|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Såja... Efter att jag hade fixat hela bilen så sladdade den ju in i en annan bil i vinterväglaget. Nu är den borta och jag tar pengarna och köper en Nissan 200sx 91'a istället. Skinn, rostfri och nyservad. Får den för 20.000 då det är min bror som säljer den. Kanske blir det BMW igen i framtiden... Och ett litet p.s. här också. Har sett så otroligt många trådar om jap vs tysk, turbo vs na och allt annat man kan tänka sig. Jag lämnar er med följande visdomsord. De flesta bilar man själv äger tycker man om. Vad som gör att man tycker om dem kan vara olika saker. Men man kan nästan alltid hitta något possitivt i varje bil. Jag älskade 325an (e36) och tyckte den var jätte trevlig. Fin bil, bra drag. Dock kan jag erindra mig att jag tyckte liknande saker om min Alfa 164 när det begav sig. Och förmodligen kommer jag tycka samma sak om 200'an. För folk som älskar BMW och vill försvara det till jordens ände så kan jag bara säga att många bilar KAN spö de flesta BMW. Och många av dessa bilar är billagre än BMW. Den här 200an kostar mig 20.000... Då har den ca 210hk. För typ 10.000 till (fortfarande ca 20.000 under vad jag gav för 325'an) så har jag mellan 300-400hk.). Om man då vill försvara BMW med komfort etc. så håller det argumentet bara om andra har samma smak som du. Precis som när man skall sälja sin stylade bil. Man kan bara få tillbaka vad man lagt in i den om den som köper den har samma smak som du. Men effekt är alltid effekt. BMW kommer alltid att ha en plats i mitt hjärta och jag är säker på att det kommer bli fler BMW bilar för mig. Men inse att alla bilar har sina användningsområden. Och bara för att man älskar en bil så behöver den inte vara bäst på allt ;) Så, nu kanske man bidragit lite till en varaktig fred mellan olika bilmärken... Man kan ju alltid hoppas. Ha det underbart och hoppas ni, och era bilar, får en solig och skön sommar... DAMiEN =============== Inquam Damno Tu | |
|
Det var bra skrivet. Instämmer med dig. Ha det bra, Mats |
|
| Bra skrivet, men inte måste man väl lämna autopower bara för att man säljer bmw'n ? =) | |
|
Bra skrivet var det, men du kan fortfarande hänga runt här och insupa atmosfären :) // Gunnar ---- mina bilar -- Länk och annat :) |
|
|
Väl valda ord.... --- Min E30: Länk /Chrille |
|
|
snyft snörvel ;) |
|
|
du är ju fortfarande välkommen att hänga på forumet iochmed att du har den rätta andan :) men vi kan ju småmobba dig lite iochmed din japanska sak.. :P MVH Johan K |
|
|
Nog finns det bilar som kan spöa de flesta BMW. Inte för att jag har någon superracer direkt men man trodde väl inte man skulle få råpisk av en Fiat Punto på motorvägen!! Jag trodde inte mina ögon till en början,. när jag väl kom ikapp så gick det dock upp för mig, på bakluckan stod det ett ord på fem bokstäver som börjar på t och slutar på urbo! Fegt säger jag bara ;) //Thorssa |
|
|
Lycka till med trimningen! |
|
|
Kan inte hålla mig. Vad är det du gör för 10000:- som trollar fram 200hk? Bara lite nyfiken. |
|
| Ända jag kan tänka mig är NOS/NX... men de kan man ju hänga på vilken bil som helst typ. | |
ormen |
Håller med, starkt av dig att kunna lämna BMW! Jag fastnade för 10 år sedan, men då mest för att som hemmamekare var äldre BMW rätt mycket enklare o "mekvänligare" än t.ex. Peugeot, Opel, Honda osv. (hann prova ett antal märken innan BMW), o ville aldrig skämmas i en 240, som är ju billigt! Numera kör jag "bruksbmw" (med överdriven entusiasm) för att jag tycker det är relativt billigt o äga om man kan fixa till de flesta felen själv, lite reservdelspriser får man leva med o där är bmw inte dyrast! -precis som när det gäller försäkring, jag jämförde Passat (1,8T -98 o uppåt) o Audi A6, de var inte många 100lappar billigare än 520.... Men visst, såfort mina studier är klara, o jag flyttar ut från stan där man kan ha flera bilar (asdyr parkering mitt i GBG), så lär jag skaffa en ALFA 156 V6, (det är en av de ballaste "bruksbilar" bilar jag provat), kanske en gammal Camaro som sommarbil, o en E39 523 till vardagsbil... |
| 10000 kan räcka långt om man rätta kontakter.....större turbo,osv gör mkt på en liten ......bil | |
|
Infinity_74 < Behövs nog lite mer än bara byta till en större turbo. |
|
-BeeMWe- |
*Gör krusifixtecknet* Då får du skaffa dig en keps och ett par Raybankopior och sitta med armen utanför rutan nu då ;) Näe men lycka till å ha d gott i somma rdu också. |
|
Klart kommer jag inte att lämna forumet. Härlig stämmning här och kommer förmodligen äga fler BMW bilar så dt är lika bra att hålla sig ajour. Som sades så kan man med lite kontakter fixa en del grejer för 10k. Har bilen redan ett bra avgassystem så slipper man pilla med det och sprar en hel del om kan läggas på Turbo, IC och annat krafs. Turbo bilar ÄR ju klart lättast att skrämma ur mer effekt ur. Men dock kommer ju detta inte att vara en bruksbl i den meningen att det är en bil som jag kommer ha för alltid, till allting. Blir det tillökning tex så får man ju införskaffa en bil till, lite större. Och då kommer kanske en BMW väl till pass. Även om även jag, som gamal alfista, måste lovorda alfa en del också ;) DAMiEN =============== Inquam Damno Tu |
|
|
Bra val av bil, själv kör jag också en 200:a :o) Mvh Johan |
|
| 400hk i en 1.8 liters för 10K jo tjena! kolla moparmöken å hans 200:a han vill nog veta hur man får 400hk för 10K, snabbaste 200:an i sverige går 12:or och har kostat bra mkt mer än 10K 400hk i en 200:a går ju lätt låga 11 | |
|
Frågan är om man menar 300-400hk på hjulen eller i motorn. Sedan sa jag också 300-400, det betyder ju att det ligger mellan 300 och 400hk. Det betyder ju inte automatiskt att man menar 400hk? lr? Vad du får ut för 10k beror ju också en del på vad som sitter i innan lr hur? Jag refererade ju inte till 200sx generellt utan en specifik bil... Du var lite för het på gröten där tror jag allt ;) DAMiEN =============== Inquam Damno Tu |
|
| Det är bara avundsjuka... | |
| ja matspon har rätt, d e avundsjukan ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.