|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
åja, det var väl att ta i Audi och BMW har många likheter. Båda två strävar efter att vara på topp i kvalitet och prestanda. Jag Föll för BMW eftersom jag alltid tyckt de var fina, men långt ifrån perfekta. Jag har haft många problem med min bil och hoppas att det dröjer innan jag skall till verkstaden ingen. Om man skall se på den statistik som har gjorts i USA så leder AUDI väldigt överlägset i Driftsäkerhet. Audi har inte alls haft de problemen som BMW haft. Jag pratar nu om -98 och frammåt. Jag har många gånger funderat på att sälja min BMW för jag har tröttnat på att alltid vara på verkstaden och att oroa mig för att något nytt skall gå sönder. Och detta är inte bara min årsmodell utan även fram till -01. Statistiken gäller. Jag tror inte så mycket på vårt lilla land med de bilar vi har som kan utgöra en bra statistik, utan vänder mig till USA. Stor marknad. Något som jag tycker e skandal på BMW är rosten. på en bil närmare 500' så skall den inte rosta. En Mazda 626 -98 som inte blir tvättad mer än 1 gång/ år har ju bättre skydd. Har bevis på det. Tjänstebil. |
|
| ups, blev två där..hehe | |
735 |
Måste bara få komma med ett någolunda opartiskt inlägg: Vilken nybil hade mest nöjda kunder 97-02? Ledsen LO 528 inte var d ngn Audi... Audi-bilar är fina inte snack om saken, men d är att ÅKA bil inte att KÖRA... |
Nilssen |
Jepp...håller med 735 !!! Audi bygger bra bilar men...jag föredrar Bmw...trots rosten...trots lite driftproblem! *S* Livet skall inte alltid vara lätt... |
|
Nilssen! Jag kör bmw pga att bmw är roligare att köra, skön motorljud, allt annat är kön oxå. men inte fan är bmw bättre på rost än audi. Jag vägrar att gå med på att bmw´s E36 som sträcker sig från 91-98 har bättre/snyggare inredning än vilken audi som helst... nästa vinter är det en S4 som gäller. den slår alla bmw bilar som har byggt genom tiderna. - som sagt, gammal ordskpråk. Smaken e som baken. |
|
| 735 japp, de hade mest nöjda ägare i en undersökning, men i motormännens tidning var det Toyota som var bäst bland ägarna. de var mest nöjda där... snälla. var inte så trångsynta och tro på allt. undersök lite... Inget illa menat... men verkligheten är inte som den ser ut. Den undersökning som de hade gjort om BMW handlade till största del om hur de upplevde BMW som bil, inte driftsäkerheten utan känslan. STOR skillnad. | |
| Skrev fel, det skall vara "vi bilägare" inte motormännen. Ursäkta röran. :-) | |
Vantage |
Måste sticka ut hakan här........ Mitsubishi är SÄMST så det så......... Ni snackar om vilken av Audi och Bmw som är sämst....??? Snacka om Lyx-Gnäll, faan prova en riktig skit bil som omväxling så kanske ni kan samsas sen. För mej är Bmw bäst och kommer alltid att vara så, men om jag blev tvungen att välja(hemska tanke;-))) så skulle valet bli en tysk bil i alla fall !!! Med ett undantag....OPEL.....!!! Bmw,Audi samt Mercedes är de märken som leder utvecklingen idag, bara att titta på resultaten i bil-sports sammanhang. Den främsta lyxen står nog Mercedes & Audi för men när det gäller den RÅASTE prestandan så leder nog Bmw inte med varken häst längder eller kamel längder utan Ljus-År hehehehe..... Visst Audi har sin A8:a so what ??? 2500 kg sirap eller ??? Merca har sina AMG & CLK modeller javisst vinn på lotto 2-3 ggr så !!! Nä ta en enkel M5 Touring...visst inte gratis den heller men faan så mycket mer för pengarna eller hur ......?? Snacka om ulv i fåra kläder, nå`t liknande vore att kasta i en Chevy 454 med kompressor i en Volvo 245:a på ett underrede från en F1:a (Dock med åthe****te för hög soppa förbrukning). Nä Ni fattar nog vad jag menar...va nöjda med bilarna trots lite plast och sånt, kliv in i en skoda så ser ni skillnaden ganska omgående............. Vantage |
Nilssen |
// LO 528 // Amen snälla du,jämför med A4:an som kom efter E36:an!Kalla inte den för lyxig i inredningen!Hahaha...ojojoj...snälla du...sluta! Tror med all säkerhet att Bmw-bilarna körs hårdare=fränare kurvtagningar...skrikande bakdäck vid varje rödljus osv osv...hahaha...och allt sådant tär som bekant på inredningen åxå.Har åkt i en 96:a-A4 och kan väl säga att det knirrade mer i den än i getrags 328i-95:a som han hade-och den kördes ganska friskt till skillnad mot A4:an!Så återigen faller din teori om kvallen på inredningen!Du kan väl fråga getrag vad han tyckte om kvallen-suverän!Men,jag kan hålla med om att Audi har kommit starkt dom sista 3-4 åren och att dom håller lika hög klass och i vissa fall har lite bättre kvalle på grejerna! Men återigen kan du inte övertyga mig om att Audibilar från 91-och uppåt fram till 00-01 har bättre kvalle på inredningen-glöm det.Har åkt i fööör många Audis och kan säga att du har fel!Det knirrar ganska friskt i dom åxå...och i vissa fall mer än Bmw! |
| Detta är ett BMW forum, vill man snacka om Audi kan man söka sig till deras.Skulle man nämna en konkurrent till BMW är det Mercedes. Audi konkurrerar med Volvo Saab och de andra sossecontainers som finns på marknaden. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.