|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Fasen, hämtade ut bilen idag från verkstan, (huvud kopplings cyl och slav cyl bytte jag ut te nya ..3500kr :-( jaja rejsade mot en e36 325i attans, fick dyng pisk.. skall köra mot honom igen några gånger i helgen, men det vette katten om det går att hänga på alls. morr! Hans bil e lite trimmad, men inte mycket, snyft.. har satt ut en tråd på trimning för att få lite tips hur jag skall få lite mera att stå emot med.. hoppas man får några bra tips där, för då åker de i med bums!! :-) Man skall väll inte bli ifrånkörd när man åker gammal e28 va? Må så gott! Mvh Peter Hemsida: Länk noble_regards@hotmail.com | |
|
Hur kör du? Låter ju som du aldrig varvar över 3000rpm eller nåt sånt?? --- Min E30: Länk /Chrille |
|
|
Då har du nått fel på din bil. Jag tycker att 535:an är lätt att få bra acc-tider med. ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
.. Hur jag kör. tja har racat mot massor med folk i olika bilar jag haft. allt funkar pefa, växlingar och sånt, växlar vid 5800varv.. Ok från början, 4400varv släpper upp kopplingen släpper upp, drar upp till ca 5700 på ettan i med 2an till 116kmh ca (5900varv) i med 3an osv. tycker bilen går riktigt dåligt jämfört med min förra bil nissan 200sx (lite trimmad dock). trodde bara bmwn var slö?! den väger ju en hel del och är helt orginal. har fått pisk av en golf vr6 193hk (men okså lite trimmad). Provade en annan 535 innan denna, och min gick mycket bättre äd den jag provade i alla fall.. ps. är mycket van att köra bil haha. :-) så skulle inte tro att jag kör fel eller för mesigt. (hoppas jag) Mvh Peter Hemsida: Länk noble_regards@hotmail.com |
|
|
Testa att släppa på handbromsen nästa gång då ;) Det är inte svårt att gasa ifrån en 325:a med en orginal 535:a. ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
Att du fick dyngpisk låter ju konstigt, dessa båda bilar har väl ganska likvärdig prestanda? Kanske är nåt som inte står rätt till med din bil om det nu inte beror på föraren. Mvh Jens BMW CS # 5080 Min bil: Länk |
|
|
Om du får pisk av en e36 325i så är det något fel. Dock kan det skilja en heldel mellan dom olika 535orna..och efter så här många år så är inte alla riktigt alla hkr med längre. /Pelle |
|
|
ok, har lämnat in bilen för koll av motorn. och ställt in ventiler och bytt brändsle filter, olja/filter tändstift fördelarlock/rotor topp packning stopat i 3 flaskor stp vid 3 tankningar, bytt till ny kylare, vattenpump. hoppas att det löser sig senare Mvh Peter Hemsida: Länk noble_regards@hotmail.com |
|
|
När du ändå är igång kan du passa på å slänga i en turbo lite kvikt så får 325 se M535:ans bak framöver.. =) Mvh Jojje |
|
| 325an har ingen chans mot M535an,jag vet jag har båda | |
|
hm.. ok, det trim han har är , annan kam, grnrör öppet filter och 3" med en dämpare... men dom har väll ca 193 hk orginal? han ligger en bil längd före på 3ans växel och sen ökar det till han ju fortare det går. morr. har ju bytt lmm en nyss, fan e den dålig med då? bilen gick lite bättre efter jag bytte den andra som var kass...allt skall stå rätt till i motorn, inga läckor eller tjuvluft. vad lack jag blir... nepp turbo blir det inte.men jag är turbo sugen!!! Men så mycket skall jag inte modifiera. Tänker göra följande, Kamm Porta toppen Andra spridare Extraktor grenrör 2.5" avgas med en dämpare möjligtvis chipp eller en mappning av bilen. Förstärkt lamell och starkare tryckplatta. Sen blir det nog inget mera. Men det viktigaste just nu på listan är varför bilen går så dåligt som ni verkar tycka... OROLIG! mvh Mvh Peter Hemsida: Länk noble_regards@hotmail.com |
|
| min 35a är inte heller frisk helt,det är ingen som vet varför,har provat med allt bytte alla filter,tändstift,kablar osv,jag vet inte vad det kan bero på | |
|
En 325i med vanos motorn(kom väl -93?) kör samma tider upp till hundra som en m535:a...Dvs uppmätt av Teknikens Världs "pojkar"...dvs 0-100 på 7,8sek. 325:an utan vanos går sämre än M535:an till 100km/h enligt tester jag sett iaf..Sen beror utgången självklart på föraren och bilens skick ;) Mvh Janne. |
|
|
han har en 95 års modell..jag har 70 i profil på 15" hjul haha otroligt fäste i starterna men ser så attans fult ut..(skall köpa 50 profil nästa vinter :-) Mvh Peter Hemsida: Länk noble_regards@hotmail.com |
|
Bmw ludde |
Jag ser de inte så konsitgt att en 325:a drar en 535, de skiljer ju bara 13hk, och 535:an väger mer. Själv körde jag mot en s80 t6 i helgen, och vi körde lika hela vägen, och den bilen ska göra 0-100 på 7.2s, de roliga var att efteråt körde s80:n lika mot en bmw 540ia - 93. Och min bil är nästan orörd ( kattersättare, chip, filter ) Och när de är så jämt som det är så beror det mycket på föraren, det gäller att få en bra start o så, men de känns som att du växlar på tok för tidigt på 1:an ? själv startar jag på 3000varv och drar bilen upp till ca 6400 rpm, sen i me nästa växel. Drive it like you stole it Länk |
320-325 |
jag rycker det är mkt konstigt...min bil ´lämnar VR6 samt T4 or bakom sej. 170 hk på 1200kg 4,1 utväxling. 0-100 7,3-7,7 beroende på grepp. men en 535 har ju grymmare vrid .. än en 325 a E36 så det borde gå jämnt me den lilla vikt skillnaden sen så har ju 535 211hk så visst borde en 535 dra en E36 325 a´´ |
Bmw ludde |
Igentligen så har inte vridet så stor betydelse här, det kanske e på första växeln upp till 4000 rpm, sen ligget man aldrig under de varvtalet. Så jag vill säga att vridet inte spelar så jättestor roll, rätta mig om jag har fel ? Drive it like you stole it Länk |
|
Att jag växlar så tidigt är för att om jag varvar ur 1an så tar det mycket längre tid att få i 2ans växel, blir som ett stopp då man måste bryta igenom synkringarna. hade samma problem på 200sx men när man bytte till sinter lamell och annan tryckplatta så var det bara att dra i växeln hur lätt som hällst. skulle tro att det är fel på min lmm som jag nyss bytte i så fall. Skall kolla upp det. har kör 2 gånger idag igen mot honom får bra starter men han åker ändå ifrån.. japp testat att köra hans bil också och jag kör också ifrån...min fina bil :-( .. Inte bra alls. Mvh Peter Hemsida: Länk noble_regards@hotmail.com |
|
|
<<320-325>> min bil har orginal 204 hk Svensksålda ver. Mvh Peter Hemsida: Länk noble_regards@hotmail.com |
|
|
Peter återsäll motorn till fabriks spec. Dvs om inte luftinjektorsystemet är bortplockat på din bil (avgasreningen) bort med det. Alt att montera ett extraktorgrenrör. Även ett chip kan hjälpa. Men där finns en justering på styrboxen där man kan justera öppenings tiden för spridarna samt tändingen någon %. Det med fel på din bil...det behöver inte vara något alvarligt fel...utan det kan vara normalförslitning som gör att maskinen tappar någon %. Alt att jaga tag i en "tyskbox" /Pelle |
|
|
Tack Pelle! Jag har avgas reningen kvar, och hade tänkt byta ut den nu till våren då jag sätter på extraktor grenrör och 2.5" avgas samtidigt. men skall testa att plugga den med det samma! Ok chipp sätter jag på samtidigt som jag fixar grenröret, så får vi se, skall spara lite pengar nu. Tack för alla tips och svar! Hoppas att alla får en bra dag. Mvh Peter Mvh Peter Hemsida: Länk noble_regards@hotmail.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.