|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag har en fundering. Hur många M535 tillverkades -85,-86,-87 ? Min -86 a har tillverkningsnr. 826. /Anders | |
Be 726 523iT LCI -07
316i -00 530iT/5 -96 528iA -86 528i -83 Alpina B9/E28 -82 Nr:003 525 -75 3.0 CS -73 Jaguar E-type OTS v12 -71 Dynapack dynamometer |
Verkar vara 9,483st M535i: Länk Hittade infon här: Länk Bert-Ola BmwCS #2423 |
|
Länk Har även bra med info /Pelle |
|
Paap Reeder |
Hej! Var kan man se tillverkninsnumret? Är det de sista siffrorna i chassinumret? MVH /// Paap R |
|
En off topic fundering... Kan M535'an både E12 och E28 kallas äkta M -bilar? Vad anser ni om detta? Enligt mig så kan iaf E28'an inte kallas detta pga att den inte är handbyggd, den kan fås med automat samt att den ej har en Motorsport maskin. (naturligtvis) Åsikter? Mvh ///Jonas M535'an Länk |
|
|
Boooze: Det är ju BMW M GmbH som har tagit fram bilen, så då får den väll ses som en M. BMW M GmbH lanserade M535i i väntan på e28 M5. ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
J.Dredd Visserligen. Före M535 så fanns det ingen M-bil med M-motor (förutom M1) så vafan kanske du har rätt. Vore intressant och veta hur M Gmbh ser på det hela. Mvh ///Jonas M535'an Länk |
|
|
Jo. M635CSi tillverkade dom ju också. Det är ju M6:an med en riktig M-motor. Innan e28 M535 fanns ju också e12 M535. ///Jesper BMWCS #5494 |
|
Gemini__ |
På tal om annat. "Paap Reeder", såg att du stod och poserade framför kameran i senaste(nr. 1) "Bayerisches Blatt" =) Mvh: Thomas Länk |
| Tycker inte att man ska räkna M535:an till M-bil eftersom den har vanlig M30-maskin.. Vill inte vara typig eller nåt men Booze frågade faktiskt... | |
| Tycker inte att man ska räkna M535:an till M-bil eftersom den har vanlig M30-maskin.. Vill inte vara typig eller nåt men Booze frågade faktiskt... | |
| Tycker inte att man ska räkna M535:an som en M-bil eftersom den har vanlig M30-maskin.. Vill inte vara typig eller nåt men Boooze frågade faktiskt... | |
|
Tycker att man kan jämnföra den med M utrustade e39or tex... Den blev såld med M paketet från fabrik med dämpare, fälgar, inredning och hela köret. Så riktig M bil är det ju egentligen, men inte i klass med dom "riktiga" m-bilarna tex M3, M5 och inte minst M6... Kort sagt M535 är ingen M5'a... Men en M-bil kan man säga att det är. __ Letar vita framblinkers! |
|
|
Kul att höra era åsikter! Tycker oxså att M535an naturligtvis inte är nån M5a, men en M-bil eftersom den fabriksutrustades med riktig M utrustning. Jag tror att dessa bilar kommer att bli åtråvärda i framtiden eftersom vissa stylats sönder, rostat sönder eller hammnat i händerna på personer som bara vill gasa å inte uppskattar en annorlunda BMW å dess värde. (Tycker att dessa bilar är snyggast med TRX M-technic fälgarna :)) /Anders |
|
|
De flesta som någon gång provat en E28 M535 under lite hårdare förhållanden blir förvånade... det är en sanslöst bra vägvagn som inte behöver skämmas på bana heller, eller som en brittisk tidning sade: "extremt välbalanserad med en svag tendens till understyrning, vilket man lätt ändrar på med ett tryck på gaspedalen". En sann budget M5, till skillnad från senare M-utrustade 5-serier. MVH, E38B12 |
|
|
Tilläggas bör... att det är många som anser M535 vara bättre balanserad än M5 E28. MVH, E38B12 |
|
| Oj då... Skrev det några gånger extra så att alla fattar :-) | |
|
Jag anser nog att det inte är nån äkta M-bil, men att den är lit emer än bara en M-utrustad kärra, det står ju t.e.x M535 på id-plåten i motorrummet. Hur som helst kan jag skriva under på att det är en väldigt bra banbil trots sin storlek. Min är i.o.f.s lite modifierad, men man märker att grundförutsättningarna är mycket goda. Länk Mvh Tjäder |
|
|
Tjäder: Håller med dig, trots vikten och storleken känns M535'an (eller vilken e28 som helst) väldigt smidig på banan. Dock kommer M535'ans orginal bromsar till korta lite väl fort. Man borde uppgradera till E32 750i frambromsar. Du har förresten jäkligt sober och stilren tretifemma. Team Linder: Jag håller stenhårt på att man inte ska styla M535'an (i nämnvärd utsträckning) men trots det så pallar jag inte med TRX fälgarna. De andas helt enkelt för mycket 80-tal! =) Mvh ///Jonas M535'an Länk |
|
|
Det är väl BMW och inte köparna som bestämmer vad som är M-bil? /Erik ///Tänk först, meka sen... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.