|
Sida 2 av 5
|
|
|---|---|
| gto80: Okidoki. Tänkte bara att det är ju väl så viktigt att priset är bra. | |
| Jo för tusan..priset är nog så viktigt själv köpte jag nya Barum nu kostar 845 på däck online 1295 hos verkstan | |
|
Patrik: Dom ska inte dra pengarna förrän däcken är levererade. Att dom reserverar pengarna är ju en annan femma. Jag beställde en uppsättning GY F1 GS-D3 igårkväll och fick idag orderbekräftelse samt leveransbesked på att dom anländer på fredag. Jag tänkte personligen hämta dom iom att de ligger typ 5 minuter härifrån. Jag tror du haft otur helt enkelt. Ja ringde dom idag på deras 040 nummer och kom fram på första försöket och fick hjälp. Sök först, fråga sen, Bitte! Länk |
|
|
Ja, jag har haft maximal oflyt. Provade flera gånger på 040-numret o kom bara fram till "Just nu är det många som ringer..." Leveransbekräftelsen var svävande och sa: "God dag Herr Nilsson, de beställda 2 hjul Continental SportContact 2 255/40 ZR17 94Y mit Felgenrippe, N2 (So) från 03.03.2004 står troligen nästa vecka Står till förfogande och sändes omedelbart till Er. Ni erhåller samma leverans tid." men icke.... Ang. pengarna så var jag lite otydlig där. Dom hade reserverat beloppet x2, men inte dragit. Nu är inget belopp alls reserverat. Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Det kan bli två belopp som reserveras om betalningen går ut i annan valuta, du betalar förmodligen direkt till Tyskland misstänker jag. Råkade ut för dubbelt reserverad belopp när jag handlade från USA vid ett tillfälle , kontaktade banken för att kolla om det var nått fuffens, men fick förklaringen att det såg ut så när det var annan valuta inblandad. ///MVH Hasso Länk |
|
Beställda mina däck i Ons kväll och fick lev idag mao helt ok /S |
|
| Blir tvungen att köpa continental eftersom contisport sitter på och jag behöver bara två st. 1700 per styck får jag ge för 205/55 16" | |
|
Stämmer leveransdagen som man får med orderbekräftelsen eller brukar man få däcken tidigare/senare? |
|
|
fick mitt leveransdatum idag och de skulle komma den 30/3. Jag betalade däcken den 18/3. Fråga: Får man däcken hem till dörren elr till närmaste postkontor? Mvh David Bilen: Länk |
|
|
En enkel fråga, Törs man köpa regummerat 225/40/18 för ca 1000kr/st? Eller är det bara obalans och skit som håller 2 månader? |
|
|
Daniel Sjölund: Varför snåla med den enda kontakten du och din bil har med asfalten? |
|
|
Hade jag varit dig så hade jag lagt till 270 kr och köpt tex Kuhmo 712. Inget superdäck, men iaf inte regumerat. Sök först, fråga sen, Bitte! Länk |
|
|
Daniel Sjölund: Personligen: Nej! Men har du absolut inte råd med de extra 200-400 kr per däck så klart! men det är värt de extra pengarna för som Starre sa så är det på däcken och även bromsar man ska lägga pengarna och det är ju viktigare på en Bumse då man även besitter lite vägegenskaper som måste bibehållas! och Kuhmo 712 funkar fint.. körde ett tag på de i somras! Trots att de var sne slitna ifrån en kompis bil så höll de ändå måttet! MVH Johan __ Länk /JB |
|
| theprophet: Hur var vägljudet på dessa däck om du ska vurdera dom kritiskt? | |
|
Hur är det då med icke regumerade däck för sama summa? Såg att det oxå fanns hos däckonline, dvs ca 1100kr/st.. Blir lixom 5000kr totalt ändå, 270kr/st = 1080kr extra och då blir det garanterat för dyrt.. Skulle igentligen sälja 18" fälgarna men efter alla som mailat så verkar det inte vara nån som är villig att köpa, blir väl till att köpa däck då och köra vidare.. |
|
|
Jag beställde nya fram däck i söndags från däckonline och fick dem i dag. Jag blev mycket imponerad av deras fina service och leveranstid. MVH Daniel ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ( Bättre att jag tjänar på jobbet än BMW ) |
|
|
Morten M: Eftersom de är rejällt sne slitna och då blri de ju även obalans i dem stundvis så är det ju lite det som spelar in med.. men ja.. de gör en del ljud ås vitt jag kan minnas.. .men det var ju ändå sen i sommras.. så det var ju ett litet tag sen! Men jag gissar på att de är högljudda nya med! Daniel S: hmm ja då är det lite kärvt då.. och ärligt talat så tror jag mer på en erkänd regumering än nått "No name" däck faktiskt! MVH Johan __ Länk /JB |
|
|
Intressant... När jag kom hem från jobbet nyss så låg en lapp i brevlådan där det stod att Posten varit här med mina däck!! Bra att de beräknade leverans den 30/3. Det var ju bra att det var snabb leverans men det var ju desto sämre uppskattat måste jag säga. Mvh David Bilen: Länk |
|
|
David: Jag råkade ut för samma sak. de beräkande tisdag nästa vecka och de kom idag. Kul att de är snabba, men de kan ju berätta att de e snabba oxå :) Sök först, fråga sen, Bitte! Länk |
|
|
Bor du i närheten av Helsingborg så skulle jag klart rekomendera Däckfynd. Brukar bli ungefär samma pris .... Däckonlinepris + montering = Däckfynd pris. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.