AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
7.728

Planer för Z1

Sida 3 av 6
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Okej, för att bespara mig själv förödmjukelsen så säger jag det nu.
Jag går inte på denna tråd!!! Blev precis övertygad.Jag kan dock hålla med om att den var rätt kul....
:))
Anders S; Det hade varit roligt om det första inlägget var ett skämt. Haglund trodde ju redan i sitt andra inlägg att det inte var allvar. Det var min första tanke också. Nu har han ju gått för långt för att det ska kunna vara ett skämt.

Bimmernicke?

Jens
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Har följt denna tråden med skräckblandat intresse och det sista inlägger från Bimmernicke gjorde mig övertygad om att han skojjar med oss. Ok med alla sjuka modifieringar han pratade om, men att byta motor på en Z1 - det gör man inte, hur sjuk man än må vara :)

/Andreas
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Alltså, jag trodde först att det var ett skämt för att sedan bli rädd för att det inte var det.
Men "Har just fått levererat uppåtpekande slutblås" blev droppen, ingen går o köper en raritet för att plasta sönder med pokemondräkt, raggarlack och tonårsmätarhus etc. Ingen...
Därför är jag numera övertygad att det rör sig om ett (hånfullt) skämt!
:)
Om det är et skämt så borde det vara någon på forumet som tagit sig en ny identitet. Den personen borde då ha samma ip (221.214), går det att spåra...?

Jens
Bimmernicke
hehe, vänta och se! Jag är relativt känd i stylingkretsar och har som sagt länge velat ta mig an Z1an. Att byta motor är väl inte någon särskilt märklig idé eftersom den som sitter i nu inte är så värst imponerande. karossen/motorrummet innebär dock ganska speciella förutsättningar (bilen liknar inte många andra).
Neeeeej, killen menar verkligen allvar!! Kan du inte montera ögonlock och neon på bilen när du ändå håller på så har du verkligen förstört bilen totalt.

Jag tar återigen upp frågan om vi inte ska starta en insamlingsfond för att köpa loss bilen!?

Bimmernicke; Nämn ditt pris!

Jens
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

:))
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

OM detta skulle vara allvar, jag säger OM !

Varför inte köpa en krockad kaross från tyskland och tonårs-styla istället??
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Bimmernicke// Det verkar inte som om någon sagt det tidigare, men som ny användare är du välkommen till forumet!
Emotser med stort intresse en länk (eller flera) till dina tidigare byggen...

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

-------
Länk
Bifaller i Kristians hövlighet och hälsar också Bimmernicke välkommen till forumet! Hoppas att du inte tagit alltför illa upp av folks reaktioner på ditt projekt. Vi vill ju bara ditt (och bilens) bästa :)

Håller faktiskt med Anders lite och undrar varför du inte köpt en krockad Z1, eller åtminstone en långmilare? Du funderar ju ändå på att byta drivlina menar jag.

Jens
bimmernicke: ska du ha en julgran på instrument panelen och en CD skiva hängande i spegeln oxå?
Rape I cry, rape!

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

haimaul
Bimmernicke:

*Vad är det för kjolpaket du grävt fram? Det måste finnas väldigt många att välja mellan till Z1.

*Vad tänkte du peta i för motor? M70?

*En vinge, kanske? Välj gärna en hög, så går den i linje med vindrutans överkant.

Och välkommen till forumet, som sagt. Du kanske vet att det går att hitta mer inspiration här. Kolla under Galleriet här till vänster. Ett exempel:

Länk

Why pamper life's complexities
When the leather runs smooth on the passenger seat
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

hehe...
när jag tänker efter så är vi kanske lite för snabba med fördömanden. jag har precis grävt upp en gammal Performance BMW. en av redaktörerna äger 2 st z1 en oxford grön och en röd. den gröna är i originalskick och den röda är måttligt stylad. jag måste säga att styligen är så diskret och bra att den förhöjer bilens linjer. så nu vill vi se detaljerat vad bimmernicke har för planer. Rieger har en sida i sin katalog och där ör om jag minns endast en sploilerläpp och read difusor i deras paket och det är diskret och snyggt.

(jag tyckte att 850 ska inte stylas heller men jag tycker att den som finns i filmen Italian jobb är den tuffaste och snyggaste 850 jag sett!! Och den är inte ens diskret!!!)

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

z3c 4 ever; Hoppas du har rätt! Dessvärre tvivlar jag på det... :(

F ö tycker jag att Alpina har lagt sig på precis rätt nivå när det gäller styling av Z1 med sin RLE. Snyggare än så kan en Z1 inte bli!

Jens
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Diskret?
kameleontlack med lila bas, 3-ekrade kromfälgar, avgaspipor som pekar uppåt och ett plastpaket på detta...

Beror ju på vad man menar med diskret förstås. :))
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Bimmernicke:
Upp till bevis! Länka in en bild på din bil (med svenska plåtar), samt dina tidigare stylingprojekt.

/Andreas
Bimmernicke
Tack för era förslag. Jag förstår vad ni menar men i mina ögon är Alpinas, AC Schnitzers, Riegers med fleras delar lite för standardmässiga, det vill säga det blir för mycket bmw och för lite custom.
Anledningen till att jag inte köpt en långmilare eller krockad bil är att denna fanns i släkten (i Tyskland) och jag kunde ta över den för en billig peng.
Jag har inte bilder på någon server och kan därför inte länka till dem (såvitt jag förstår går det inte att infoga bilder direkt i inläggen).
Till sist vill jag meddela er att jag snackat med en plåtslagare idag om ny huv inför ett eventuellt motorbyte. Har en tanke om att toppa en förhöjning med plexiglas - vad tycker ni om det?? Jag kan nog gissa svaret. hehe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.