|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Är så att jag har fått tag på en motor från den nya M3:an(kan ej namnet på den motorn) och har tänkt att försöka trycka ner den motorn i en E30... Är måtten på den motorn ungefär samma som gammla M3 motorn? och om man kan använda den vxl-lådan på denna motor? | |
|
Vad menar du med nya "M3 motorn" och "gamla M3 motorn"? Är den nya från en E46 (S54) och den gamla från en E36 (S50) eller menar du att den gamla motorn är en motor från E30 (S14)? /Anton |
|
|
jag tror att LazerEye har en E36 M3 motor och vill trycka ner den i en e30, och undrar då om måtten stämmer....så tolkar jag det! tror inte att det handlar om en e46 m3 motor då dom nog kostar lite för mycket MVH Johan K |
|
|
Kanske va lite otydlig,men den är en S54(nya M-motorn) de handlar om. Har nämligen aldrig sett en sån motor i en E30 så de är därför jag skulle kolla om nån visste om en sån motor går ner i huvetaget,borde ju göra de eftersom man får ner en S50 motor... |
|
| kolla på E30.de fick för mig att jag såg en E30 med nyaste M3 motor.. och 4 utblås | |
| Lär ju bli ett satans monster om du får de till att funka... ;-) | |
|
vart får man "tag" på en s54 motor?? borde rimligtvis kosta runt 100k för en beggad.. Borde inte vara svårare än att få ner en s50 eller en s38 motor.. värre lär det väl bli med elektroniken.. ballt bygge lär det bli, och enda i sverige ett bra tag framöver. mvh evers |
|
|
Varför inte ta steget fullt ut och lägga i en M5 V8:a. Har sett kompletta motorpaket med låda för 70-80` Då får man riktigt roligt. |
|
|
Fick ett riktigt bra erbjudande att köpa en s54,är lite småfix på den innan den snurrar... Är just de som lockar med bygget,att de antagligen inte finns nån just nu i sverige...men innan ja ev blir klar lär de redan finns så. Nån som vet om man kan använda en s50 låda till den? om inte så kommer de bli aningen jobbigt..:) |
|
| men skaffa en smgII låda och kläm ner den med.. | |
|
Dom är ju lätta å få tag i...vill iaf inte nån sån låda heller så. kan inte nån försöka va seriös nu?? passar en s50 låda? |
|
|
bara jag som tycker hela konceptet är lite orimligt.. ;) /mvh jocke - www.raceinorr.com - |
|
| inte så många som vet vad för låda som passar i den, vill inte sälja den då? =) | |
|
Varför skulle de vara orimligt koncept!? Är väl inte mer orimligt än att trycka ner än s50 motor i en E30 som de finns ett antal som har idag.... |
|
|
Håller med! Varför orimligt???? Kommer nog att bli ett kul projekt. Särskilt när du får skörda frukten av ditt hårda slit... Ang. lådan vet jag inget, men det låter ju på motorbeteckningen som det skulle vara samma familj = samma block? Kolla lite på e30.de vet jag! Lycka till!!!! |
|
| Tänkte bara säga att bygget är igång nu!! | |
| passar de ihop motor o låda s50 +54? | |
|
ujuj! säger bara: Bilder! :-) Min bil: Länk |
|
|
Lyfter denna snart ett år gamla tråd då jag undrar hur det går/har gått för Lazereye?? "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
|
Håller med, hade varit intressant att se resultatet då jag själv gått i tankar om ett liknande bygge. MVH / Jacob |
|
|
Vill också veta, blev det nåt? Har själv en gammal "dröm" om att bygga, dock banbil, en E30 M3 (helst en äkta DTM kaross) + en E36 S50 motor o låda... Har beskådat ett sådant bygge (långlopp) det såg ut att kunna gå fort, välkänd förare hade provat den och varit nöjd med den, en 16 år gammal dtmbil, rätt ballt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.