|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
Tigerr |
håller på att montera sommarfälgar nu.. vad lagen säger vet jag inte.. som jag tolkar det ska vinterdäck användas tom. den 31 mars.. vid vinterväglag.(?) nu är det två veckor kvar och runt +6 på morronen.. i värsta fall får man byta igen om det blir dåligt.. gör det hemma så det är gratis och tar bara nån halvtimme-timme.. |
|
Så fort det blir hyffsat torrt ute så jag slipper smutsa ner bilen när jag fraktar hem vinterdäcken så blir det äntligen högfartsdäck.=D Ny bild 18 Jan- Länk |
|
|
Har suttit på sedan helgen... även reiger Infinity spoilern :) kan ju inte ha den på vinter, vill ju inte jobba gratis som plogare åt Jönköpings kommun :) --- Min E30: Länk /Chrille |
|
|
Allt beror på ´när jag har råd med nya sulor.. som det ser ut nu så får jag vänta ett tag.. eller så får jag byta frma först sen bak... om jag inte får tag på nått bättre begagnat billigt vill säga! Å så skulle jag helst vilja sätta på 750 4 Kolvs ok fram.. för nu i vintras har mina M bromsar frma jävlats riktigt ofta för mig! + 750:ns Huvudcylinder som ligger och skräpar i "garaget" __ Länk /JB |
|
Tigerr |
..avbröt monteringen av sommardäck eftersom det är föräldrarnas bil. vill se vad de tycker först.. |
|
Tigerr - ja det kanske är en bra idé =) /// Nicke |
|
|
Tigerr: Du kan nog med stor sannolikhet montera sommarhjul nu utan problem. Idag e de 12 + och sol. Såvida dina föräldrar inte skall åka skidor i påsk dvs. Jag kommer inte få mina fälgar/ däck förrän i slutet på mars. så de åker väl på första helgen i april om allt går som de ska. Får se hur bra Bmw 18" 135M Gör sig på min 330. :) BMWCS Syd #05392 Sök först, fråga sen. Bitte! Länk |
|
AKUS |
Karlskrona: ser grymt bra ut idag!!! 14.4 grader varmt och sol!!! men tyvärr de vänder ju snabbt! men men |
|
1 mars åkte dom på och jag är lite förvånad att det har funkat trots halka sent på kvällarna. |
|
Tigerr |
wendtan - njäe.. mina föräldrar är väl inte den typen som åker skidor på påsken. möjligtvis till canarieöarna på vintern.. sommardäcken/fälgarna åkte på igår i vilket fall som. ska bli uppemot +15 idag och kanske sol, sa tone.. -jeej- |
| I dag så åker sommardäcken på. Är över 15°C ute i solen, helt galet för årstiden. Känns som sommaren redan är här :-). Hoppas bara inte bara att det blir några stora bakslag med snö igen. Det hade inte varit någon höjdare precis. | |
|
Här har det snöat för fullt hela dagen. Så än är det nog ett tag kvar innan man får lägga på sommardäcken.. // Jim |
|
|
Jag slänger på mina om det regnar en dag till så allt vägsalt kan rinna undan. Man vill ju inte ha en massa salt på sina alu-fälgar... Det blir väl till nästa vecka tror jag i vilket fall. Ska bli trevligt att kunna ta kurvorna lite snävare i lite högre farter så man inte sliter på dubbarna och vägen. ;-) Sedan kan man ju trampa gasen i botten vid rödljus också, nu är det lönlöst då all kraft försvinner med spinnande bakdäck, eller ASC (När den är på) som stryper motorn så det låter som en gräsklippare som får motorstopp. Sommardäck... snart ska de på. /Hammar |
|
|
bor i kalasfina skåne :) torrt, varmt (+13 idag) och ingen snö och lite småsopade gator också! e36:an tas fram ur vinterförvaret till påskhelgen är det tänkt, har köpt 17" till den som bör anlända troligen på fredag, skall byta 2 av däcken men dom åker på när bilen tas fram! skönt med vår och sommar igen! MVH Johan K |
|
|
Har precis införskaffat mig M3/E-46 fälgar de får ligga och mogna hos kompisen 1 månad till trots att våren är på väg men det kan komma skitväder ännu här i Gbg trakten..../dutta |
|
Måsen |
I dag, och jag är sjukligt nöjd över att jag tog ett djupt tag i plånboken denna gången när jag köpte nya sommardäck. Vibrationerna som jag levt med, både på förra sommardäcken och vinterdäcken är som bortblåsta :-) /Mattias |
|
Ja har nya 18" som bara längtar efter att bli monterade!! fan va sugen man blir så fort solen visar sig... |
|
Dragan525 |
Japp här i Malmö är det överfint väder..ca +15 idag! Så jäkla trött att köra på plåtfälgarna så nu ska 17"arna på, men först ska jag lacka oken (bromsarna) svarta! det kommer att se snyggt ut! MVH Dragan BMW 4 LIFE AND AFTER LIFE Vill ha en sån där emmfjämma! |
| Har beställt tid för att skifta till sommarhjulen nu på måndag. Ska bli skönt att slippa smattret. | |
|
Denna vecka (senast i helgen) blir det skifte! Skall bli skönt att åka lite tystare utan dubbsången, men framförallt få lite stadigare vägkänsla och snyggare utseende! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.