AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
4.356

När åker sommardäcken på?

Sida 1 av 4
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Här i Stockholm börjar det se trevligt ut med mestadels torra vägar. Dock är det oftast minusgrade på nätterna.

Om detta fortsätter sitter mina sommarhjul på till nästa måndag.

Hur ser det ut hos er?
Visa användare
758
bilfreak
Z3 Coupé
ja du här ser det fan inte bra ut... visserligen så är graderna runt 0... men vad gör det när man har snötäckta vägar å en halvmeter snö ute?...Usch

Bor typ i Umeå!

Mvh

Länk
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
igår.

blev dock varse hur spåriga vägar vi har här i krokarna , vart inte så roligt som jag trodde....
Ni
861
Nike_Boy
520d Xdrive G30 - 2017
Har åkt på sommardäck i nån vecka nu, funkar kanon!
Bor i gävle.

///
Nicke
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Bara det inte blir för pissigt väder så är det 1:a April som gäller!
Hoppas bara jag fått mina däck då!

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

3 april måste dom på. Då bär det av mot Linköping och uppkörning för racinglicens. Dubbdäck blir nog inte populärt på den tillställningen.. ;-)

/Anton
Ei
656
Eivind
E46 316 M-sport touring 2005
1. april har jag satt som datum. Men "fara" för att dom åker på snart. Är så himla trött på fula, smala 15". Snöen är borta från vägarna. Hoppas å köpa nya däck nån gång i mai. Testa Dunloop SP9000 tror jag. Kanske få tagit några bilder av bilen me :)

Onsdagen värkar inte helt fel... Länk

"Best Man Wins"

Mvh Eivind
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Brukar ni bara bata slänga på sommar fälgarna eller gör ni något mer? Kanske gör rent och skruvar av ok:en och sånt eller? Vad gör ni berätta.. är ni snälla.

Mvh
Kristian
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
De åkte på i söndags. Tyvärr är sommarfälgarna lika fula som vinterfälgarna.
Åker nog ett tag till med tråkiga 17" har ännu inte beställt bakdäcken till sommar fälgarna, men nångång under nästa månad borde passa.

Måste skaffa mig ett par snygga 17" till min 525.Det är ju inte så sexigt att köra runt med 15" plåtfälgar nu när det börjar bli vår i luften
je
115
jewe
740 -95 uttagen 96/10
Vad säger lagen...hur länge måste vinterdäcken sitta på?
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Nån gång andra hälften av April. Dels med tanke på aprilvädret, och en tur upp till Gällivaretrakterna. Där bör ju snön ligga kvar än :)

Sex på alla fyra, roligast så!
Visa användare
252
Krille_hlm
M636csi -83
3,6 S/M -72
3,0S -74
M3 -01
Alpinafälgarna har redan åkt på, passade på att sänka bilen och tog även lite schyssta bilder när jag ändå var igång :)

Kolla gärna på bilderna på:

Länk

Puttar hellre min beemer än puttrar runt i annat..
Är det fint väder i helgen så ställer jag på E38:an och skruvar på 19"arna, skall dock till Hälsingland över påsk så vintertassarna kanske får ligga beredda.
Hangaround
Här i Gällivare byter vi till sommardäck i början av maj.Snön ligger fortfarande meterdjup 15cm nysnö i natt :((

-----
Mvh
Nisse
Länk

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Jewe,
Lagen säger att du måste ha vinterdäck OM det är vinterväglag, och OM detta är under perioden 1 december - 31 mars.
Du får åka med dubbdäck mellan 1 oktober - 30 april, oavsett väglag. Du får även åka med dubbdäck före eller efter denna period, men då ska det vara vinterväglag.

Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
bayern münchen> Perfekt! :) Ska tillbringa påsken utanför Gällivare, så all snö är välkommen. Jag åker ju ner tillbaka till våren sen igen :)

Sex på alla fyra, roligast så!
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Senast 26 mars åker sommardäcken på, sedan bär det av till Tyskland. Inget snökaos i slutet av mars tack.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Sommardäcken åker på idag förresten.... :)

Ska väl tillägga att jag bor i sthlm, det regnar men prognosen säger sol så va f-n....
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
den 27e blir det här. Bor på framsidan dvs Göteborg.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.