AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
7.723

Planer för Z1

Sida 1 av 6
Bimmernicke
Har sedan en tid en BMW Z1. Bilen hade endast gårr 1500 mil då jag köpte den och är verkligen i nyskick. Har just monterat en kjolsats men känner att den inte kommer till sin rätt på grund av lacken (havsgrön metallic). Jag har nu planer på att kameleontlacka med lila bas - vad säger ni om det samt har ni tips om någon bra lackerare i GBG.området?
I övrigt har jag utrustat den med kromade treekrade fälgar och feta utblås. Mer kommer...
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Snälla lilla du. En Z1 sätter man inte kjolpaket på. Man kameleontlackar (-90-talstrick) den definitivt inte och man ger sig inte på att försöka styla den.
Skall du göra sådana saker så kan vi göra som så att du ger mig din Z1 så jag kan bevara den så kan du få min Passat -98, då den är bra mycket vanligare och inte har något kulturellt värde, att styla sönder.
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Kom på mig själv med att gå rakt i fällan. Chansen att du lurat mig är precis lagom stor... Det finns ingen som köper en Z1 och stylar sönder den om han inte är tysk eller har något direkt emot BMW-bilar.
Zx
632
ZxD
E46 M3 -03
Instämer med Haglund! Snälla gör det inte!

Mvh,
Robban
H&
126
H&M
645ci -04
Jag antar att du skämtar vem skulle förstöra en sån bil med flickkläder och en dålig dag hos frissan =)

Hälsningar Johan

Hellre rik och frisk än sjuk och fattig.
Bimmernicke
Jag skämtar inte. Jag fattar heller inte riktigt att man kan tala om en bils kulturvärde liksom ett hus dito. Jag har alltid gillat styling och länge velat se vad man kan göra med Z1an. Resultatet är klart bra - jag var rädd att den skulle vara lite för klen för att hotta upp visuellt (motorn är ju inte den kraftfullaste). Ni får snart se resultatet på Göteborgs gator!
astrid1
GÖR DET EJ
Jag köper bilen har länge varit på jakt efter en Z1
då kan få min M5 -01 istället
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Du driver med oss, eller hur !? :))

För som sagt, inte fan sätter man på ett kjolpaket på en Z1 än mindre en kamelontlack !!
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
För klen motor? Det är en liten, lätt bil som absolut inte är tillverkad för att någon "En dag på strippen"-frälst skall se vad den klarar med rattlåset i. M20-motorn räcker och blir över i den bilen, det är jag helt övertygad om.

Jag föreslår att du säljer den fortast möjligt innan du hinner förstöra den till oigenkännlighet. Det finns inte många Z1:or.
H&
126
H&M
645ci -04
Bimmernicke:
Om du ville skulle det gå att återställa bilen till orginal eller är den "förstörd"?

Hälsningar Johan

Bimmernicke
Det är trist att ni tror att jag driver med er, för så är inte fallet. Jag har tidigare arbetat med en 3.0 CS som synts i diverse magasin - utländska såväl som svenska. Jag är väl medveten om att Z1 är en ovanlig modell men det var även M1, som "stylades" av konstnärer på 80-talet. Jag ser det precis så, som ett slags konstform!
Bimmernicke
Johan: Förstörd förstår du nog att jag inte anser den vara! :) Jag har kvar originaldelar men har varit tvungen att göra en del ingrepp i karossen för att få vissa delar på plats. Instrumenten har jag färgat med flourescerande pigment vilket också är ganska svårt att återställa.
Bara neonrör under som fattas låter det som...
H&
126
H&M
645ci -04
Jag kan hålla med om att jag är skeptisk till iden med att styla en Z1, men å andra sidan så tycker jag att alla bilar ska vara så mycket orginal som möjligt. Men det vore kul att se några bilder på vad du har åstakommit so far, och att få se slutresultatet. Men jag tror inte på din idé om lack

hälsningar Johan

Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Då sätter jag mig och sörjer ännu en, i min värld, skrotad/förstörd/försvunnen Z1:a.
Jag vill inte att du ska ta detta som ett personligt påhopp men jag måste ifrågasätta ditt beslut i det här fallet. Kameleontlack är ju som tidigare nämnts ett påfund från 90-talets glada stylingdagar. T o m då var det ruggigt fult och nu är det hopplöst förbi. Ännu värre då att lacka en bil som Z1 i denna färg.

Du jämför dig alltså med de konstnärer som stylade M1? Andy Warhol då t ex?

Jens
Bimmernicke
Bilder ska det bli. Förhoppningsvis får jag napp från något av magasinen. Men jag ska lägga upp här också!
Bimmernicke
hehe, jag jämför mig naturligtvis inte med warhol men vill bara ge exempel på att förändringar av rariteter förekommit tidigare. Apropå kameleontlack ser jag det inte som daterat utan, rätt utfört, något snyggt helt enkelt.
Snälla kameleontlacka inte den :-/
Lacka hellre nån sjyst pearl lack!

//Svebba
- Jag är schnell !
Haglund; Jag reagerade precis som du först, trodde att det var ett skämt! Gottade mig ordentligt åt at du hade gått på det :) Tyvärr verkar det inte vara så väl...

Jens
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
MrM:
Ja, jag kände mig bra dum efter första inlägget men tydligen var det inte så väl... :(
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.