AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
7.722

Planer för Z1

Sida 4 av 6
Bimmernicke: Har du möjlighet att maila bilderna till mig? Jag kan lägga upp dem på en server i så fall.

/Masten

Bilarna: Länk

Jag har CABstinens!
hmm... Man undrar ju om detta verkligen kan vara sanning..?? Om det nu är sanning och alla modifieringar görs så kommer man ju knappt kunna se att det är en Z1. Den kommer ju bara se ut som någon äcklig Replika-modell.

Man slutar ju aldrig att förvånas..

Mvh
David

Bilen: Länk

Ny huv med förhöjning i plexiglas.... du vrider om kniven ordentligt nu, Nicke!

Samtidigt så kan jag inte låta bli att dra lite på smilbanden och förundras över hur olika smak man kan ha :)

Jens
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Om jag köper en risig, långmilad Z1: vill du byta med mig då? Det spelar väl ingen roll för dig i alla fall!!!

/B
Bimmernicke: Låter väldigt sevärt om det är sant... Här kan du ladda upp bilder: Länk Det är gratis o enkelt.

Ser fram emot att få se lite bilder.

/Carl

______
Länk
Visa användare
834
don-salvatore87
G31 520d xDrive M-sport -21 Sophistogrå Brillianteffekt metallic
Finns det någon risig, långmilad Z1?

Tror inte det.... :)

Sonny Crockett and Ricardo Tubbs in Miami Vice, pure 80´s
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Jag hoppas fortfarande att detta är ett sjukt skämt. Det kan inte vara såhär sinnessjukt.
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
I slutet av sin karriär spikade pop-gruppen KLF upp en miljon pund på en tavla och brände upp den som en konstyttring, jag upplever samma känslor inför detta.

Konst ska kittla och det gör ju detta onekligen, plus att de Z1:or som finns kvar blir ännu mera värda.
astrid1
Bimmernicke !
Du är en copycat detta gjorde jag och min bror tillsammans med Franz Stussenbarch -92 i munchen
Bilderna på denna bil ligger på min tyska hemsida www.autoz1/homemade/nurtiz.de
Jäligt dåligt av dig att köra på en styling som redan finns, kom på något själv !
Föresten vet jag vem du är och dit förra bygge var ju inte någon hit precis. Så lägg ner och styla din Z1 sälj den till mig istället.
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
astrid1:
Dendär länken fungerade inget vidare.
Haglund2306: inte så konstigt: det fins ingen överdomän i enter "autoz1"
Om någonting i detta tråd ser ut som skämt så är det väl Franz Stussenbarch från Munchen? Astrid, hittar du på?
här är förresten bild på vad som verkar vara "kameleontlackad" Z1 Länk
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Har läst igenom denna tråden med stor skräck!
Tror dock att detta bara är en stor blåsning. Hoppas och tror i alla fall det tills dess att jag sett konkreta bevis.

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
gu
144
gustaf
120i M-Sport 2007-08
Jag blir nästan helt utan ord efter att ha läst denna tråd. Kan inte förstå hur man kan ge sig på en Z1:a. Har killen ingen känsla för vad en Z1:a står för?
Ek
496
Ekan
323i Coupe -00
Kanske en något sånär nybörjarfråga men jag har aldrig varit i kontakt med Z1:an innan jag läste i denna länken.

Kollade lite snabbt autopowers modellguide för att läsa in mig lite mer, och där uppstod en fråga (för de flesta säkerligen realtivt enekl), det står i första meningen att serieproduktionen började 1989, ändå talar alla ni om Z1 som en koncept bil.

Var detta något som var bestämt redan från början att den bara skulle göras i x antal x elelr sålde den bara dåligt?
Jag trodde nämligen inte man klassade konceptbilar som serietillverkade, men det kanske är fel.

mvh
Erik

Länk
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Hur ofta ser man Z1:or i trafiken??? Precis: därav vårat ångest inför detta sinnesjuka projekt!

/B
tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
Ekan> Z1an är en mycket ovanlig bil trots att den är "serietillverkad".
Z står Zunkunft dvs vad som skall komma, ursprungligen var detta ett sätt för BMW att visa att bilen var en framtidsstudie. Z1an kan som jag skrev innan karaktäriseras som en konceptbil som blivit verklighet.

Nästan hela bilen (förutom motorn som är en vanlig M20-B25) är unik i konstruktionen jämfört med andra BMW modeller vid samma tidpunkt.

Bilen var dyr att tillverka pga exotiska material och udda konstruktionen, om jag inte minns fel så gjorde BMW förlust på varje såld bil, och nej, köpintresset var det inga fel på...

Jag hoppas innerligt att detta är ett sjukt skämt, om ej så hoppas jag att samtliga styling tidningar vägrar att befatta sig med denna våldtäkt på bilhistorien.

Mvh / Johan
Ek
496
Ekan
323i Coupe -00
Tryggve:

Jag tackar för det väldigt uttömmande svaret, skönt att man blivit en erfarnhet rikare.

mvh
erik

Länk
Bimmernicke
puh, nu har jag ägnat i stort sett hela veckan åt bilen. Har snackat med en gjutare om huven och det verkar vara problem med att få en glasfiberhuv värmebeständig i fall en större motor ska monteras. Ska undersöka detta närmare.

astrid1: jag tror att jag vet vilket projekt du snackar om och vill samtidigt säga dig att mitt förra bygge hittills inte ansetts av ett fiasko av någon. Snarare som en succé inte minst med tanke på de priser jag kammat hem. Bilen går nu i Holland och ägaren är mycket nöjd.

Att stylingmagasinen skulle bojkotta mitt projekt har jag svårt att tro eftersom det inte minst tack vare bilen är spektakulärt. Har kontakter på flera redaktioner som redan visat intresse för att göra reportage. Bland annat två stycken tyska.

Har nosat upp en bakvagnskrockad M3 87a som jag eventuellt kan plocka på motor. Har dock inte undersökt förutsättningarna närmare. Vad tror ni?
Bimmernicke
Bilden på den kameleontlackade z1an var läcker, men lite för sober för min smak. Jag ska som sagt använda en lila eller mer violett bas. Blir förbannat snyggt med xenonljus...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.