|
Sida 2 av 6
|
|
|---|---|
Bimmernicke |
Kan man lägga in bilder här i tråden? |
|
Bimmernicke: Nej, du kan inte lägga in dem direkt. Du får lägga upp dem på en annan server och sedan klistra in länken till dem här. /Masten Bilarna: Länk Jag har CABstinens! |
|
Bimmernicke |
Tack för svaret! Det verkar komplicerat men jag ska göra vad jag kan (är inte så haj på datorer). Tänkte till att börja med lägga upp bilder på fälgarna. |
Bimmernicke |
Precis så här såg bilen ut då jag fick den! Länk Klädseln är bra tråkig men inte lika lätt att göra något åt. Funderar dock på att låta sy upp helläderinredning. |
Bimmernicke |
OBS! Denna sida hittade jag på ett annat ställe här på forumet. |
| ...men det är inte just den bilen? | |
Bimmernicke |
Nej, just det! |
|
Bimmernicke: Varför inte satsa på nån sjyst motiv-lack?? //Svebba - Jag är schnell ! |
|
Bimmernicke |
hehe, jag har testat motivlack en gång i tiden men gör inte om det. Dels för att jag inte tycker att det är så snyggt att det är värt pengarna och dels för att man måste vara så överdrivet rädd om sin bil. Det passar bättre på Volvo än på BMW. |
| ...och kameleont passar bättre på Mitsubishi Eclipse -87 med lysande ventilgummin och Wunderbaums än på en BMW... | |
|
Snälla, en Z1 är värd mkt pengar, speciellt om den bara gått 1500 mil och verkligen är i nyskick. Att "styla" den är som att stå i kallduschen och riva sönder tusenlappar!! Köp en Fiat Barchetta eller en MGF eller ngt annat som inte heller är direkt vanliga här i Sverige och styla den i stället! /B |
|
Bimmernicke |
Kommer vara värd ännu mer när jag är färdig med den hehe, min CS sålde jag med en 130-procentig vinst! Håll med om att den havsgröna färgen är rätt trist på en bil med så pass originella former! |
|
Free Willy...nej, jag menar Free Z1! =) Dags att skrampla ihop lite stålar och köpa loss den gamla havsgröne charmören innan han sminkas? roadZter |
|
David Hermansson |
Skall du måla om bilen i effektlack? Då skall du vara berädd att plocka fram stora börsen! Effektlack kostar ca 8000 skr litern. Medans en pearllack kostar runt + - 500 skr litern.Personligen tycker jag inte en BMW z1 Passar i effektlack. Men va fan alla gör som dom själva vill. Lycka till. Mercedes åker man, Bmw kör man! |
|
Nä, kameleontlack gör sig bra på min kompis volvo 740pickup (epa!!), men jag tror faktiskt inte på det på en Z!... Kameleontlack tycker jag inte gör sig särskilt bra på en så pass kantig bil som Z1... Hellre på en Beetle i så fall... Men du gör ju som du vill, ska bli skoj att se resultatet, men jag tvivlar på att du kan få igen pengarna du lagt ner........... //Svebba - Jag är schnell ! |
|
|
bimmerenicke: först vill jag passa på och välkomna den första Z1 and här på forumet! du anr inte vad vi andra Z längtade efter Z1 på denna forum! Sedan trotts att jag gillar styling och tycker om nästan allt i stylingsväg så måste jag hålla med dem andra tidigare i tråden: låt bli att modda den. det är som att dricka cocacola till iransk belluga kaviar eller att ha socker i vinet. Du har oändliga möjligheter att förädla din bil men vissa saker bör man undvika för bland annat andrahandsvärde. Din bil har nu uppnått en sån kultstatus att värdet på den slutade att gå ner. nu börjar det bli tvärt om och då ska man vårda den i mest originalskick det går. satsa gärna på fyrpippigt avgassystem, det är många Z1or som har gjort så eller på snygga 18-tummare, det finns multum med ASC och alpina delar till den och et är nog ända styling som passar. Du gör så klart som du vill, det är din bil och vi är fortfarande mycket glada at ha dig här vad du än gör mvh Gunnar |
|
|
Gråter inombords när jag läser denna tråden.... Så här gör man bara inte! Z1an är en konceptbil "made real"! Nästan allt är ju special (förutom den underbara M20n), klädsel, lack (special för att fästa på karossmaterialet), chassi (Z-länk, som är grunden till dagens BMW chassin). Detta är SKANDAL! Satsa hellere på ett par snygga 17" Alpina fälgar och vårda bilen ömt istället för att sjunka till den låga nivå som de flesta spoilernytt byggena ligger på.... Nu måste jag ta lite valium... /Johan -Mår dåligt utan M20- www.e30klubben.com |
|
|
tryggve: Har då nå mera Valium att bjuda på? Visserligen vill jag inte utala mig innan att ha sett vad dju gjort med bilen!! Men att lacka den i effektlack är väl ändå djurplågeri? Finns ju så många andra färger att lägga på den! Sedan med Skjolpaketet... har svårt att tänka mig en Z1 med kjolar! kan bli bra kan bli dåligt... men inte den lacken gud bevare! Z1 oc Z8 är bilar som jag anser gör sig MKT bra orginal, än om Z1 kan behöva lite fräschare i tiden lacker (då inte effekt lack!!) och lite nya fälgar i smakfullt val! Men konstnärer vill ju utmärka sig så jag förstår! Men det finns smakfulla vägar att gå med, betänk dom innan du greppar garagelien! __ Länk /JB |
|
Bimmernicke |
Tjena! Har just fått levererat uppåtpekande slutblås, ska börja monteringen idag (original ser för futtigt ut tillsammans med kjolsatsen), jag lovar att den kommer att se elak ut. Funderar på motorbyte och undrar därför om någon vet om det förekommit med bra resultat - vilket är det vanligaste bytet i så fall? Jag kan tänka mig att det är knivigt. |
|
....känner ni inte igen ett troll när ni ser det? ;o))) Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.