|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
| Jahapp då var den sommaren över snön vräker ner så nu åker vinterdäcken på :( | |
| Menar du att det redan snöar uppe i norr !? Brrr... | |
|
Jepp tyvärr marken är vit dom har lovat 15cm snö under dagen. |
|
|
Ja vintern känns nära nu...fick första snön igår morse och ändå bor jag väl 25mil söderut från malmberget... Fast enbart tråkigt är det ju inte, det innebär ju även att man snart får ta fram skotern och leka lite... "BMW behöver turbo lika mycket som Concorde behöver propeller" |
|
|
Kommer snart till piteå då antar jag , ska bli kul att få leka av sig lite i snön :> Thunderswede : Det har juh dock varit riktigt dåligt skoter före dom senaste vintrarna ,iaf i Piteå :\ // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
|
shu!: Jo jag har erfarenheter av vinterklimatet i Piteå, körde en längre sväng i mars 2003 och kom till slut till ett snöfattigt Piteå och skulle gena över Svensbyfjärden för att komma till McDonalds omtalade skoter drive-in, det slutade med att min kompis höll på att omkomma när han körde genom isen, tack och lov så var räddningstjänsten snabbt på plats så att dom kunde dra upp honom...sjäv hade jag så pass mycket matta och motor så jag lyckade spinna mig upp levande på säkrare is, jag kan lova att det var långa 18minuter innan han var safe... Passar mig väldigt noga för att stanna av på okända isar numera... "BMW behöver turbo lika mycket som Concorde behöver propeller" |
|
|
Ja , vid bergsviksbron och och uppåt mot svensbyhållet är isarna mkt dåliga alltid iom att det är rejält strömt där. Men det går att köra där om man kör på rätt ställen . Om du kommer från svensbyhållet så ska man korsa isen vid hemlunda. Usch , skulle inte vilja hamna under isen . Tur att din kompis klarade sig iaf . // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.