|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Då menar jag med bemötandet från d svenska auktoriserade handlarna? Gäller inte någon bmw i mitt fall men skulle vilja veta om ni vart med om samma sak. Har haft en del kontakt med en säljare/huvudagent för modellen jag importerat innan pga. mitt intresse. Talade om för denna säljare att jag var inne på importera så inga missförstånd skulle uppstå och det var ok...då. Tills nu... säljaren ringde upp och ville veta vad jag gav för bilen, vilken utr, regnr, chassinr mm.. Frågade vänligt vad det skulle vara bra för och han svarade med att "Jo, vi vill justera våra priser på den svenska marknaden så att du kan köpa svenskt nästa gång." Sedan frågade jag om varför han ville ha chassinummer ja då sa han att "om nåt skulle hända mig så skulle jag få deras hjälp." Vadå räcker det inte med ett tel nr? Jag har ingen som helst lust att tala om dessa uppgifter och tar det som en ren förolämpning och att han ens vågar ringa och fråga samt förväntar sig att jag ska svara...?!?! vafan! Kanske blev lack för att jag inte köpte av honom el? Borde han inte vara glad ändå att jag köpt bil av "hans" märke men det verkar inte så. Helt allvarligt nu så har jag börjat fundera lite över om jag verkligen vill ha med denna grupp att göra med. Ska inte dra alla över en kant förstås men efter detta så är det svårt att ha något gott att säga. Snälla ge mig råd/förslag el teori varför de gjorde så? Ny bild 18 Jan- Länk | |
| Kan inte tänka mig att vilka uppgifter du än lämnar honom, har någon som helst relevans prismässigt när det gäller att sälja en beggad e38. | |
| Pistolas - Fast i detta fallet gäller det ju en Phaeton :) | |
| Jaha, då var det lite annorlunda :-) | |
|
Konstigt beteende, kan tolkas som extremt generöst eller extremt misstänksamt. Kunde han inte ha justerat priset till svensk nivå direkt istället fö? /Simon |
|
|
Skulle ta det som genorousitet om han ringde upp mig och klargjorde att jag har hans stöd, samt att jag kan ringa upp när jag vill om frågor. Men chassi nr, och vad bilen kosta. Det ska väl han skita i. Jag kan ju lika gärna ringa upp lite fräckt och fråga vad han får i lön och vad hans fru personnummer är likagärna. Nä, det kändes inte bra. Ny bild 18 Jan- Länk |
|
|
Varning!! Lämna alldrig ut hela chassinr till någon främande person, Va d verkligen en Bmw handlare som ringde?? Jag tycker det låter som en biltjuv. Med rätt kontakter har man nyckel till bilen på 24tim med hjälp av chassinr... bara att kliva in och åka iväg... Åka utan tak e gött!! |
|
| Det var inte BMW, det var VW. Dessutom så hade Soki pratat med honom innan så det var knappaste en biltjuv. Chassinummer kan vem som helst få fram genom ditt regnummer så det är inte särskilt hemlig. | |
|
Chassinr står på regplåten så särskilt hemligt är det ju inte. Tror att han vill veta chassinr för att veta utrustning och annat om bilen för att jämföra priser sverige-tyskland Automat är bekvämt |
|
| Något säger mig då att svenska handlare håller ett kraftigt överpris om det nu ska vara så enkelt att justera priserna genom att bara jämföra med sokis bil? Jag menar har inte svenska handlare internet? Kanske ska maila info@vw.se och tipsa om mobile.de och autoscout24.de? Låter mycket märkligt. | |
|
Sokis beskrivning känns logisk med tanke på den kritik som VAG:s sälj- och serviceorganisation fått i Sverige. Jag tycker inte att det känns som ett bra bemötande, tvärtom. Säljarna har betalt för att kränga bilar snabbt, så det är klart att han inte jublar när du drar till Tyskland och sparar pengar på din nya lyxbil. De sitter väl och svettas över halvdana säljsiffror, har jag förstått. My Bimmer is my mistress |
|
|
Ska ringa upp han imorgon, kommer sätta hårt mot hårt då han inte som helst har några grunder till varför han vill ha svar på sina frågor. Som jag ser det så vill han jävlas med mig bara för att han gick miste om en fet bonus. Känner väl att han har makt iochmed att jag måste antagligen serva bilen hos honom. Han sa att han var lite sne för att han lagt tid på mig...=/ Är det inte hans jobb el? Konstigt att inte MB el Lexus ringt mig och vart ännu mer arga eftersom jag inte ens köpte deras modeller. Ny bild 18 Jan- Länk |
|
|
Vem vet, kanske sitter de på MB i Akalla och sticker knappnålar i små Soki-dockor... Lycka till med folkvagnen! |
|
|
hahahaha att jag är så viktig att d tar sig tid...känns väl hyffsat bra ändå .;o) Har nu ringt och pratat med han. Förklaringen var att om jag skulle ringa ett journr så skulle det vara lättare att....aa vettefan. Fattade nada. Han svarade inte rakt på frågan. Ang. pris bilden så har han nu lusläst mobile fast suttit på SV-moms på bilarna och räknat medel prisskillnaden. Undrar vad det har med min bil att göra? Sedan påpekade jag att det här är affärer och inte personligt och att jag tyckte det var lite för personligt det sista samtalet jag fick, han bad då om ursäkt. Erkännde att han var lite sne för att jag importerat men påpekade då att varken MB el Lexus ringt upp mig, men chefen för det märke som jag köpt ringde konstigt nog (han). Aja Han ville helst se att jag köpte SV sålt nästa gång och det gjorde jag också...tills den här incidenten. Nu är jag lite osäker. Vi kom överens om att allt var lungt nu så det är ok för mig. Jag kommer inte vara den som bryter ett avtal så det är upp till honom vad han vill göra. Jag är helt enkelt tvungen till att anpassa mig efter situationen. ;o) Vi får väl se om sagan får ett lyckligt slut. Ny bild 18 Jan- Länk |
|
|
Du får berätta vilket bemötande du får av VAG när det är dags för service och annat på din bil. Deras agerande tyder ju inte på att de vill underlättar för folk att direktimportera, snarare tvärtom. Din kontakt har kanske använt informationen för att faxa ut ett meddelande till alla verkstäder; "Var otrevliga och krångliga mot denne man. Han ska inte ha nån service!" |
|
|
mmm...hade tänkt att serva någon annanstanns men som du sa, ett lätt tryck på faxen så...får väl i värsta fall serva bilen i tyskland då...=P Den saknar nog ändå de tyska vägarna.=) Ny bild 18 Jan- Länk |
|
| Med tanke på vilken satsning som ligger bakom Phaeton så är det nog inte alltför svårt att engagera VW i Tyskland om de skulle börja krångla till det här i Sverige bara för att bilen är importerad, misslyckas VW med Phaeton kan de ju hälsa hem när det gäller att etablera sig i lyxbilsklassen. | |
|
Mmm vilken tur att jag har personligt fax från general agenten i tyskland att garantin osv. SKALL gälla i SV för just min bil med MITT chassinr. Sedan kan d krångla hur mycket d vill. =) Ny bild 18 Jan- Länk |
|
|
Inget ont om bilen Phaeton, den är fantastisk. Men någon säljframgång är den inte - det har rullat flera huvuden i VW:s koncernledning pga. detta. Bl.a. marknadsdirektören. Det sägs - fast jag vet inte om det är sant - att Phaeton var tänkt som ett eget märke, ungefär som Maybach eller Lexus. Men facket som är mycket starkt i VW:s styrelse ska ha krävt att bilen skulle heta VW. Och så fick det bli. Anyway - hoppas det löser sig med service och bemötande för dig, Soki. |
|
|
Tretretti Det stämmer det du säger... Den skulle hetat endast Phaeton. Själv tror jag att mycket av motgångarna beror just på det, märket samt konkuranssen. Men jag ska inte klaga, det var en av anledningarna att jag köpte Phaeton. Får nu nästan vara ensam om en helt underbar bil. =) Ny bild 18 Jan- Länk |
|
|
Soki; Gratulerar till en fin bil! Har du lust att dra lite fakta om denl? (Vilken motor, färgval, utr. osv) Är du nöjd med bilen hittills? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.