|
Sida 11 av 26
|
|
|---|---|
|
polerade bilen idag o maskinen pajade ena rondellen flög bort hehe, bara 1 kvar nu, ska upp o hämta en ny imon, surt va nästan klar när skiten gick sönder |
|
|
God kväll! Har idag själv köpt en "rustamaskin" efter många om och men. missade ju första erbjudandet pga semester sen så sa dom att det inte skulle komma tillbaka men det gjorde det och då hade jag redan köpt en Turtlewaxer men nu kunnde jag inte låta bil så tidigare idag inhandlades den. Ska testas så fort tillfälle ges med rondeller från Autoexperten som jag köpte tidigare i veckan. Har höga förväntningar med tanke på alla goda ord i denna nu så stora tråd. Såg föresten att länken i "startinlägget" i denna tråden nu mera gick till en matta på Rusta istället för maskinen :) /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
nsumar: Polera inte sönder nybilen din nu. Ska förövrigt ge mig ikast med gambilen din nu i helgen, dock utan maskin, doh. Kul att du hittade "drömbilen" i alla fall och att du är nöjd. Har du skickat papperet btw? Turtles nya lackförsegling, är det nåt att hänga i julgranen eller? :-] ============================== En bil kostar ALLTID, bättre åka skönt än snålt. :-] |
|
nsumar |
Jag har inte hitta det!, det är lite rörigt hemma just nu, fick ju en liten pojk på Söndagen! Men så fort jag hittar den så ska jag maila över den till dig |
| Grattis farsan! | |
|
loefvenhamn: Top Coat Sealer blev 2003 testvinnare bland 18 testade produkter i den engelska motortidningen Auto Express. Den fick där 5 stjärnor av 5 möjliga. (vet dock inget om hur länge testperioden pågick osv.) Så den är nog bra. Fast det finns alltid något som är bättre:) Personligen ska jag nästa gång testa lahega Brightguard. Vad jag hört ska det vara riktigt bra. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
| en proffsmaskin kan man få för tre och ett halft exkl. moms. men då ska man tycka om att polera också. | |
|
Har också köpt en polermaskin på Rusta för 499. När jag snurrar på rondellerna så är det ett motständ i den ena "man känner elmotorn" men den andra snurrar fritt av sig själv när jag sätter fart på den. Är det likadant på era maskiner ? Har inte hunnit testa att polera ännu men den verkar fungera när jag har elen kopplad och trycker på knappen. undrar Ronny |
|
|
Romff: Hur stort är motståndet? Jag har ett ytterst litet motstånd i min ena rondell om man jämför med den andra dock knappt märkbart. btw. Någon som kan berätta vad man ska ha det lilla "verktyget" som följde med till? jag har inte förstått det.!?! /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Romff, så var det på första maskinen som jag fick. Jag bytte ut den till en som snurrade fritt på båda rondellerna. De ville inte ens titta på maskinen när jag skulle byta, gå och ta ut en ny sa de...skönt när det inte tjafsas! Fredrik, verktyget skall du hålla fast axeln på rondellen med, om du vill gänga av dem av någon anledning. Håll fast axeln med verktyget (finns ett spår mellan maskinen och rondellen på axeln) och gänga av hela rondellen motsols. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Johan B: Okej då är jag med! Förstod att det var något i den stilen orkade bara inte undersöka vad! Tack för ditt svar! /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
nsumar |
"romff" Tack ska du ha! |
|
kanske inte så intressant.. men jag har hört att rusta ägs av mer än 50% av Pingskyrkan =) Därför blir det Micro för min del..hehe |
|
|
Har nu testat min Rusta-maskin efter att den legat i garaget ett bra tag utan att få komma till användning. Försökskanin fick en grannes 330 ci med kulören Orienttblå bli. Bilen har förmodligen aldrig vaxats och hade en hel del tvättrepor. Jag körde först en vända med sonax pro. Cleaner för att sedan köra vidare med vaxpolisch och vanligt vax! Resultatet blev grymt bra! I princip alla tvättrepor försvann! Så om det fortfarande är någon som tvekar på att köpa denna maskinen så sluta med det nu! Jag är mkt imponerad över vad man fick för dom 499:-!!! Nä nu ska jag sova jobbigt med en 7 timmars recond! :) /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
| Tja.. Jag har en polermaskin som jag köpte på Rusta. Det är typ en Cyclon maskin med dubbla små poler trissor. Men Rustas trissor som e vita e helt kassa.. Så jag for in till Widik bildelar här i Halmstad och köpte ett gäng blå (grov) och gula (mellan). Fästet är kardborre och diametern är 120mm har jag för mig.. Men fråga efter poler hättor passande till Cyclon maskiner för det är det samma.. | |
nsumar |
Vågarman inte polera bilen först kan man prova att polera avlastningsbord och dyligt i plast!, fixa tvättstugan eller andra områden. På detta sätt får man lite mer koll på hur maskinen är att hantera. |
| Har en polare som inte varit sen att berätta hans historier om rustas polermaskiner. Efter att han polerat halva bilen nöp maskineriet ihop, han fick då en ny på garantin som räckte till rästen av bilen innan den också nöp ihop... så nån "engångs" maskin från rusta det köper jag nog aldrig... | |
|
Jag har polerat fem hela bilar med min maskin och inte märkt något problem alls! Handhavandefel kanske?? ;o)) Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
bustorp |
Har kört 14 bilar utan problem hittills. Dom kanske är ojämna i kvalitén. Eller så har Johan B rätt.... Hur som helst så får man oftast vad man betalar för ( stämmer dock inte i detta fallet då man får mer än man betalar för). BMW är inget man bara äger - man har det i blodet på något vis! |
|
Jag har oxå kört en 10-15 bilar med min och den luffar på så fint. Just nu (är bara inne för mat) håller jag på med en Mazda 6 som blir som en spegel. Jag tycker snarare att maskinen går bättre nu än i början, mindre "rassel" i den på något vis. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.