid vaxningen. Ska man skaffa endast en maskin rekomenderar jag en ordenltlig steglös roterande maskin på 1000-1200Watt. Eb sådan har man alltid nytta av. Pratet om polerrosor med roterande maskiner tycker jag är starkt överdrivet. Får man det har man nog kört för torrt eller med för högt varv. Kör med vit skumgummiskiva sist. |
|
|
Nu har jag läst hela tråden. Men jag finner inte ifall maskinen på classes, har samma arbetsmönster som dem övriga. Var inne och fråga dem och de sa att den inte var oscillerande. ? någon som vet ifall den är exentrisk och /eller oscillerande? Har nämnligen 50mil till närmaste biltema, och rusta har slutat sälja. mvh Alex |
|
|
acreature: 30-9292 är oscillerande, 30-9005 är det inte. Den senare skall du inte köpa. Med vänliga hälsningar /Daniel |
|
|
Jag var inne en sväng på Rusta här igår och såg att dem minsann visst har kvar maskinen, kostar 399 pistoler. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Jag har tittat lite på Jula, Biltema, Swedol och rusta efter en polermskin. Det gäller alltså en enkel roterande. Dem varierar i pris från 399-499kr och hättans storlek från 125-180mm. Är det någon som har någon erfaranhet av någon, gällande vibrationer och oljud etc! Tittar även på dubbeltrissa, och undrar vad ni har kommit fram till. Rustas och Biltemas ser ut att vara samma maskin. Priset skiljer ju vierligen en hundring,,, och jag har lite svårt med biltemas kvalité. |
|
| Skakar dessa billiga maskiner vääääldigt mycket? Ska man behöva betala tusenlappar för att få en bra maskin? Jag polerar gärna bilen, men vill inte att händerna ska domna bort. | |
|
Vad jag kan se har ingen tagit upp Micro´s Pro Shine II som det dessutom är kampanjpris på (slutar 31mars). Någon som har erfarenhet av denna? Länk |
|
| Tillägg: Kostar ord. 699kr och nu 499 med micro kort. Man får dessutom 10% tillbaka sen som en bonuscheck. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.