AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
4.251

hur många kusar skulle du vilja ha?

Sida 3 av 3
Tja jag som är på jakt efter min första bil så duger BMW 320i 95 med 150hk och kanske en liten trimkam :P :D.

Men andra bilen så hm låt se "drömmer mig iväg" BMW m3 96 med 500 hk klingar i mina öron :D
31
412
318 grabben
318-82 s14 turbo
320i-82
318-76
750ia-88
ja jag kan ju säga att när jag bygde min e21 så va det enbart för att tvåla till ungdomar som har köpt bil för pappas pengar och jag kan lungt säga att jag in´te har vart i närheten av max det är rödljus till rödljus eller fört till macken eller nå liknande ingen tror ju att en giftgrön e21 som det står 318i går så bra som den gör
Visa användare
162
Perra L
E36 318IS coupe -93
E30 320 Cab -90
Innan jag på äldre dar började åka BMW hade jag en hel del jänk bland annat en ful 4 dörrars Dart med 340S o 4 pet, dessutom en utväxling så den gjorde 100 på ettan.... Vrid som f-n gick att bara släppa upp kopplingen på tomgång på ettan, Pep iväg som f-n osv. Det som var mindre trevligt var när jag fick för mig att prova hur fort den gick - stadigt o fint så länge man höll plattan, utanför Uppl väsby släppte jag av gick minst 220. Bilfan viglade över hela motorvägen pga diverse slappa bussningar, detta gör jag inte om bara tur att inte jag å andra blev köttmos...

Har dessutom haft en Impala 64 med 350 bromsad 400din med fenderskirts o 4 pet, där bytte jag alla bussningar osv, den gick rätt stadigt å så där men helt klart är att jag på normalkurviga vägar skulle ha åkt ifrån båda två med både 320n o 318Isen. Däremot är det något väldigt speciellt med en brutal V8 med både vrid å effekt. Personligen skulle jag dock i första hand satsa på mer vrid på låga varv än mer effekt på höga.

NF
440
NFd
325im -87
Man kan aldrig ha för mycket hästkrafter i en bil.
Ju mer hästkrafter desto roligare blir det att köra.
Alltså ju mer acceleration i höga farter desto häftigare.
Men naturligtvis får man mycket problem med hållbarhet
m m och bilen blir väldigt obekväm så blir det ju.

Nisse
En stor singel Supra skulle inte sitta alltför fel. Lite fina Yokohama däck, lite utslängda grejjer som inte behövs i bilen, lite uppgraderad väghållning, så blir det bra.
Ma
106
Markus_M
BMW 323i Coupe -00
Varför lägga ner så mycket energi o pengar på att trimma o styla sina bilar?
Man får bara en tönt stämpal på sig, att man är nån jävla fast and furious wanabe.
Visst är man intreserad så är man men personligen tycker jag att bmws vrid är tillräckligt bra o att bilarna är grymt snygga som dem är.
Plus det är alltid så många som frågar om en massa trim men man ser aldrig nån som skriver typ: hej jag hade tänkt trimma min bil såhär mycket typ, nån som vet vilka bromsar som är bra till sånna här krafter o så.
Är det ingen som tänker på säkerhet?

BMW, när du älskar att köra!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.