|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
Wiman |
Kollade på katalysatorteknik verkar helt ok bra priser skall ringa dem på måndag angående katt. Angående snacket om 85% etanol 15%bensin funkar detta ? Var köper jag etanolen? Går det inte lika bra med toluen ?? |
stefannorr |
Gå på sök inlägg o skriv in typ avgasvärden så har du nog nåra hundra inlägg o läsa. |
|
Jobbar på bilverkstad, kan inte säga vilken när jag ger dessa råd.... =), där har vi några patent vid dåliga avgasvärden. *kolla luftfiltret *byt olja och filter. Gärna tjock olja *kolla avgasläckage, sådana ger dåliga värden *har ventilerna hängt sig lite? Kör motorn på HÖGA varv, lägg i 2:an, ligg mellan 500-1000 rpm under rödmarkeringen i ca en mil. *tanka etanol, funkar jääääkligt bra!!! There can be only one... |
|
| Pite-david: Kör du på ren E85 Etanol inför besiktningen, eller fyller du bara på 10-15% E85 i tanken? Hmm, är det inte så att bilen blir mer okörbar/svagare med ren E85 i tanken? I mitt fall kan det ju i så fall vara en fördel. | |
|
En bekant hade problem med HC på en 525... bytte sonder å katalysatorer efter BMW:s inrådan utan resultat, efter att ha kopplat bort vevhusventilationen på ett snyggt sätt så inte motorn sög in vevhusgaserna gick den igenom.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.