AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.629

Potenza S0-3 vs P Zero nero

Sida 1 av 2
Hej på er!
Ja, som rubriken lyder. Vilka av dessa två däck tycker ni är bäst både utav egna erfarenheter och tester? Det är ju jättesvårt att veta vilket däck man ska ha men det är alltid bra med feedback.

Är det möjligtvis någon av er som kör på något av dessa däck i ungefär samma dimension soim jag. Jag kör på 205/50R16 runt om. Jag får ju 4 st "P Zero Nero" för 4900 på Däckonline vilket jag tycker är mkt billigt.

Mvh
David
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Båda däcken är ganska mjuka, P Zero orginalmonteras på Porsche. S-03 är godkända hos Alpina. Take a pick ;)
Låt slumpen avgöra, blunda och peka på skärmen för att se vilket det blev :DDD

M V H
Stephan

-Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk
hehe. Ja det känns ju lite som om det blir lotteri=). Men jag vill gärna ha så lite vägljud som möjligt så man hör motorsången mer!

PS: vad är det för //M som är på väg in Stephan?=) DS.

Mvh
David
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Det visar sig inom en mkt snar framtid ;)
Fråga mig igen om en vecka...

M V H
Stephan

Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Stephan:
Jag gissa på M5 E39
Vi får se om jag får rätt :)

Det sitter Potenza S-03 på min kommande bil. Ska bli intressant att ta reda på hur bra de funkar

/Andreas
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Wolv:
Helt rätt. Blev klart 18.45 idag.
Även denna gång köpte jag bilen osedd och ska beställa transport i nästa vecka :D
Saknar telefon, dubbelglas, barnstolar, fulläder och massagestolar. Resten finns såsom Alcantaratak, garageportsöppnare, RDC, PDC, PMS, LSD, DSC :DD
Så nu måste jag köpa 18" org. fälgar inför reg.bes.

Länk:
Länk

Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Wow! Grattis till en underbar bil! Ser fram emot bilder på godbiten. Vilken årsmodell och färgkombo?

/Andreas
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Wolv:
Ibland är svaret närmare än man kan tro - närmare bestämt mitt förra inlägg, klicka på länken...;)))
(bilen är en -01 och är carbonsvart metallic)

M V H
Stephan

Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Sorry, missade länken...
Ser verkligen fin ut...och fälgarna är ju inte dåligt feta :)
Men tror du verkligen att de kommer att anmärka på fälgarna? Eller är de kanske hårdare på den typen av prylar när man regbesiktigar?

/Andreas
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Vet inte, men jag vågar inte ta risken om jag måste ombes. så kanske jag måste boka ny tid och under tiden så är bilen oförsäkrad. Man vill ha den ute på vägarna så fort som möjligt...

M V H
Stephan

Jasså Stephan det blev ett lok som hette duga det=). Hoppas man får åka med på en sväng i vår. Grattis till en riktigt fet bil!=)

Mvh
David
Agge
Grattis till en fet bil.
Får man fråga vem det är som tar upp bilen åt dig och vad dem tar för avgift för jobbet? Funderar själv på import, därför jag frågar.

Mvh
//Agge

ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
David:
Tack

Agge:
Finns flera transportbolag, bara ringa runt och fråga eller sök på internet. Tänker inte nämna vilket bolag jag använder av flera skäl...
Kostnade är nånstans 5-10' beroende på vägsträckan.

M V H
Stephan

snygg bil Stephan och grattis.Kul och se att flera vill ha 20' på sina M5. När jag besiktade min för första gången sedan ny så var mina 20' på men dom sa då inget om dom heller( phuu). Men dom är kanske petegira på en reg bes. Men men lycka till.

Hade'

" Varför bara ha 1 st, när man kan ha 2 st"

Macc
Sc
147
Scarface
530I M-Sport 2003
M550i 2018
Potenza S0-3 kör med det...
de är inte spår känsliga, tycker att de är det bästa jag kört med

mvh Scarface
Scarface: hur är vägljudet? Jag som började luta mot Pirelli. Tänkte att det kan va kul o prova=). Men S0-3 känns ju annars som ett säkert kort.

Mvh
David
Sc
147
Scarface
530I M-Sport 2003
M550i 2018
Jag upplever ljudet som lågt och är nöjd..

Många år sedan jag körde Pirelli, bra däck det också, men dock anser jag att S0-3 är bättre inte särskilt högjuda, min uppfatning är att de är tystare än pirelli också.

mvh Scarface
Sc
147
Scarface
530I M-Sport 2003
M550i 2018
By the way
har 235/45-17 fram och 255/40-17 bak om jag inte mins fel.
har kört ca 4000 mil på dem och skall byta de bakre i år.

Spårar inte, även på dåliga svenska/tyska vägar.
Mycket tysta.
Ingen vattenplaning trots mycket vatten och hög fart

Jag anser att de är bäst.... men det är som sagt en smakfråga
Ja det är väl mkt en smakfråga. Det är ju jättesvårt alla säger ju olika men de flesta verkar vara överens om att S0-3 är ett mycket bra däck. S0-3 är ju inte så mkt dyrare än Pirelli så man får väl se vad det blir till slut.

Mvh
David
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Stephan lycka till med bilen och hoppas att du kan behålla den! Ja du vet vad jag menar! Lite larm här och där och 10 000volt i fstolen lär nog duga som larm!

MvH Bmw 4-ever
Agge
STEPHAN:

Ok, hade för mig att bolagen tog mer än så. Var i kontakt med en sådan firma för några år sen och de skulle ha 20' för att ta upp en bil åt mig, +importavgiften på ca 10'. Tyckte det var alldeles för mycket.

Mvh
//Agge

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.