|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
har testa det o avbrott kan jag inte få det till... Ska testa o linda in alla kablar i folje:) för mig att folje är bra för störningar.. |
|
|
Jordavbrottsenhet kan du hitta i de flesta billjudsbutiker, enkel att koppla in på lågnivåkabeln för test. Folie hjälper inte mot ev. magnetfält, möjligen partvinnade kablar (balanserad överföring), men då måste utrustningen vara byggd för detta. ljudroger: Det är ju bra med t.ex 5V nivå i överföringen om miljön runt om har har hög elektrisk störnivå, men hur dynamiken skulle förbättras ser jag inte riktigt. Om inte båda enheterna har anpassning för nivån utan man måste dämpa ingången på steget så faller ju en del av vitsen med det hela. Det har blivit lite av ett säljknep att kunna ange höga nivåer på "lågnivå"-överföringen, finns säkert de som tror att detta ger mera effekt i slutändan osv. Allt för mycket fokuseras på effektsiffror tyvärr. FP |
|
|
Folke.Det är av erfarenhet jag talar. Då vi har några olika demoställ i butiken är det mycket lätt att göra A/B test. Skilnaden är stor så enkel är det. De flesta stegen har ju en gain för att match just olika maskiner, 0,5- 5 volt tex. En bil är inte en optimal plats då det går strömmar lite här och där. Beroende på fukt mm. roger t |
|
|
Jordloopsisolatorer är väl bra. Men bättre är att hitta problemet. Har du någon bra helst tvinnad lågnivå att prova med? lägg den bara löst i bilen först för att se vad som händer. Vilka steg har du provat med??? det finns tyvärr steg som är hopplösa. Jag finns på jobbet i morgon om du vill ringa direkt. det kan vara lättare än att skriva här. roger t |
|
|
Kom på en sak till. Batteriet kan vara dåligt och ha för högt laddmotstånd då blir det lätt störningar. Har haft kunder här med kassa polskor tex. Typ renault megane.Bytte dom till riktiga som spänns ihop och problemet försvann. Har du någon kompis som har en "tyst bil" ? eller har du ett löst batteri över? roger t |
|
|
har vart o hämta lite olicka Jordloopsisolatorer plus en massa saker man kan koppla in på lågnivån o stömen. men det blir lika hur jag än bär mig åt. Där imot har jag kommit så långt så att drar jag ur lila steget så blir ljdet halverat. så störning från stegen tycker jag det låter som. eftersom när jag kopplar direkt ström o högtalare från cd spelaren o direkt ut. så blir det TYST:) HURRA men så fort jag använder mig av slut stegen så jävlas det. O batteri finns det två av. Ett optima o en vhlans Ptima ligger på 70a det andra på 70 också.. så något skumt är det med stegen... Även prova med andra kablar om det kan vara dom som är knas p¨å men det är det inte blir lik för det så vidare inte dom andra 4 är dåliga också:) har allså testa 4 olika kablar o dragit dom på 10 olika sätt MINST. Börja undra om det sitter något i bakluckan utrymme som stör. För när jag har bas lådan utanför så blir det tyst inget vinande ljud. Hade jag det i fram sättet så vart det vinade ljud.. men utan för går bra.:) så funderar på skaffa mig en skybox:) asg nä skämt o sido är min BMW från mars eller är detta ovanligt eller vanligt fel jag har? vad det nu än är. |
|
|
dom steg jag tänkte använda mig av är Lancar Optim 2 st det roliga är att det funka i brosans BMW520 -91. Har testa med MDS steg o lecgay steg o jävlas lik för jävligt. O lancar stegen är ju tävligs steg för fin lirare:) så dom ska väll inte gnälla på.... hade dom i golfen jag hade förut o det funka fel fritt.. Har tillomed tagit reda på att lådan är byggt till en bmw 525 o så stor skillnad är det väll inte på 520 o 525:a.... |
|
|
Har glöm o sakt en sak:) vet ej om det har något med detta o göra men det sitter ett delnings filter inann stegen.. Kom på att jag ej har testa o hoppa över delnings filtret kan ju vara det som jävlas.... ska testa det imörn... |
|
|
Håller med om att det är rätt att söka källan till problemet, jag har också en del erfarenheter av problemlösningar inom området, bortåt 35 år har det väl blivit nu. Eftersom monteringen i t.ex bilar av naturliga skäl skapar jordslingor i många installationer så tycker jag jordisolator är en bra metod att bli kvitt problemet. Balanserad överföring skulle också vara en lösning, men då måste ju steg och huvudenhet ha d:o in och utgång, tvinnad kabel hjälper knappast annars. Anpassning mellan enheterna är viktig, att bara höja utnivån och sedan "dämpa" med gain (förstärkning) utan att se till impedansanpassning i andra änden är knappast optimalt. Problemet blir gärna komplext i bilar osv, svårt att jämföra med A/B-test i butiker osv. Jag har lite svårt att följa resonemanget i slutet av Wholfies beskrivningar av batterier mm, nåt med specar osv stämmer inte här. Hoppas problemen löser sig i alla fall. FP |
|
|
Folke. Jag tog för givet att vi förstod att impedansen måste match när jag skrev det med lågnivån. Vissa maskiner lämnar tex 4 volt vid 3kohm eller mer. En högre utsignal med lägre imp är ju att föredra. Då dessa maskiner klara att driva mer läs splittad. För att ta ett exempel så har vi Pioneers fina maskiner tex 9400 eller gamla P99. dessa går ej att splitta då det blir alla möjliga störningar direkt. = imp matchar ej. Hm hade du ett löst filter imellan :-) hehe kolla det du. Hoppas det löser sig nu. Jag finns på mailen. Hoppar av denna tråd nu innan vi tappar det den började med. Folke vad jobbar du med? bara nyfiken // Roger roger t |
|
|
Signalen i delnings filter ä konstigt, jag spana olika utag och en lågnivå ingång på filtret funkar jui nte alls, om jag inte trycker IN kontaterna. Så jag ar beställt ett nytt delnings filter tar väll några veckor innan jag får hem för det fanns inte i swe. så fick beställa det genom MDS så 3 veckor fick jag vänta på det. Hoppas det löser sig nu, ska jag ta bort alla folje:) elelr ska man ha det kvar. folje runt kablarna. |
|
|
Deln filter är känsliga saker. Särskilt vissa sorter :-) du har förmodligen en lödning som har släppt i filtret bara eftersom du får kontakt ibland. löd om o prova. roger t |
|
|
Har öppna filtret o det visar sig att hela kontakt stycket sitter löst. har garanti kvar så jag skulle skicka in det så får jag ett nytt. Men det tar 3 veckor. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.