AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.326

Ovanlig M5´a ?!

Sida 1 av 2
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Godmorgon..

Är det någon här på forumet som äger den här ?

Länk

Visste ju om att man byggde speciella M3 or (320is) för
Italienska marknaden men inte att man även byggde M5 ´or

Mvh Jimmy
Ser ut som det är en 525i med M-Paket. Har aldrig hört talas om nåt liknande, M5 Special?

Den har exakt samma spec som en 525i enligt bilregistret.

Tror att HD91 kan bringa klarhet i frågan.

Mvh
Apo
Enligt fordonsregistret är bilen en BMW 525I ..
Att bilen klassas som en 525 i Sverige står ju redan i annonsen...
Låter som skitsnack, är ju en vanlig 525 med stora M-paketet.
Varför vara så skeptisk? Det står ju faktiskt att det bara är just över 300 tillverkade. Ingenting är omöjligt. Bara att ringa och kolla närmare på den.
Haha, det var en festlig annons.

Dessutom är gränsen i Italien 2-liter och inte 2,5. Det är ju därför BMW byggde 320iS exempelvis, eller Ferrari 208 med Turbo och Volvo 850 T-5 hade en 2-litersmotor på 210 hk.
Janne2, jag vill gärna se var du läser i annonsen att det är en 2,5liters maskin? Där står att den klassas som en 525:a men inte att det verkligen är en 2,5 liters motor.

Säger förövrigt inte att detta är någon special version men varför inte ta reda på fakta före man säger att det är fake? Ring och hör med honom.
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
En helt vanlig 525i med M5-optik.

Chassis number BG63249
Vehicle code HD51
Series E34
Model 525i ( 525iM50 )
Body type saloon
Catalog model ECE
Production date 1993 / 11
Engine M50
Transmission Manual
Steering Left
Catalyzer YES

Additional Information for Vehicle code HD51

Production FROM : 1990/02/01 TO : 1995/08/31
Engine M50 B25
Engine Oil 5.75 Liter
Transmission Manual
Transmission Model S5D 310Z

///Jesper

BMWCS #5494
Varför fan hittar man på någonting sånt där? Smart att försöka blåsa folk.
Ufo777,

För att det inte finns en sådan och den har M50-motorn som framkommer i J.Dredds inlägg.
Visste inte att du hade kollat upp att det faktiskt var en 2,5 liters maskin. Sorry jag hade fel.
Ufo777,

Annars är det bra att kolla upp, precis som du säger. Man kan ju aldrig vara helt säker:)

Men det som fick mig att reagera i annonsen speciellt var "Extra chip som sänker bilens förmåga från 150
till 140 kw". Det lät mycket märkligt, hehe.
Japp, det var väl ett surt fall.

För även om den skulle klassas av försäkringsbolag som 525, så fordonsregistret skulle definitift klassa den som en version av M5.

Visa användare
626
Birka
BMW CS-medlem

M5 -95

Det borde ju vara lätt att kolla via de tre första siffrorna i chassinr., om WBS=m5, om WBA=525.

Möjligt att det är en italienversion av något slag, men att det skulle röra sig om en specialversion av M5e34 låter inte troligt.

Länk

Mvh
axel

Janne2. Jag vet inte hur man kollar upp Svenska bilar (bor i Finland). Men jag bara tänkte att det är ju möjligt att dom har någon special version som man aldrig hört talas om, sen att jag var skeptisk är en annan sak.
Är det ingen som skulle orka ringa den här figuren och fråga varför han försöker lura skjortan av folk??

Nipply
Länk

Detta är samma bil, fast med en annan ägare. Annonsen inalgd 31 januari, fast här är bilen bara en "M5 optik"...

Rörigt va? :)
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Troligen handlar det om en mindre serie av 525i som hade optiska M5-attribut. Bilen i fråga har troligen bara kosmetisk M5-skrud. Bromsar, chassi (stötdämpare/fjädrar/krängningshämmare) är troligen "M-chassi" vilket inte är samma sak som M5-chassi!

BMW gör ibland en del mindre "specialutgåvor" av olika anledningar.

Sedan är bilen enligt annonsen chiptrimmad. Och i vanlig ordning finns det en övertro på effektsiffrorna med trimchip...

Enligt BMW är bilen en 525i, med en M50B25-motor och manuell låda!

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Haha, nästan bud på att ringa den här killen. Är ju som upplagt för ett underhållande samtal, var har han t ex. fått hela Italien-grejen från? :-)

MVH,
E38B12
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Enligt annonsen är den ju chips-strypt...

/Christofer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.