AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
135.298

Polermaskin på Rusta!

Sida 19 av 26
kollade på mekonomen oxå men dom hadde inga passande heller.
men men får väl be autoexperten i s-vall ta hem ett gäng, det skall ju vara bra trissor dessutom.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Kan man beställa trissor via nätet någstans till bra pris? Dags att dra av bilen, och svärmors, och pappas...

Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
acey : Här Länk kan du köpa trissor.
Klicka på "polermaskiner" så finner du :)

///Foppa
Bra foppa! beställde 8 st kostnad 285 kr inkl frakt. hoppas att dom är bra, såldes ju som tillbehör till en dyr maskin så..
topasblå: verkar vara identisk med den som Micro säljer.. vill minnas att de tar 45 kronor styck..
Funkar bra, men skulle egentligen vilja ha en ännu hårdare för besvärliga smårepor..

Är det ngn som vet var man kan inhandla en vettig maskin av vinkelsliptyp.

Vilka varvtal ska den jobba på? 1200-2000 är väl bra för att lägga på vax. De jag hittat har varit mkt snabbare.

Är Claes O maskinen bättre än rustas? Var det den som hade bättre lager?

-Phil
Bruksbo vs CO/Tech ? Spelar det ngn roll ?

-Phil
kan inte tänka mig att fabriken skulle stoppa in något annat lager i någon av maskinerna, verkar som att dessa är identiska.
Länk och Länk
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Philip S:
Bruksbo vinkelslip/polersmaskin ska du absolut inte köpa. Jag försökte köra Lahega #11 med 125mm trissor med den och den klarade inte att dra runt den flytande rubbingen utan jag var tvungen att höja hastigheten för att den skulle klara det, med resultat att den blev överhettad och släppte man efter lite på maskinen så gick den upp i högt varvtal. Det gick åt två maskiner som blev utbrända och sedan lämnade jag tillbaka skiten eftersom den inte håller måttet.
Om du ska vaxa så fungerar den dubbeloscilerande utmärkt!

Har hört att PaCe ska vara ett bra budgetval men inte testat den själv. Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Foppa: Tackar! Fick bli en beställning :o)

Kommer nyss från Classe, medföljande trissor är mycket hårdare än Rustamaskinens och förmodligen användbara, dessutom säljer dom gula trissor från Autosmart i 2-pack för 39 kr.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Jäklar var just där för att köpa bläckpatroner , hur man än gör så glömmer man alltid nått på Clas O :)

///MVH Hasso
Länk
Bra pris på dom gule. 2-pack för 39kr är billigt. :)
Ok ska nog ta och köpa dubbeln. Men den känns jobbig. Varför dubbel?

Men är Bruksbo och CO/Tech samma?
Skilland i lager eller ngt sådant?

-Phil
be
745
beamer
BMW 320/325 E30 -84
Dubbeln är nog bra om man är lite ovan att maskinpolera eftersom risken att bränna lacken minskar. Jag köpte rustas maskin härom dagen men som sagt, trissorna som var med är nog ingen höjdare.. Jag som är novis på detta skulle gärna vilja veta vilken typ av trissor man ska köpa? De som var med, är de endast lämpliga att köra vaxet med el är de t om för mjuka för det? Vilken typ av pads ska man köra med lackrengörning t ex?
Kostar just nu 299 på rusta
Gula trissor är bra allround trissor. Det går att både polera samt lägga vaxet med dessa.
Ji
266
Jim K
325tds -94
320is -90
324td -90
Vad är det för artikelnr på dom gula 95mm trissorna som Clas Ohlson säljer?
Har letat på hemsidan men inte hittat några.
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
På förpackningen finns det inget serienummer mer än EAN-koden som är 7330681120067. Fabrikatet är Autosmart
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
inte serienummer utan artikelnummer skulle det stå.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.