AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
21.672

Inget körkort :<

Sida 1 av 2
bm
137
bmw_henke
330D Touring -02
Jahapp då blev man tagen av polisen för ja körde för fort :/ kom på motorvägen in mot stan, grönt ljus hela vägen så ja bromsa ju inte ner när ja såg skyltarna. släppte bara gasen så ja rullade förbi 50 skylten i 83, sen blev jag tagen.ingen trafik alls på den vägen heller. 2000:- i böter samt att ja fick indraget körkort. ska få papper snart på hur lång spärrtid jag får. värsta e att ja alltid kör lugnt å att ja har sån jäkla otur alltid :( får troligtvis ta om kortet. inte mått så här dåligt på länge :/ vet inte vad ja ska göra :S har ju fortfarande prövotid och jag har blivit tagen en gång innan av en fartkamera för fortkörning, då körde ja i 92 på en 70väg :( ja ska nog sälja bmw:n å köpa en moppe.. köra på den resten av livet
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Alternativet kan ju va att ta om körkortet och se till att hålla hastighetsgränserna i dom 2 åren prövotiden varar.

///Jesper

BMWCS #5494
Artonåringar med BMW:ar verkar inte vara någon bra kombination. Du är inte den första av artonåringarna här på forumen som torskat lappen.

Köpa moppe kansek inte är en så dum idé? :-)
bm
137
bmw_henke
330D Touring -02
ja körde 33km över.. hade ja bara legat i 30km/h över istället så hade det inte hänt nått.. ska kontrollera mätaren för ja tror den visar för sakta. varvräknaren står på 0 varv på tomgång ivf.. kanske finns den chansen =)
31km/h e gränsen ju
Be
26
Beemer_ron
528i Touring -98
Helt rätt!
Hoppas du får en lång spärrtid! Du får garanterat ta om kortet!
suck..
Hmmm, trist läge.

Men J.Dredd och bjoerck har ju onekligen en poäng... Kände lite medlidande dock när du skrev att du bara släppt gasen och att du annars kör lugnt, men sen skriver du att du åkt fast på 70 väg med 92km/h vilket jag inte betecknar som lugnt, och att då inte hålla hastighetsgränserna efter det är kanske lite dumdristigt, när man har prövotid o allt.

Nu kommer det snart någon som klagar på alla moralnissar ;-)
Att de inte hänt något om du blivit tagen för 30 för fort är ju inte sanning. Du hade löpt stor risk för indraget körkort då du redan blivit tagen för en ganska grov fortkörning..

Vad varvräknaren har med din hastighet att göra förstår jag inte riktigt. De bästa sättet att kolla din hastighetsmätare är att ta med en GPS ut, de är väldigt noggranna.

Problemet är att när du skrivit på och de dragit in ditt körkort är de VÄLDIGT svårt att komma med denna fakta i efterhand.
Polisen har med deras kalibrerade utr tagit dig för fortkörning och du har erkänt. Dvs de är i princip kört.

Får beklaga din förlust av lappen, ta de mer försiktigt framöver.

BMWCS Syd #05392
Sök först, fråga sen. Bitte!
Länk
bm
137
bmw_henke
330D Touring -02
wendtan det ska ja verkligen göra =) fatta så deprimerande det e.. kallas maximal otur för dom som känner mig vet om att ja kör lugnt och inte gasar som det framstår som men men sånt e livet, nu ska ja ut å gräva en smörjgrop som ja kan trösta mig i =) så skoj det ska bli.. gräva den för hand :D
Bmw ludde
wendtan. Gränsen är väl 31 km/h, häga böter blir det väl om du ligger 30km över, men de kan la inte dra in kortet ? nån gräns måste det väl finnas.

Usch: Så som du gjorde gör man ju hela tiden, man släpper bara på gasen, illa e de.
Dr
659
Drutten
325i Touring -08
Kör man för fort när man har prövotid så får man naturligtvis stå sitt kast (även annars också förstås), men jag tycker nog inte att 92 på en 70-väg är att beteckna som en grov fortkörning, generellt sett.

Att åka dit för att man bara har släppt gasen och inte bromsat tycker jag nog är lite klantigt möjligen, men knappast tecken på vårdlös körning.

Upp med humöret bmw_henke, det är bara att gilla läget och försöka ta det lite lungnare framöver. Du får se det som läropengar.
BmwLudde: Upprepade grövre fortkörningar ser länstyrelsen väldigt hårt på. Om du blir tagen typ 29 för fort 2 gånger inom en tät period kan de dra in ditt körkort. De har hänt en god vän.

BMWCS Syd #05392
Sök först, fråga sen. Bitte!
Länk
Ni
861
Nike_Boy
520d Xdrive G30 - 2017
Varför skulle 18 åringar med bmw vara speciellt dålig kombination? Går nog att köra mer än 30km/h för fort med de flesta bilar.

///
Nicke - som är 19 och därmed inte tar åt sig =)
jag är också 19 och därmed kör jag aldrig för fort! :)

nej, unga personer som är gasglada i själen (inkl. mig själv) och kör bmw (som inte körs så jättelugnt av alla unga) har ju en tendens att köra fort!

jag har t.ex. en jättetrevlig väg till jobbet....kurviga partier och raksträckor...jobbar 07 - 16 och vägen ligger avsides så det är aldrig någon trafik/människor på den så ibland ligger man lite över gränsen (70). Har haft kortet i 1 år och 1 månad nu, har inte blivit stoppad en enda gång! tycker faktiskt att det är dåligt..

MVH
Johan K
sen ett tips till alla som vill gasa av sig utan fara för körkort och andra trafikanter: gå med i bmwcs och kör på banträffarna! har kört på både mantorp och knutstorp, och roligare är svårt att ha! även om min e30 inte är snabb eller har bra väghållning så lär man sig mycket om spårval,bromspunkter, men man har förbannat roligt!

MVH
Johan K
bm
137
bmw_henke
330D Touring -02
Drutten tack :D värmande ord.. du kan tro att det kommer påverka mig.. ja håller alltid fartgränserna. har bara haft otur 2 ggr, den första gången var dock en fartkamera. som sagt vem brukar inte köra för fort. tror dom flesta gör det... men men ja får stå mitt kast å vill säga till alla er andra. det e inte värt å köra 30km/h över.. kortet e värt hur mkt som helst. så jevla handikappad nu :<
Visa användare
113
Beemer_Fred
528IA, E39
Bmw_Henke: Lider med dig, riktigt surt att bli av med kortet!
Ibland väljer jag motorvägen från kneget och då är det en liknande situation som du bekriver, brukar oxå bara släppa på gasen....
Blev oxå av med mitt kort för några år sedan med exakt samma hastighet på 50 väg. Så jag vet att det är lätt hänt...

Lycka till
Fred

"Livet är billigt, det är extrautrustningen som kostar.."
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
dåligt av snutarna att ta folk på det sättet , jag kör dagligen på en precis likadan sträcka och jag precis som 70% av alla andra släpper bara gasen så ofta håller man runt 80 kmh precis när 50 skylten dyker upp.

Fattar inte att snutarna inte har något bättre för sig , de måste ha haft en riktigt dålig barndom och vara totalt missnöjda med sina liv.

De måste ha sett att bilen tappade fart ?
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
>bmw_henke, beklagar sorgen. Det du skrev om smörjgropen var nog det roligaste jag läst i år! HAHAHAHA.... Det löser sig...

>wadel, polisen skötte ju bara sitt jobb, o ja, de hade säkert inget vettigare för sig.

Det är lite tufft ibland, lite överdrivet ibland. vi har hårda lagar på en del vägar och resurserna läggs inte alltid på att straffa "rätt" personer...

M POWER- När du älskar att KÖRA!!!

Länk
Visa användare
604
NP
528iA -97
R1100RS -94
Några här ovan nämner otur.
Jag tror inte på att vissa har mer otur än andra.
Vissa drabbas av olika saker oftare än andra och det beror inte enbart på otur, mina herrar och få damer!
Ofta gör man sina val själv - bmw-henke - du valde att enbart släppa gasen.

Sedan väljer man att se på saker positivt, mindre positivt eller negativt.
Ser man på saker på ett positivt sätt, mår man i regel bättre.
Konsten är bara att kunna göra det utan att förneka saker.

Mvh

/NP
bm
137
bmw_henke
330D Touring -02
har grävt ett hål nu som är 3,5 meter långt å 1 meter brett och 5dm djupt. fyfan va jobbigt bara en massa småsten under cementen som ja knacka hål i sen typ efter 5dm ner i marken så e där ett golv till.. tro man får sinne då men men ja ska gräva på. ska bli 1.70 djupt :)
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Tyvärr så spelar det ingen roll om din hastighetsmätare går fel, det är din faktiska hastighet som gäller.
Otur. och till alla som gnäller, lägg ner. Jag tror att henke nog fattade både risken och att han får ta om lappen. Osmart, javisst men vem har inte kört 83 på 50 väg innan prövotiden gått ut?
Det är ju fanimej mer regel än undantag att folk kommer i den högre hastigheten + moms och EFTER skylten släpper på gasen.

Lider med dig! Lycka till med teori och uppkörning när det blir dags för det.

/Christofer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.