|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Jo, har varit ganska sugen på en M5 e34 även innan jag ägde min nuvarande m3 (-93). Såg den här annonsen: Länk och blev ju ännu sugnare! Tycker ni jag skulle byta ner mig om jag skulle köpa den m5an? Kommer mina utgifter (försäkring osv) öka eller minska? Fördelar / nackdelar bilarna emellan? Tack på förhand Gustav | |
|
"Svårt fall, doktorn grät..." //Svebba - Jag är schnell ! |
|
|
Jag skulle inte bytt om jag vore du.. tror jag.. Försäkring på den bilen kan du räkna ut vad denkostar på Länk //Svebba - Jag är schnell ! |
|
|
Jag betalar 8700kr om året för helförsäkring... M5 Chrille |
|
|
Ville bara säga att du rastar vilken m3:a som helst, med M5:ans 3,8l. M5 Chrille |
|
|
Nej man rastar INTE vilken M3 som helst... 3,2L M3 blir ett svårt fall. Gustav: Det beror på vad du är ute efter? Själv tycker jag att det är en underbar bil att ha å göra med. Det är inte många som vet hur en e34 M5 ser ut. På så viss är den en sann sleeper. Sen var det N-ring paket på den bilen, vilket jag tycker är bland det bästa med bilen. Vill man ha komfort så kan man ha det oavsätt om man kör i 100km/h eller i 10km/h i kanske lite slingriga vägar till skillnad från dom som inte har N-ring paket. För att man kan ju välja ifall man vill ha det på komfort eller sport. I läge sport så förvandlas bilen till nått helt annat. Det känns som om man kan ta vilken kurva som helst! Dock inte som M3 med tanke på bilens vikt. Sen att bilen har lite plats för polare å bagage är inget minus precis. Sen så tror jag att försäkringen är billigare också! M3:an är ju en mer eftertraktad bil både av biltjuvar å vanliga tjuvar som snor speglar å sånt. Sen finns det ju vissa nackdelar gentemot M3:an. Men det ska vi inte ta upp nu =) Hoppas du fick en liten inblick i det hela! Mvh Jojje |
|
|
jag skulle inte bytt har haft en sån en gång och du kommer inte i närheten av egenskaperna m3an har bättre väghålning mer lättmanövrerad mm. sen tror jag inte en 3.8 rastar en m3a så lätt, beror självklart på föraren men m3an går minst lika bra och så fort det svänger är e34an borta ;) det är iallafall min uppfattning efter jag ägt båda sorterna. Ha en trevlig dag MVH/C |
|
|
Jag tror inte heller man rastar vilken M3:a som helst, köper man en M5 E34 för att man vill "rasta" folk så ska man nog tänka om, M5:an är ingen rödljusracer, den är på tok för tung för det. Däremot en eminent landsvägsbil såväl prestandamässigt som komfortmässigt. Avvägningen mellan sport och komfort är helt enkelt perfekt. Motorljudet slår ju det mesta tycker jag, inklusive M3 E36. Sen är det ju handbyggd kvalité och inte tillverkad i särskilt många exemplar, vilket åtminstone jag finner lite unikt. Men räkna med att dina kostnader kommer att öka en del, bilarna måste servas regelbundet utan slarv och även om bilen i fråga såg bra ut på bilderna så finns det garanterat något rappel att fixa när man börjar gå genom den noggrant. Ska du köra vinter osv tycker jag du ska behålla M3:an, den är mer lättkörd med sin Vanos-teknik mm och jag upplever den som klart mindre nervös och mer välbalanserad i halt väglag. //HD91 - M5 E34 Limousine register - |
|
|
Tjena Bilen ser ju fin ut, men bör man tvivla på milen? Är ju endå en 14 år gammal bil.. bara en fundering. Mvh Per |
|
Gemini__ |
Precis min tanke åxå P3r, det gäller att det finns dokumentation som kan styrka det låga miltalet. Sen är det ett fel i annonsen, står att bilen har gått i Sverige sedan -94. Men kruxet är att den togs i fabrik sep -95. Jaja, men det är väl inget att haka upp sig på iofs. Mvh: Thomas |
Gemini__ |
"i trafik", ska det stå! =) |
|
Står ju iofs "survicebok" hehe, det kan ju stämma.. Jo jag såg det med, vv.se :) |
|
|
Om bilen er "ryddig" hadde jeg byttet med en gang! E36 M3 vokser jo snart på trær... Vært borti de fleste av disse, og senest i går en 02mod M3. Kan ikke se noen som helst nytte med den bilen. Tar deg fra A - B, og kan helt sikkert kjøres på bane og race litt, men skal du ha med deg mer enn en liten dum blondine, bør du bytte til noe større... Mvh Håvard Norheim "Den som har flest prylar når han dör vinner..." |
|
|
Vad kloka ni är i Norge..... Jag har aldrig haft någon liten dum blondin i min bil...talar du av egen erfarnehet? I din bil får du väl in minst 6 st dumma blondiner..... Deo! |
|
Gemini__ |
Vet inte om jag har missat ngt här, men det är väl aldrig fel med sex st dumma blondiner istället för en? ;-) |
|
He,he,he... Nemlig! Kjøp en touring! Har bare aldrig hatt sansen for 3 serie. For liten bil til å kunne kombinere kjøreglede og komfort. Mvh Håvard Norheim "Den som har flest prylar når han dör vinner..." |
|
|
Osakligt debatterande blev det nu. Men Håvard har ju rätt i att E36 M3 är jättevanlig på både svenska och norska vägar, beroende på att det byggts mycket fler sådana bilar än tex E34 M5. Det säger ju inte att det är en dålig bil på något sätt! //HD91 - M5 E34 Limousine register - |
|
|
Miltalen är väl inte alls ovanligt låga? 13000 mil /12 år = snitt 1083 mil per år. Är det konstigt? Den kanske bara körs på vintern dessutom så då är ju definitivt inte milen låga. Själv kör jag cirka 1300 mil per år. Min är 11 år och har gått kring 15100. Hur som helst skulle jag aldrig bytt om jag hade en Daytonaviolett M3 :-) Snyggare färg får man ju leta efter på en drömbil som M3! |
|
| Den kanske bara körs på sommaren menade jag naturligtvis =) | |
|
Ble noe usaklig ja... Poenget var vel at en M5 er en mer spesiell bil enn en M3 som her i Norge ihvertfall minner alle om gjenger av utenlandsk opprinnelse (Les: A og B gjengen oslo) Syns liksom det har blitt en overflod av M3 i det siste. En kompis kjøpte som sagt en 02mod M3 i går, og han vil ikke engang innrømme at det er en M3, han sier 316 til alle som spør, og det sier litt. Han har en SL500 fra før, som han bruker minst mulig pga at folk oppfatter det som en "langer-bil"... Derfor syns jeg at det å bytte en M3 til en M5 ville være en god ide! Ikke bare får du en bedre bil (etter min personlige mening), men også en bil som ikke er så attraktiv å stjele, og ikke tiltrekker seg så mye oppmerksomhet... Mvh Håvard Norheim "Den som har flest prylar når han dör vinner..." |
|
| Men vad spelar det för roll om man har en "vanlig" bil? dom är ju bra båda två ju! :-)) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.