|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
Starre; foppas länk ska nog inte vara några problem?! /Manray/ |
|
|
Manray: Jo det funkar inte för mig********kan någon vänlig själ mejla över filen/Tack |
|
| Det kan väl ändå inte stämma med "bara" 500Nm..!? | |
|
Starre, följ instruktionerna så som jag skrev dom. Petri, "bara 500Nm" kan nog stämma rätt bra med tanke på antalet hästar och var rödmarkeringen ligger. Min 528i Touring Länk |
|
| Det blir nog närmare 550Nm. | |
|
Det anser jag vara i närheten :) Min 528i Touring Länk |
|
| Fy fan viket ljud :P , obeskrivligt. Bmw är nog förlåtet att dom lämnar sina raka sexor. | |
D-diddy |
Bara 500Nm är ju bara i en lastbil men i en liten personbil.... //Mums. ja nu ska jag spöa på spargrisen med hammaren och se om det räcker *BLAM BLAM KRAS*.... fan. det räckte inte. Min användarsignatur har aldrig varit mer passande David "The unattainable is invariably attractive" |
|
k1mzo: Ööööh, hade inte M5 E34 sexa? Mvh Elvis |
|
| Ok, jag skall ge mig på en gissning. 560-570Nm tror jag att det blir....närmare 600Nm om det är valvetronic i nya V10an | |
| k1mzo, e28 och e34 har haft sexa ;) | |
|
Ljudet var väl ok, även om det smattrade lite väl mycket, men det kanske inte väsnas så mycket i kupén? Mvh Elvis |
|
|
Hehe... det var fler än jag som gillade ljudet. Kolla vad jag skrev förra veckan Länk BMW gör ju ett grovt tjänstefel om dom inte behåller ljudet... eller vad tycker ni? |
|
|
Det var det närmaste jag kom orgasm i går! ;) Fikk gåshud av å se o höra.. ljudet kan bara beskrivas som fantastiskt. Måste väl börja köpa triss-lotter nu "Best Man Wins" Mvh Eivind |
|
|
Intressant att läsa om spekulatonerna kring vridmoment, ni kan inte ha varit länge på forumet...! Det finns flera trådar som förklarar vridmomentets betydelse (eller obetydelse) för en bils prestanda. Nya M5:an kommer att ha minst 500 hk, vilket är den intressanta siffran. Sedan att vridmomentet "bara" är 500 Nm indikerar endast att det är en högvarvig maskin som förmodligen kommer att vara förhållandevis "slö" på lågvarv medans effekttoppen kommer mycket högt upp i registret. Vilket stöds av flera rykten som pratar om effekttopp kring 8000 rpm. Så förvänta er inget inget bottendrag som i Mercedes AMG motorer, det här är en F1-maskin till karaktären, med alla de för och nackdelar det innebär. Motorljudet räcker för att jag ska börja spara i alla fall... :-) Micke |
|
| Det ryktas om rödmarkering vid 8500 rpm så vridmomentet lär nog inte bli så mycket högre än den gamla M5:an. Fast vad spelar det för roll när den låter så skönt? | |
|
bjoerck; Ja, det verkar som att varvstoppet kommer ligga någonstans kring 8500rpm. Då ligger kanske max effekt kring 8000rpm. Det betyder att om max effekt är 500 hk så blir vridmomentet vid 8000 varv ca 445Nm. Antagligen ligger sedan max vridmoment någonstans kring 3500-4500rpm och då skulle motorn utveckla ung 250-300 hk. Ett max vridmoment på 500Nm är alltså inte helt orimligt om max effekt ligger kring 500hk med ett varvstopp på 8500rpm. Frågan är om maxeffekten räcker för att accelerera M5:an till 200km/h på 13 s? Jens |
|
|
MrMarsupilami: Enligt BMW M ja :) Tror inte att dom skulle gå ut med dessa siffror om dom inte var helt 100% säkra på att så var fallet. Sen om det kommer röra sig om 500 kh eller kanske 550 kommer bli intressant att höra. Vad som är sagt är väl m i n s t 500 kh? Enligt någon spionbild så började rödmarkeringen kring 8300 rpm. Helt klart intressant. |
|
|
acey; Om det är den spionbilden som jag tänker på så började rödmarkeringen vid 8500rpm. Vid 8300rpm fanns en orange markering som lätt kunde misstas för röd. Antagligen är det adaptivt varvstopp, d v s olika beroende på hur varm motorn är. Jens |
|
|
Det där ljudet får inte M GmbH dämpa bort!! Fiii F*****n vad skönt!!! Det skulle nästan vara värt att genomlida ett helt Bingolotto om man kunde vinna en e60 M5 där ;) /Wille |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.