|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
| min kompis skulle teckna avtal med länsförsäkringar, folksam, trygghansa då fick han veta att hans bil skulle kosta 6000 per år men nu betalar han 2000 om året i hel hos www.aktsam.se på min vinterbil sierra betalar jag 1700 per helår tycker inte det var så farligt...så då måste 735an som kostar 9000 per helår hos Folksam kosta runt 5000 hos aktsam...Då gör man en himla bra investering.. | |
|
Tror inte att du kan försäkra din 735 hos aktsam.. Jag kunde åtminstone inte försäkra varken 528:an eller 535:an där. Dom skyller på att det är för stor motor i bilarna.. ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
Dessutom så får bilen inte vara äldre än 15år.. ///Jesper BMWCS #5494 |
|
| Stämmer att Aktsam inte försäkrar motorstarka bilar/sportbilar. Vet inte var gränsen går men jag får inte föräkra min 200 hästars Volvo där iaf men min tidigare 320 gick bra så gränsen går nånstans mellan 150 och 200 Hk :) | |
| Min 525:a (192hk) gick det bra att försäkra, Aktsam var "billigast" tätt följd av Länsförsäkringar. | |
|
Fasen! Dum som jag var kollade jag inte upp aktsam förra året, det var ju halva priset mot det jag betalar i dagsläget... Aktsam ~600kr / månad. Nu pröjsar jag 1200:- Jaja, då vet man det till nästa period. |
|
|
Aktsam vägrade att försäkra mina fd bilar Golf Vr6, BMW 530i 93:a och BMW 528i 97 med hänvisning till "den har ju 160 KW och är importerad", de bajsade nästan på sig i andra ändan...:) Hör inte ens med dem längre då de endast erbjudit mig trafikförsäkring. /Simon |
|
|
Ha,Ha, kommer ihåg när jag försökte försäkra min fd M3 -96 hos aktsam: Samtalet började bra med de sedvanliga frågorna om villa, eget garage, bostadsort etc och allting verkade vara perfekt.......tills dom frågade efter vilken bilmodell jag hade....... Jag svarade BMW......han frågade: vilken modell......jag svarade M3.........han sade: jag hör att detta samtal inte blir nå långt. Jag frågande: varför då?......Han svarade: du är inte våran idealkund!!......Jag frågade: hur ser eran idealkund ut?......Han svarade: våran idealkund är mellan 40 och 50år och kör en blå Volvo 740!!!! Så det sket sig! :-) |
|
| Fick inte försäkra min förra bil 325 e36 över huvutaget... lite tråkigt så fick ta länsförsäkringar... nu jagar jag bil igen men ser ut att bli audi för premien e fett mycket billigare =) | |
|
Fick inte ha min bil hos Aktsam heller: Citat: Vi försäkrar ej Sportbilar/Motorstarka bilar/Lyxbilar/Importbilar. Men du kan få en Trafikförsäkring med förhöjd premie. :) ///FrIIk |
|
|
Hur definierar dom lyxbilar? Misstänker starkt att dom inte försäkrar den 330 jag köper i sommar... |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Aktsams definition är ett en 528 E39 är en sportbil!! medans en 523a går utmärkt att försäkra :)) Det svar jag fick. Däremot en E34 525 med 1!! hkr mindre än 528an gick att försäkra utan problem, så defintionen sportbil hänger på 1hkr ibland och 23hkr ibland :) ///MVH Hasso Länk |
| Vet inte hur det är med nya bilar men till alla er som kör E30 å den ålderns bilar så är det billigaste jag hittat www.tennant.se | |
|
Gjorde en liten lätt undersökning så här på morgonkvisten. Förutsättningar: BMW 523 -96, sv-såld, Man 28 år, Eget garage, 1500 mil/år, K-Kort i 6 år, Helförsäkrat IF: 11 000:-/år Länsförsäkringar: 9500:-/år Tennant: 8500:-/år Aktsam: 6200:-/år Jag behåller min försäkring i Aktsam ett litet tag till tror jag :) |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Betalar 4700 hos IF för min 528 :) har några flera skadefria år med körkort dock . 30 ca. men 6200 är nog ett mycket bra pris. ///MVH Hasso Länk |
|
Jag älskar bmw helt otroliga bilar men måste nog nu när jag skall köpa annan bil välja bort det pga av premien på försäkringen itne orligt betala en 10-15 procent av bilens värde i premie =).. By Honkies the one and only =) |
|
|
Har Bi-Turbon försäkrad som entusiast bil hos LF(1850kr helåret helförsäkring), Men blev nyfiken och ringde Trygghansa som annars är den jag föredrar mest. 24år, Villa, Garage, 1000Mil, Helförsäkring = 10520kr Inte så farligt egentligen, inte för att jag tänkte byta men jag blev nyfiken att kolla bara. Har förövrigt en saab 9-3 försäkrad hos Trygghansa = 4700kr helförsäkring med någon extra försäkring. Den byts snart ut mot en Opel Astra Kombi som går lös på hela 2000 kr helåret (-04 så det är med vagnskada då). Hos Länsförsäkringar har jag min Bi-Turbo och villa försäkrad. Hos TryggHansa har jag min saab 9-3 samt min lille son försäkrad. Mvh Ola Thomasson BMWCS 5502 |
|
|
Honkies, resonerar som du, kör Opel nu pga arbetslöshet. När den situationen ändrar på sig blir det nog inte BMW pga av att: -Extremt petiga och kinkiga köpare, bilarna måste nästan ha all utr och ändå vara billiga för att vara säljbara -Större utbug än efterfrågan på BMW i sverige just nu anser jag -Sjuka försäkringspremier är tungt att betala och säkerställer låga försäljningspriser Ändrar sig ovanstående kan jag förståss också ändra mig....:) /Simon |
|
|
Något som kan vara värt att kolla upp är Folksams försäkring för OK-medlemmar, OK/Folksam bilförsäkring. Har vart billigast på tre av familjens bilar nu. Trevligt nog sänker dom dessutom premien på Audin med runt 2000:- när det här försäkringsåret är slut, om nån månad. Skadeäredena har dessutom skötts smidigt. Svårt att säga nåt generellt, men den där halvtimmen med telefonen och Gula sidorna kan vara väl investerad tid, skillnaderna är hårresande. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
hej, har en 740 -93 full bonus ,m,m på if vile dom ha 21000kr om året folksam vill ha 12000kr året. har startspärr märkta rutor egen pakering ej nån under 25 som kör även skadefria år. varför sån skillnad? Mvh |
|
|
Så här svarade Aktsam för ett par veckor sedan när jag begärde offert på försäkring av en Z4: "Tack för din offertförfrågan. Dessvärre kan vi endast erbjuda dig att teckna en trafikförsäkring denna gång. Anledningen är att vi endast försäkrar privatägda personbilar i standardutförande. Det betyder att vi inte försäkrar t ex GTI- och turbobilar, motorstarka bilar, SUV/Jeepmodeller, cabriolet, minibussar (pga. antalet passagerare), direktimporterade bilar eller sportbilar. Din bil ska vara högst 15 år gammal och du själv minst 24 år fyllda." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.