|
Sida 13 av 26
|
|
|---|---|
|
markus00 den heter: 00611 POLERMASKIN PRO-SHINE 998 SEK ett råd, köp rustas, kör till lagren rasar, köp nya hos micro(eller annan återf. av skf-lager) det blir det billigaste alternativet, och som många här säger kan den ju hålla länga, länge, länge, l......................... lycka till! --------------------------------------------------------------------------Darklight lustigt att din "knapp" gått sönder, för enligt min källa är det MICRO's olje-strömbrytare som ska vara den bättre av dom, hehe //Kent |
|
|
Acey: Som sagt, köp Rustas. Den e så sjukt prisvärd så de finns inte. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| Okej blir rustas idag, om den nu finns kvar. Ikväll skall svärmors opel göras. | |
| Glöm inte att köpa lite hårdare trissor om du ska polera. Dom som är med duger i stort sett bara till att lägga vax med | |
|
Perfekt att Micro ligger vägg i vägg nästan så det blir in dit och köpa deras gula trissor. Tänk om man kunde köpa sonax pro i närheten också så skulle dagen vara gjord :) |
|
|
Acey: Finns det ett mekonomen så kan du beställa sonaxpro. Finns det Autoexperten så är risken överlöpande att dom har sonax pro i lager, om inte annat en stor del av Lahegas sortiment. Mitt tips är att köpa sonax pro vaxpolish samt Lahega Brightguard 37A+B. Sen har du ett ruskigt kompetent lackskydd mot vintern. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Ja jag blev imponerad efter läsandet i din dagbok när det gäller Lahega. Såg att autoexperten finns i Askim här i Göteborg så det kanske är värt att slå en signal och se om de har Sonax Pro. Jag har lite kvar, men är tveksam till om det räcker. |
|
|
Måste bara säga att generalagenten för sonax är outstanding! Snabba svar på mail och rätt direkt. Till alla göteborgare kan jag rekommendera HCJ på backaplan för sonax proffsprodukter. Nu ska det putsas! :o) |
|
|
Acey: Vad tar dom på HCJ? Jag köpte mina literflaskor på Autoexperten i Lerum i somras, har ej priset i huvudet men har kvittot hemma, vore lite kul att jämföra prisläget. Mats |
|
|
Då var även min maskin använd , Maskinen fungerade perfekt (med hörselskydd :-)) . MEN då min bil uppenbarligen hade en mkt dålig tysklandslack så vart det inte riktigt det resultat jag önskade . Då så är bilen blank och redo för vintern !! använde Autosamarts 100mm rondeller och sonax proffs. ///MVH TONY |
|
|
Kan bara instämma med övriga att micros maskin är perfekt för en nybörjare. Rondeller samt Autosmarts produkter köper jag ifrån deras rullande butik. |
|
|
Har köpt en rusta maskin.betalde 499 kr(verkade vara ordi prisa) Om jag förstått det rätt ska jag slänga dom trissor man får med och köpa nya på micro. Sen tänkte jag använda cleaner polish och wax (sonax).Är det nödvändigt på en 00a. Dum fråga kanske men är en rookie på bilvård.Jag menar cleaner kanske man bara ska använda på en gammal bil. Sen tänkte jag fråga: ska man lägga på alla medlen med maskinen och sen torka av det med en duk. Eller hur ska man lägga på det?Har läst om stacker elle vad han heter på sidan här men tykcer inte att jag fick en bra bild hur jag ska gå tillväga med just hur jag lägger på och av, och med vad.(maskin eller hand) BMW FOR LIFE |
|
bustorp |
Cleaner rengör lacken på djupet och är nästan ett måste för att skapa goda förutsättningar för vaxet. Allt går att lägga på med maskin. Se bara till att ha rena trissor när du byter medel, byt till nya eller tvätta i ljummet vatten o rengöringsmedel o låt torka. Trissorna som följer med duger att använda till vaxet. Mellantorka med duk om du är ovan o kanske har kladdat mycket. Sluttorka med ren duk. Det går också med maskin men enkel trissa är då att föredra. Jag använder alltid samma trissor till samma medel. Det fordras några omgångar men man slipper tvätta så ofta. Lycka till !! Power is nothing without control! |
|
Kul att få svarså fort!! Ok. så du menar att jag ska lägga på med maskin och ta bort med trasa eller duk. BMW FOR LIFE |
|
bustorp |
Går alldeles utmärkt! Ta god tid på dig om du är ovan. Det är inte alltid så lätt som det ser ut. Tänk på att du kan maskera alla gummilister med masktejp så slipper du kladdet på dom. Power is nothing without control! |
|
kul att få bra svar. Har altid hört att man ska lägga på för hand och sen putts bort med maskin men. Kan man gör både och.Altså lägga på med maskin och ta bort med maskin. BMW FOR LIFE |
|
|
Är det storskillnad mellan sonax och sonax profesionnal??? ISF vad är det skillnaden? |
|
|
pierran: Jag lägger alltid på alla tre med maskin och torkar rent med en gammal och VÄLTVÄTTAD frottéhandduk. peter_ooi: Ja! Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Är detta månne den maskinen som ni köpt på Rusta? Blir lite sugen, priset är ju 499kr... //Rasmus |
|
|
rzmz: Vilken maskin menar du? Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.