|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
dunstan |
Nu har ju E60 Touring visats i Geneve. Finns bilder på www.bmw.se etc. Vad tycker Ni? Själv tycker jag att den ser mycket bra ut. Någon som vet hur mycket mer den lastar än E39 touring? Någon som sett bagaget? Man blir ju lite sugen... Helst om Alpina sätter lite fart och släpper en E60 touring!!! |
|
BMW/världens snyggaste bil har blivit ännu snyggare! Den ska lasta lite mer än e39 har jag hört. Känns nästan lite sorligt att om en sisådär 6-7 år kommer det finnas driver med sådana här på autopower till salu för inga pengar alls ;-) |
|
| givetvis hur snygg som helst! | |
|
Jag tycker den ser bra ut, därför köper jag en i sommar! Här är lite bilder! Länk Anders |
|
|
E61 rymmer 90 liter mer! /A |
|
|
Sedanen är den absolut snyggaste bilen som byggts, slår i mina ögon en ferarri om så nån vill. Kombin, hur ful som helst, alltså jag åker hellre en 245:a Länk |
|
|
Som jag har sagt tidigare "underbart vacker". Ser man dessutom på Jaguars nya estate så är man glad att bangle jobbar åt BMW.Nya jaggan ser ut som en korsning mellan en E-34 fronten samt baken från Volvo V-40. ----- Mvh Nisse Länk |
|
|
Har så här långt gillat kombin bättre men sedanen växer mer och mer i mina ögon. Dock kan jag tyckta att midjelinjen på touringen är för hög på vissa foton, återstår att se om man tycker samma live.. //Robban |
|
|
Länk Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Tur att det finns delade meningar om saken. Jag tycker att den är så oerhört ful så att orden inte räcker till! Det är ungefär som när man tittar på melodifestivalen och försöker hitta vilka låtar de plockat från. På samma sätt ser jag flera bilmodeller i E61. Toyota, Mercedes E36.. .. Har vant mig lite med E60 på vägarna men tycker fortfarande att den är osmäcker och klumpig. My 25 cent.... |
|
|
Skit samma hur den ser ut. Jag säger bara en sak, kör den och du vill ha den! Jag tror ingen som kört den säger emot!? /Anders |
|
|
Sigdarve: Har du kört någon annan ny bil mer än E61? :-) |
|
|
Stout: Jag har ägnat hela hösten och vintern åt det!Men en mer förförisk bil har jag inte kört!Det är ingen bil, det är en BMW! /A |
|
|
stout: E60 eller E61, det spelar ingen roll. Jag tror känslan är densamma! |
|
|
Bilen är otroligt vacker, och med tanke på vilken modell den bygger på så motsvarar nog egenskaperna utseendet! Låt oss be en stilla bön för att en M5 E61 (som touringen faktiskt heter om man ska vara petig), även om det just nu ser mörkt ut. "Finns ingen marknad för en M5 Touring i USA", sade någon av M-cheferna till Teknikens Värld :-( Ni som har råd får väl nöja er med kommande 535dAT...272 hk/560nm varav 500 nm vid 1000 rpm. Vadå bottendrag? :-D Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
Fruktansvärt snygg och stilren! :-) Undrar varför de döper den till E61 istället för E60 Touring? Nya grepp i betecknings-djungeln? Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
|
erito: Följande skrev jag på touringklubbens forum: Det är BMWs nya system, att varje ny karossvariant som presenteras får en egen E-kod. Andra exempel är att nya sjuserien i lang-utförande heter E66, medan vanliga sjuan heter E65. Annat som kan vara intressant att notera i sammanhanget är att man kastat om i bokstavsordningen på modellbeteckningarna. Tidigare hette sjuserien i lang-utförande "750iL" , Nu heter den istället "760Li", treserien med fyrhjulsdrift hette innan "330iX", nu heter det "330Xi", och så vidare. Mvh, Kalle _____ Länk |
|
dunstan |
Eller varför inte en Alpina B5! Kommer sommaren 2005. Lite fakta: (ej bekräftade siffor då de baseras på B7) Alpina B5 (Baserad på E60/61) V8 med kompressor 500hk 700NM 6-speed Switchtronic Kommer i touring. 8,5 x 19" 245/35 ZR 19 Front (troligen) 9,5 x 19" 275/30 ZR 19 Rear (troligen) MICHELIN Pilot Sport (som vanligt) VILL HA!!!!!!!! |
dunstan |
Ny har man ju sett touringen live. Otroligt snygg!!! Hetaste kombin på marknanden just nu! Mina X5 planer är bortspolade. Nu är frågan vilken E60 Touring man skall köpa. Någon som hört något om den nya biturbo dieseln som skall komma till hösten? |
| en m5touring skulle inte sitta fel... | |
|
Det ryktas om att nya trean kommer med en M3 touring med V8:a. Skulle smaka smaskens vill jag lova! Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.