AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.727

angående den nya 7 serien !

Sida 1 av 2
här har ni skaparen av den nya generationen BMW :
chris bangle om det han kallar för design!
efter filmen så tänker man efter att han kanske inte är så tokig......

Länk

håller ni med det han berättar om den nya generationen bmw?

////MVH
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Tack för länken, helt klart intressant!
"Big wheels... Big round things are sporty"!?!?!?! Han har nog blandat ihop det, Hummer har stora hjul men är den sportig? Ferrari har aldrig varit särskilt runda, men skulle någon säga att dom inte är sportiga???

Kan förstå att E65 har sina fördelar, men ser den "sporty" ut, nope!

Mvh Elvis
Klyschornas okrönte konung har talat. "Dynamic, sportiness and control" kan bara toppas av Göran Perssons "Skola, vård och omsorg" Bangle uppfyller även sina klyschor lika bra som Persson... :-)
Får nog instämma med både bjoerck och acey här.

Har nog aldrig hört någon säga "dynamic" så många gånger på så kort tid. Redan första gången lät det som en uttjatad klyscha.

Men världens vackraste bilar kan karln i allafall rita och det är huvudsaken! Han borde dock låta marknadsavdelningen sköta snacket :-D

Mvh,
Kalle
_____
Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Nu förstår jag hur han kunde sälja in multiplan till Fiat, verkar kunna snacka omkull vem som helst :)
Bangles bilar (E65, E60, E63, Z4) kräver "big wheels" för att komma till sin rätt till följd av bilarnas stora, nakna sidoytor. En 745 eller 530 på vinterdäck eller små fälgar ser bara patetiskt ut.

MVH,
E38B12
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Jag gillar Sjuan om man som sagt har de stora hjulen.. i verkligeheten är bilen MAFFIG.. och sportighet skall väl ändå tänkas in till bilens storlek.. det är ju inte tänkt att jämnföras med en 6-serie eller Z4:a eller 3 och 5er.. Utan S-klass A8: och VW:s sak...
Det är just här jag tycker att BMW överglänser alla i design! Jaguar är visserligen inte helt fel ute men BMW:n är mkt mera fram i tiden.. något för långt kanske.. men den har fått uppseende och det har de lyckats med!!
Sen så vill jag kika vidare och se vad som kom efter 7:an.. se på 6:an.. Underbar bil!!! 5:an Helt underbar!! Jämnför med nya A6.. hahhah.. Ja nya A6 är ett "amerikanskt skämt".. front likt en tvättmaskin och sen subtila linjer som ber osh säger.. snälla titta inte på mig.. näe huva..
Sen är det ju bangle som leder en hel hög designers.. var väl nån gammal BMW designer som var med och drog huvudlinjerna för de nya BMW:erna! Som även ritade gamla 6:an.. men jag kan missminna mig tycke dock jag läste det i nån tråd här!

Tack för länken iaf.. den var trevlig! Man fick mera förståelse och vy för Sjuan!

__
Länk
/JB
Jag tycker Audi har tagit över BMW:s roll som snygga, diskreta och tillika sportigt designade bilar. De nya modellerna har till och med det karaktäristiska karossveck som alltid återfunnits på BMW.
Kör just nu vår svarta e60 på 16" vinterdäck... alltså orginalfälgarna och det ser riktigt mesigt ut... Kör 17 och 245 på sommaren och det räcker ändå inte riktigt till... Men tycker att det ser löjligt ut med för stora fälgar också iofs
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Bjoerk?? Vad sa du för nått?? Du kan omöjligt mena den nya A6:an som har visats i vissa tidningar! Ser ju för jävligt ut!!

__
Länk
/JB
prophet: vad ser för djävligt ut? De bilder jag sett av nya A6 är den helt klart en copycat av E60, så gillar man den ena... ;-)

Mvh Elvis
Njae, har alltför mycket känslomässiga kopplingar till 5-serien, så det skulle inte funka för mig, om nu BMW inte ska se ut som BMW längre så måste man nog byta modell för att inte bli bedrövad och om man då behöver en sedan så är ju E65 given.

Mvh Elvis
Framifrån är den helt ok, särskilt M5 som har en luftigare spoiler, problemet är profilen tycker jag, den ser så klumpig ut. Därför föredrar jag E65, den har dels mer yta att fördela de runda formerna på, sen är det ju inte meningen att en 7-serie ska se graciös ut heller...

Mvh Elvis
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
BoogieElvis: Fronten på nya A6.... Sånna Amerikanska fronter Pallar jag inte.. det är nog det värsta jag vet i Bildesign! Men det är min smak och nån annan måste ju gilla dem för att de har ritat en sån!

E60 tycker jag är mkt snyggare än E65... men å andra sidan så är 6serien mest lyckad... speciellt på bakpartiet för där är femman och sjuan lite så dära tveksamma.. Fast allt vart klockrent i och med E61!

__
Länk
/JB
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Jag håller med dig theprophet! Fronten på A6an är grotesk.
Grillen är ju bland det fulaste jag sett, speciellt då nummerplåten sitter monterad där. Bakdelen är dock godkänd.
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Var tveksam först, men efter att ha sett bilderna från Genéve-salongen på nya A6 tycker jag att den är fantastiskt fin! Jag tror att många kommer att få en aha-upplevelse när de ser den live i trafik.
Bakpartiet på nya A6'an är iaf en klar förbättring, fast det är ju nästan ett steg tillbaka då den påminner om den gamla A4'an bakifrån. Fronten kan man väl tycka vad man vill om men det här är ju första modellen som de tar steget fullt ut med den nya Audi-fronten och första försöket brukar väl kännas så där, jämför med BMW där 7-serien kändes så där medans 5- och 6- serien är betydligt snyggare, upplevs så iaf...
Audi är väl bra bilar. Det tråkiga med hela märket är ju dock att interiören ser snarlik ut i en VW, och det gillar jag INTE. Man känner igen det mesta och det sänker ju helhetsintrycket markant. Sen tycker jag att en Audi har lika mycket utstrålning som Bo Lundgren. För anonyma och tråkiga.

E65 - JA TACK!

---
/// Olof

(FKA "Oakman")
måste säga att nya a6:an e riktigt läcker! inte lika överdriven som bmw:s 5 serie och inte lika tråkig som mercedes E-klass.
Gillar dessutom audis "singel-frame" front. Lär se riktigt farligt ut när man har en sån i backspegeln på motorvägen.

Frågan är väl bara hur a6:an kommer att kännas innuti. Är den lika mycket kassaskåp som den gammla så har vi en ny 1:a i klassen! Men om man råkar fumla bort kvalitetskänslan som BMW gjort i sina nyare modeller så blir det jämt!

/Cronor
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jag gillar helt klart nya A6an. Jag gillar a8an också så det kanske inte är så konstigt. Tycker det är ett väldigt vackert formspråk och faktiskt mer sportigt än nya 5ans.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.