AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.455

Tack för den här tiden

Sida 2 av 2
Vi håller på och trimmar och renoverar en 200sx just nu, den är helt i delar, hela motorn, vi siktar på ca 270 - 280hk och det ska hålla, och jag lovar dig, du kommer INTE undan med 10,000kr, orkar inte börja tjaffsa egentligen, men kan inte låta bli, hoppas du fattar att kolvar, stakar, soppa tillförsel, turbo, avgasystem, spridare, intercooler, koppling MM inte håller för dom där hkna, kamaxlarna räcker inte till, finns nog inget chipp som funkar för så där mkt hästar heller, så det blir till att mappa (dyrt...)

om du hade sagt att med 10.000kr kan du få 250hk, då hade jag hållit med dig, men även där är det svårt att få det att hålla, soppa pumpen går på max, intercoolern måste bytas, och du får ladda på rätt mkt med orignalturbon (t25an är ingen höjjdare tyvär).

men lycka till...

bara renoveringen går på 10.000kr på den vi håller på med (ringar, alla lager, packningsats, och massa kringrejjer), och då ska vi ändå satsa på moderata effektsiffror, altså annan turbo, chip, bättre intercooler, andra kammar och lite sånt, hur mkt du än pular så kommer du inte få 400hk med 10.000kr.. inte på en bil med 169hk original iaf, visst , du kan mata in NOS 200hk i den, men håller den mer än 1 repa ska du få en gratis hamburgare på max...

lite realism tack...

/mvh jocke

- www.raceinorr.com -
läste sen att du skrev en specifik bil, iome att du skrev 210hk ungefär så antar jag att det inte är nåt spec mkt gjort.

men om den är tokpreppad och du kör med 0.5bars ladd så får du gärna föringa min text, annars tror jag på dig när jag ser kvittot på grejjerna och bromsningen, för 200sx går bra, och håller hyfsat, men nån supra där du kan trimma och trimma utan att se över skicket på grejjerna, är det tyvär int.

/mvh jocke

- www.raceinorr.com -
DA
174
DAMiEN
325i Sedan -93
Det finns redan en del delar till den och mappning har vi en kompis som skulle skött. Så det hade inte blivit så dyrt. Men nu verkar dessa planer ha grusats av växellåderas och lite sånt... Får se om jag orkar vänta eller köper en annan 200...

DAMiEN
===============
Inquam Damno Tu
Tojne
Tjena!
Jag har också vinkat av bmw för en tid fram över då jag tyckte det kostade mer än det smakade. Men jag provade på många olika modeller och satt mig in i mekaniken rätt bra..

Jag ligger tyvärr inne med en massa delar som jag nog aldrig blir av med till både 325 och ix i E-30.. :-(

E-30 325a var en favorit helst med fyrhjulsdriften vettigt pris och kul bil.
E-21 gillade jag skarpt som 323 an skitskoj med ett jädra drag i helst med lillasportpaketet så man fick diffspärr!
E-34ans 535:a hade jag en modell som var M stylad och hade kalas väghållning går numer som turbo i Rättvik!

Jag hade ingen M3 eller M5a men jag har provat bägge både 321 hK och 340 hk modellerna.. Jäkla fin skjuts man fick av dessa synd med försäkringspremierna bara...

Man får väl ett ryck snart igen och kommer med en BMW nmna vet aldrig..

// Volvo 240 R = billiga delar, låg försäkring, gör inget att bruka över vintern, spelar ingen roll om man krockar, man kan sova ändå!

//Tojne
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.