AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
135.300

Polermaskin på Rusta!

Sida 2 av 26
Kardborre 2x95 mm.

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
Kul att man köpte en pro shine för 998:- för en månad sedan: (
to
268
tooon
325ix -07
Så, pressade ut en femhundring jag med, hoppas den är värd det.
Visst är det passande att de har erbjudanden som gäller t o m 2 dagar innan löning ;)

Hrm, vi får väl se vem som blir testpilot på denna maskin... eller är det någon som redan kört ett race?

/ Peter

Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
www.rusta.se verkar vara nere? har vart det sedan igår tror jag. Någon som vet om dom har en webshop där man kan köpa den?
Så slipper jag åka 10 mil för att köpa den :D
to
268
tooon
325ix -07
foppa:
Kollade det igår, de har endast försäljning över disk dessvärre.
Hmm, ja www.rusta.se verkar vara nere nu - men jag var inne och kollade idag på jobbet och då var den uppe.

/ Peter
Modellko
hmm, jag tror inte den maskinen kan snurra med olika varv, den e bara som på eller av .. jag tänkte oxå köpa en sån imon, men jag undrar om det e värt det, eller e det bättre att köpa en som snurrar i olika varv ... tips tips tips, måste snabba oss ...
to
268
tooon
325ix -07
>> "eller e det bättre att köpa en som snurrar i olika varv"

Frågan är vad en sån maskin kostar? Du menar att du vill ha ställbart varvtal på maskinen antar jag, och det tror jag inte Micro's Proshine heller har (1000 kr).?

Jag skulle tippa på att ställbart varvtal är förövrigt en mer viktig faktor på roterande maskiner än på oscillerande.

/ Peter

ul
47
ulfpc
520d x-xdrive -15
R1100gs -94
Hej!
Var och köpte en maskin på rusta för en timme sedan.
Verkar helt ok, förutom att polerkuddarna verkar lite för mjuka.
//Ulf
bm
338
bmw39
BMW Z4 2,5Si-07
Hej,

Hur länge har dem detta erbjudande??
Modellko
bmw39 , imorgon är det sista dagen , sen efter kommer den kosta 1000 kr ...
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Men polerkuddar?
Ska man inte ha sådant där vitt ludd som det är på lite större polermaskiner? Eller är jag helt fel ute?
Vad är det för matterial? Ser ut som skummgummi typ? Ska man verkligen ha det på lacken???

*BAWORAK*
BM
216
BMW Lover
BMW 318 -99
Skummgummikuddarna när man lägger på polermedlet och lammullshättorna när man polerar bort medlet skall det nog vara.
to
268
tooon
325ix -07
Njae, lammullshättor är väl för grövre polering och rubbing. Nu har jag ännu inte hunnit öppna min förpackning så jag vet inte om lammullshättor följer med??
Poleringen utförs med skummgummidynorna (de vita, och för övrigt alldeles för mjuka i det här fallet), och medlet kan sedan torkas av m h a en polerduk.

Checka in Hassos tips under Gör-Det-Själv sektionen, där beskriver han ingående hur man maskinpolerar.

/ Peter
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Tydligen är det inget kampanjpris som jag förstått det. Var hittar ni 23/3?

Hur är denna maskin jämnförelsevis med en dyrare? Vågar man polera en silvermetallic lack utan att den blir flammigt, eller har det med människan bakom polermaskinen att göra?
to
268
tooon
325ix -07
Stout,
Om du kollar på rusta.se under kampanj så kommer du hitta denna polermaskin. Dessutom så bekräftade även Nike_Boy (jobbar på Rusta) detta.
Datumet 23/3 fick jag när jag påpekade att de satt ut fel pris på polermaskinen i butiken (De hade glömt att sätta ut kampanjpriset på 499:-).

/ Peter
Står även 23/3 på reklambladet jag fick i lådan.

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Ok, sökte efter den på Rustas sida och det stod inget datum. Det var därför jag reagerade.
to
268
tooon
325ix -07
Stout, ang. din lack så tror jag inte att du behöver vara orolig när du använder en oscillerande maskin och ett milt polermedel. Dessutom minskar även risken för polerrosor när maskinen har 2 huvuden/trissor.
Men du har helt rätt i att det är personen bakom maskinen som avgör hur resultatet blir.

Nu har jag, som sagt, inte testat eller packat upp maskinen ännu så jag kan givetvis inte säga eller lova att just denna maskin är skitbra.

/ Peter

St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Har bara sona professional cleener och wax och det är väl milt?
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Har bara Sonax professional cleener och wax och det är väl milt?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.