|
Sida 1 av 5
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag står i begrepp att köpa nya sommardäck till min BMV 320i Touring från 01. Däcken som låg på vid köpet för ca ett år sedan var Dunlop SP2000E, 225/45 - 17. När jag snackar med min däckhandlare så pratar han priser mellan 2100 och 2400 monterat och klart per däck (Nokian NRVi ex 2366:-). Eftersom man inte vill betala överpris kollade jag med honom vad han tog för enbart montering om jag kom in med 4:a däck, han skulle ha 200/däck. Jag kollade upp dackonline.se och där kan man få ett Nokain NRVi för 1320 kr, inklusive moms och frakt! Lägger man på 200 kr hamnar man på drygt 1500 kr monterat och klart. En lägre kostnad på totalt ca 3400 spänn!! Jag använder min bil till att köra ca 2500 mil per år och är ute efter hyfsad prestanda till ett ok pris, d v s ett ok allround däck som inte skall slitas för fort eller på något sätt äventyra säkerheten. Total novis som jag är undrar jag därför följande: Vilket sommardäck med dim 225/45 - 17 skall man köpa? Är tex ett Uniroyal Rainsport 1 bättre för samma pris (som jag läst en del positivt om) eller finns det andra märken/modeller som är ännu bättre? Är det någon som köpt däck via dackonline? Finns det någon hake, det verkar ju vara otroligt bra priser? Kan ni rekommendera någon annan försäljare/däckfirma i närheten av Helsingborg? Tacksam för alla svar/kommentarer. Mvh Per | |
|
Har inget tips om vilket däck som är bäst men däckonline funerar perfekt och har mycket bra priser. |
|
|
Jag kan rekommendera www.molway.com Billiga priser, bra service, och snabb leverens. I alla fall då jag beställde. mvh Sahlin |
|
| Min erfarenhet säger att däckonline är billigare än molway i varje fall på de däck som jag beställt. Totalt 12 st däck. | |
| Dackonline.se funkade utmärkt för mig, halva kostnaden inkl. frakten och det tog 4 arbetsdagar att få däcken till dörren. :) | |
|
Tvekade som bara den att beställa av dackonline...Men gjorde det till slut och beställde däcken på Tors kväll, och Ons veckan efter hade jag dom. Klockrent!! MVH Danne Min Bil Länk |
|
|
Det låter ju onekligen som det bara är positiva responser angående dackonline.se. Någon som kan rekommendera mig till vilket däck jag skall köpa då? |
|
| Ang Molvay så kan man på dackonline.se konstatera att de köper däck från dackonline.se, d v s dackonline är leverantör till Molvay.... | |
|
Jag handlade på gummihuset.se mycket snabb leverans (3dag) efter beställning! Tyvärr fick jag ringa och säga att dom glömde navringar, men dom kom snabbt hem till mig! Fick det bäst priset på däcken och fälgarna hos dem så nu är jag nöjd! Men uniroyal är bra däck, det sägs att dom har extremt bra regn egenskaper! Själv så kör jag på uniroyal fast dom är dubbade!= vinterdäck! MvH Bmw 4-ever |
|
|
Kan varmt rekommendera däckonline. Angående däck så är väl Dunlop SP9000 det däcket som dominerat ett tag nu. Vettigt pris också. Puttar hellre min beemer än puttrar runt i annat.. |
|
Måsen |
Så länge man köper erkänt bra däck är det nog ingen fara. Börjar däcken däremot strula, med obalans eller andra defekter är det nog lättare att hålla sig för skratt, när man behöver däckgubbens hjälp i tid och otid, utan att ha handlat av honom. Jag köpte själv nya nu, Michelin Pilot Sport 1853 :- på däckonline och 2100:- lokalt, det var mao inte någon idé att skicka efter dessa. /Mattias |
|
Har handlat däck 3gg från däckonline utan att det varit några problem.Det enda jag kan anmärka på är att det tog lite lång tid att få däcken ca 2 1/2 vecka,vilket iof kan bero på att jag förskottsbetalat däcken varje gång. /Micke |
|
dunstan |
Rekommenderar varmt dackonline! Bäst priser och snabba leveranser! Bästa däck är Michelin PS2. (Kanske inte på din kärra) |
|
Dunstan, När du säger kanske inte på min kärra, hur menar du då? |
|
|
Jag har också läst mycket gott om dackonline.se, men min personliga erfarenhet är allt annat än god. Den 3 mars beställde jag 2st Conti SportContact2 och det började med 3 mycket märkliga mail där man bad mig verifiera att min adress var korrekt, för dom kunde inte hitta den i sina register..!?!? När det väl löste sig efter ett mail som dom aldrig svarade på, samt ett telefonsamtal som dom aldrig ringde upp mig på så drog dom dubbelt på kontot. Lysnade! Mailade dem o det togs bort några dagar senare. Efter det har det inte dragits några pengar igen, men fredagen för lite drygt 1v sen så fick jag en leveransbekräftelse, men inte har det kommit några däck. Tror f-n inte det är sant att det kan strula så mycket, och dessutom svarar dom inte på mina mail, ej heller ringer dom upp när man knappar in tel.nr. o så i deras system. Dock så händer det något när dom läser mailen, men ingen respons. Nåja, vi får väl se vad som händer, men som det är nu är jag tveksam till att rekommendera dem. Mvh Patrik |
|
|
Patrick: hmm låte ringe vidare.. fast alla gör ju sina mistag.. hoppas det löser sig! Memnoch: Så länge du köper märkesdäck så är det nog ingen fara alls! och du kan ju utan problem köpa Nokians däck.. dom är ofta högt upp i tester! Och ska tydigen hålla hög kvalité! Själv tänker jag åka på Falken i år då Dackonline har så sanslöst bra prise på just de däckena! MVH Johan __ Länk /JB |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Beställde två sportcontact 2 i höstas inga bekymmer alls från däckonline , levererades till den adress jag angivet, där däcken skulle monteras. lev på 5 dagar. Hade telefonkontakt med dom, ua, jag hade beställt 4 Kumho däck till en Ford samtidigt, men pga leveransproblem från tillverkaren så kunde de inte leverera dom. Har man bara tillgång till en billig däcksmontör/eller gör det själv så är det ett bra prisalternativ, men en del däcksfirmor kan ta rejält betalt för montering balensering om man kommer med däck man inte köpt där. Kan tänka mig att däckonline har fullt upp att hinna med i vårruschen och svara på mejl är dom tyvärr rätt dåliga på. Däremot så kom lev.bekräftelsen från "lagret" i tyskland och inte från däckonline i Sverige vad jag kommer ihåg. ///MVH Hasso Länk |
| Alven & Ingvarsson är också mycket bra att handla från..telefonbeställning på förmiddagen och brevbäraren ringer på dörren dagen efter Länk | |
| gto80: Jo men jämför priserna!!! | |
|
Hasso: japp, den kom från Tyskland vad det verkade. På lite lagom knagglig svenska ;-) Men... vi får väl se... över 1v att skeppa från Tyskland känns lite väl bra, men men.... får väl ge denna veckan också. Mvh Patrik |
|
| ml99: Jag skrev inte dom var billigare att handla av..jag skrev att dom är mycket bra att handla av.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.