AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
12.221

Hjälp! Vilka sommardäck + erfarenhet däckonline?

Sida 3 av 5
Me
5
Memnoch
320i Touring -01
John John: Jag bor faktiskt så mitt i Helsingborg man nästan kan göra, så det var ju ett bra tips jag får kolla upp. =)
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Jag beställde däck igår från Däckonline men fick några minuter senare ett mail som sa att min leveransadress inte finns registrerad i deras databas (?) och att man inte kan leverera däcken pga det. Har ingen aning om vad dom menar med det men ändå har dom dragit pengar från kontot och inget beräknat leveransdatum finns om jag loggar in och kikar på "min beställning". Jag mailade dom igår eftermiddag om detta men har fortfarande inte fått svar.
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
foppa: Välkommen i träsket ;-)
Jag har precis gått igenom samma strul. Jag fick tre (3) sådana mail, vilka jag svarade på, men likväl kom det ett nytt dagen efter. Dom hade även reserverat dubbelt belopp, men jag läste nånstans här (?) att bankerna gör så när pengar dras från utlandet... kan det ha varit Hasso som skrev?!

Jag fick sedan efter två veckor en orderbekräftelse, men inga däck och inget datum, bara "så fort som möjligt".
Ringde dem ett flertal gånger (046-370000, börjar kunna det nu) och nu igår så fick jag paketnummer och leveransdag (7 april).
Jag la beställningen 3 mars, och kan väl säga att jag inte är helt nöjd med deras handhavande av ärendet, men jag skulle nog handla där igen, för så här mycket strul kan man bara inte uppleva fler gånger. Eller..?

Mvh
Patrik - nej, det är inget april-skämt, även om det låter så

___
Touringklubben: Länk
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Fasen va struligt det där lät.
För mig gick det hur smidigt som helst, 4 dagar efter att jag betalt fick jag grejerna.

Länk
Min far handlade från Däckonline och fick sina däck som utlovat, och helt utan strul. Sällan har det varit så enkelt att spara ett par tusenlappar :-)

Mvh,
Kalle
_____
Länk
Jag fick mina GY Eagle F1 3 dagar efter beställning.
De var dock en transportskada på ett av framdäcken och mitt nya däck skall komma imorgon. Det har skickats utan att jag hunnit returnera de skadade. Jag har inget att klaga på förutom posten :)

Sök först, fråga sen, Bitte!
Länk
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Nej, det är väl så att sån oflyt som jag har haft, det kan man bara inte ha (bevisligen kan man men...) och det är ju många som har goda erfarenheter av dem, och det var därför jag valde dem.
Nu väntar jag bara på den 7:e då dom äntligen skall komma.
Undrar bara HUR dock...

Mvh
Patrik

___
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Patrik_N : Ja, det återstår att se om jag får lika mycket strul och lång leveranstid som dig. Jag kan avlägga rapport då dom anländer.
We
963
Weiman
118i M-Sport -24
foppa: Det är bara att ringa och bekräfta adressen så fixar det sig!

/Johannes
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Weiman: Jag har redan ringt, men ingen svarade utan kom till en telefonsvarare som sa att jag kunde lämna telefonnummer och ordernummer för att bli uppringd. Har fortfarande inte blivit uppringd. Jag skulle tro att det är en enskild firma eller handelsbolag. M.a.o. underbemannade så dom inte hinner med. Dom har helt enkelt för mycket att göra.
Sv
40
Sven-Göran
530iA T -03
Beställde GY Eagle F1 i fredags och idag torsdag har jag dom hemlevererade av Schenker. Snabbt värre mao.
Schenker ringde igår och frågade om nån var hemma under dan och idag ringde chauffören och frågade samma sak (15 min, innan) + att chauffören gav lite inkörningstips för däcken :-))
Visserligen inte Däckonline som kör ut dom men helhetsintrycket är; Wow, vilken service!

Det enda märkliga är att tre av däcken är gjorda V0404 medans det fjärde 0803! Har kanske ingen betydelse?

mvh

She drives me crazy
Sven-Göran: Du ska vara lugnt. Däckonline skriver följande angående ålder:

Köper du däck av oss kan du vara säker på att de är helt nya. Du kan se det på däckets datum märkning som visar hur gammalt ett däck är. Det består av fyra siffror tex 4501. Det innebär att däcket är tillverkad vecka 45 år 2001. Det är mycket ovanligt att vi levererar däck som är äldre än 2 år. Men enligt däcktillverkare så klassas däck upp till 3 år som nya, under förutsättning att de förvaras svalt och mörkt. Alla våra däck förvaras under bästa förhållanden.

Vad beställde du för dimensioner?

Sök först, fråga sen, Bitte!
Länk
Sv
40
Sven-Göran
530iA T -03
245/40 R18

Ska kränga dom på mina nya Magic-fälgar i morgon. Tror det blir maffigt värre :)

She drives me crazy
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Ser ut om däcken är på G till mig nu från däckonline..dom befinner sig i Malmö just nu :)
31 Mars beställde jag och beräknat lev.datum är 12 April (tack vare alla röda dagar i påsk)
Man kan spåra paketet på www.posten.se under "spåra brev och paket" (dock bara då paketet befinner sig inom Sverige).
Vikt:23.40 kg låter mycket för 2 däck

///Foppa
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
foppa:
ja, det låter tungt. Mina två 255/40 17" var märkta med totalvikt på 15kg från speditionsfirman.... Tyckte jag iofs verkade i lättaste laget... aja..

Mvh
Patrik

___
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
k1mzo:
Jag hade S03:or på min bak tidigare (255/40) o det var ett trevligt däck. Dock var mina ganska slitna hela tiden (köpte bilen med inte helt nya däck). Skulle nog ändå rekommendera däcket, men jag kan inte jämföra med så mycket annat än då jag inte kört så många mil med mina nya Conti SPC2.

Mvh
Patrik

___
Fr
251
FredrikOlsson
M3 E46 2001 Phoenixgelb
Min går på PZero Nero, funkar grymt mycket bättre än F1orna som satt på före!
Kan lova er att däcken e andrahandssorterade däck som inte e gjorde för det nordiska klimatet. Sett detta pga den mängden vikter som ofta behövs för att balansera upp dom.

Varför åka sakta när man kan åka fort!
ol
649
olja
Merca med skruvad sexa.
Raceman28: Vad får dig att tro att Dackonline säljer andrasortering? Däckonline säljer f.ö. exakt samma modeller som våra lokala däcknasare. Jag tror inte att någon seriös däcktillverkare släpper ut "andrasortering".

Anpassade för nordiskt klimat? glöm det. Tror du att t.e.x. Conti har specialmodeller för den svenska marknaden.

Inse att det istället handlar om en bransch med höga marginaler. Många företagskunder bara betalar och ser glada ut.

Jag var nyligen inne hos den lokala stora fina däckfirman och frågade efter däck. Deras pris var 10400 kr inkl montering för 4 st. Däckonline vill ha 6400 kr inkl montering för samma däck. Att förhandla om priset gick givetvis inte. Var handlar jag?

/Johan

Riktiga män kör sedan.
Inte meningen att göra nån upprörd här. E bara nyfiken på vart postorderfirmorna köper sina däck ifrån.. Inte av tillverkarna iallafall. Ps.. Nya nokia 4 med fyrkantiga dubb har redan regummeringsbranschen tagit efter.

Varför åka sakta när man kan åka fort!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.