|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Har köpt nya fälgar! Ska man göra med dem nåt innan man sätter dem på bilen?? Ska man vaxa dem eller behandla med något annat?? MvH Bmw 4-ever | |
| Vaxa kan man göra, det blir lite mer lyster om dom + att det är lättare att rengöra dom! | |
|
peter78w: Det finns ett bra reportage om hur du ska få dina sommar fälgar rena och glansiga, köp Fyndbörsen nr 7 se sid 55-57. Lycka Till |
|
Måsen |
Vaxa dom...efter att de är grundligt rengjorda. /Mattias |
|
Starre: Hahahaha, tackar. :-) Dom fälgarna var nästan nya, endast 200 sommarmil. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Starre o Måsen: dom är splitter nya och ej använda, så jag behöver inte rengöra dem! Det jag menade som 535manen skrev att jag vill att det blir lättare att rengöra dem! Men vad för behandling behöver dom?? Några speciella eller bra medel för behandlingen?? MvH Bmw 4-ever |
|
Måsen |
Så mycket lättare då, ett vaxlager, flytande hårdvax. /Mattias |
|
flytande hårdvax?? inget förre hårdvaxen?? ok om det ska bara vara hårdvax vilken rekomenderar ni då?? poleras för hand eller?? MvH Bmw 4-ever |
|
|
Jag använder Sonax flytande hårdvax, fungerar klockrent. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Är det någon mening att vaxa fälgarna när man (jag) ändå sprutar fälgrent/avfettning på de när jag tvättar? Eller är meningen just att strunta i att avfetta när man har vaxat de för att smusten inte fastnar så hårt? :) /Manray/ |
|
|
Poängen med att vaxa fälgarna är att smuts och bromsdamm inte biter fast i lacken, då behövs heller ingen avfettning vid rengöringen... Jag kör utan klarlack på fälgbanan, ungefär var fjärde tvätt polerar jag av banan ordentligt med Autosol och vaxar med Sonax flytande hårdvax. Tvättarna mellan denna behandling är bara precis att dra över med svampen och skinna rent... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Peter78w: Endast vax duger bra, sonax eller hagmans tex beroende på vad du har hemma på hyllan i Bankeryd. Vad blev det för hjul förresten? |
|
|
Är det lungt att köra med flytande hårdvax eller rekomenderas riktigt fälgvax, Jesperado? /Manray/ |
|
|
Jag kör som sagt med Sonax flytande hårdvax, och det fungerar kanon. Jag vet inte på vilket vis ett speciellt fälgvax skulle vara bättre? Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
POWERM: Det blev 8,5 18" M5 fälgar som e39 hade på sina M5:or. Hur visste du var jag bodde känner vi varann?? Eftersom du är med från Jkpg så har vi nog träffats eller? MvH Bmw 4-ever |
|
|
peter78w: Vi har inte träffats vad jag vet, men det står Bankeryd i galleriet, och ja jag bor i Jönköping. Men jag får hålla utkik efter en E34 med M5 hjul till våren. |
|
|
Härligt initsiativ Peter, Den kommer bli så läcker... Ska du sänka nåt då? --- Min E30: Länk /Chrille |
|
|
vet ej riktigt än om det blir sänkning, i så fall fram men ej bak. Kör med husvagn så det får inte bli för sänkt där bak när man kopplar på vagnen! POWERM: ser du mig på stan så heja på mig, kan man ju alltid snacka nåt om BMW! LER* Du kanske dyker upp på mässan! deejaywasp du dyker väl upp på mässan eller??Kan ju träffas där uppe ju, eller innan det var länge sen sist... såg dig inte så för länge sen när jag gick med barnvagnen men då lå du inte märke till mig! MvH Bmw 4-ever |
|
|
Husvagn eller ej spelar väl ingen roll, rätt lastad vagn tynger inte ner bilen mer än två småväxta i baksätet och ett par backar öl i bagaget, kultrycket bör väl ligga runt 70kg. Jag skall hälsa nästa gång vi möts, skall snart ställa in E30:n och ta ut E38:an : ))))))))))) |
|
|
Självklart kommer jag på mässan... Okej missade dig, var det längesen? Var? --- Min E30: Länk /Chrille |
|
|
ena gången i bankeryd sen körde du förbi mig någonstans i stan men mins ej exakt var, jag stod stilla vet jag! MvH Bmw 4-ever |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.