|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| Låter onekligen som skitprat. Det skulle vara intressant om du kunde få däckverkstaden/continental att precisera vad det är som skulle vara dåligt med däcken. | |
|
Det är naturligtvis så som Johan B skriver. Continental i Sverige vill inte ödsla support på direktimporterade däck (som att gräva sin egen grav). Den som Sigdarve kontaktade hanterade frågan mindre bra. Svaret finns ju i Contis egen publika dokumentation. mvh/ Anders |
|
|
GE* Har precis skickat frågan till Hanover. Dvs om gummiblandningen kan skilja inom Europa. AKN* Vilken publika dokumentation syftar du på? |
|
|
Sigdarve, Den du länkade till.. mvh/ Anders |
|
|
4:an anger bara i vilket land E-godkännandet har gjorts - men E-märkningen gäller för hela EU! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Klart att däckshandlaren snackar skit. Han får säkert stöd av säljaren från exempelvis Continetal. Först har vi en importör som behöver leva och tjäna pengar. Fina säljare hasar land och rike runt i tjänstebilar. Importören skall även satsa på fin TV reklam som du betalar. Sedan måste däckshandlaren tjäna en peng för att sälja till dig. Även han måste annonsera, vilket du betalar. Ovanpå detta tjänar han pengar på att lägga på däcken. Vill han imponera på dig ger han 10% rabatt. För några år sedan hörde jag en klagande däckshandlare som sa att däcken på internet är billigare än det han betalar från svenska grossisten. Troligtvis sant, ytterligare en mellanhand skall leva. Dessutom får han ej direktimportera enligt internt avtal. Däckonline hämtar däcken direkt hos tillverkaren, de Falken jag köpte har enligt fraktsedeln inte ens passerat Delticom i Tyskland. Deras däcksverstäder lever ej på påslag och rabatt på varan, de lever enbart på att göra ett prisvärt jobb. Ända nackdelen jag kan se är att ifall det skulle vara garantifel på däcken är det en diskussion direkt mellan dig och internetleverantören. Eventuell ny påläggning måste betalas av dig. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.