AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
6.831

M3:an det var prat om förut, blev den borta

Sida 3 av 3
viperhauck: Men du har missat debatten om skruvad bilar? Där de flesta verkar rörande överens om att det är brottsligt! Hur tror du en ägare som tar till denna metod för att sälja sin bil sköter sin bil?
Ja, jag vet inte hur man nog kan ta avstånd från denna typ av bil/bilsäljare men du tycks vara av en annan, avvikande, i bästa fall naiv åsikt och det är ju klart din rättighet. Men det är synnerligen upprörande!
ml99: klart det är "brottsligt" att skruva mätaren, men det var inte det jag menade. Låt säga att en bil som gått 20k och blivit skruvad till ex 15k så betyder ju inte det att bilen är ett lik. Många fler bilar än vi tror är manipulerade på ett eller annat vis, iallafall vad jag tror
viperhauck: Läs en gång till! Speciellt stycket: "Hur tror du en ägare som tar till denna metod för att sälja sin bil sköter sin bil?"
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Förstår du viperhauck menar.

Om man missköter sin bil, så märks det oftast, oavsett miltalet.
Om man skruvar behöver det inte göra det, det kan ju vara en bil som gått 22000mil och är i superskick, då skulle man inte få mycket för den ändå p.g.a milen, men är dom låga så ökar priset radikalt.

Tror inte folk skruvar mätare för att kunna missköta sina bilar, då skulle dom inte få ett bra pris i vilket fall, utan givetvis gör dom det för att just få bättre pris...

MVH: Henrik

///M3
Hur tänker ni? Det är ju att missköta sin bil om man manipulerar bilen genom att skruva tillbaks mätaren!

Om man har så låg moral så man skruvar en bil så är det väl en hel del annat som man kan tänka sig att göra. Missköta servicen (faka stämplar), använda icke original delar osv. Den dagen du säljer den och det upptäcks att den är skruvad, vad tror ni då den är värd?

Ja, ni får ju så klart tycka vad ni vill men återigen hoppas att det bara är en naiv inställning till det här som jag ser det stora problemet.

Tycker aldrig man kan ha en förlåtande/förstående inställning till personer som säljer skruvade bilar. Det är ju bedrägeri!
33
Märra
e46 touring
Jag tror inte att en bil behöver vara misskött bara för att den är eller har varit (som i det här fallet ;) .

Problemet är ju att det finns så otroligt många m3or i sverige nu och vem fasiken köper en som gått över 20k mil då? Även om en som gått 20k+ är otroligt fin så ryggar nog dom flesta tillbaka o istället går o köper en bil som gått typ 12k istället... Även om den e skruvad..

Tror faktiskt merparten av m3orna i sverige är skruvade... sen att folk har kollat milen på bmw osv säger inte så mycket... (bara att det ser bra ut på bmws instrument typ)

konstigt fenomen att typ 99% av alla importerade bilar har gått mellan 12-14000mil.. Det verkar vara någon magisk svensk smärtgräns som går där...
33
Märra
e46 touring
Jag tror inte att en bil behöver vara misskött bara för att den är eller har varit (som i det här fallet ;) ""SKRUVAD""

ska det förståss stå i min text ovanför.
Al
543
Alpina B8
Alpina B8 -96
Alpina B6 2,8
M3E30
På tal om skruvade bilar och mätarkontroll. Mätarkontrollen och såkallade garanterade mätarställningar är inte värda ett skit! Det enda man kan utröna är ifall bilen har en lägre mätarställning än en eventuell garantireparation. Allt annat går att mygla bort för den kunnige, ljusmoduler, nyckelreset och andra backupsystem programmeras om för fulla muggar. Bara för att ljusmodulen stämmer med mätarställningen (detta är vad BMW verkstaden kan kolla) så betyder det inte att hederlige Harry inte backat mätaren. Tänk på detta när ni köper bil, kolla skicket, ring verkstaden vars stämplar finns i boken, inget är för svårt för att kunna förfalska. Lita på ditt eget omdöme vad gäller bilen. Detta är förmodligen anledningen tilla tt folks vanosar ger upp vid förvånansvärt låga miltal......

***BMW ägare är nutidens arrendebönder i försäkringsbolagens feodalsamhälle***
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.