|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
|
Har -BeeMWe- bytt bromsbeläggen åt dig än då Najntynajn? Om inte så får du nog påminna honom. /Erik ///Tänk först, meka sen... |
|
|
I nästa nummer av Fyndbörsen (NR 8-2004) så vet jag en kille som har skrivt ett reportage/mektips om hur man byter bromsar. :-) Utkommer 25/3 i affären. Undrar hur jag vet det. :-))) Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
MO: Vad hände med nr:7-?? |
|
| Erik G: Nae...inte ännu..;-) Äsch vafan...läskigt o fråga ju.. | |
|
Najntynajn, Han erbjöd sig, du behöver bara åka dit :)) /Erik ///Tänk först, meka sen... |
|
|
Starre: Nummer 7 finns i din butik NU. Skynda dig innan den tar slut. :-) Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Erik G: Äsch :-) -BeeMWe-: Så, jag kommer förbi en sväng i helgen då..? ;-) |
|
-BeeMWe- |
Haha gör det du :) Övriga: Är det någon specialnyckel som behövs till e28an ok? Som till E34an tex. |
| -BeeMWee- >> 7 mm insexnyckel, inte special men ganska så ovanlig dimention. | |
|
-BeeMWe-: Du låter som en van bromsbeläggsbytare ;) Det enda du behöver är domkraft fälgkors och en 19-hylsa. ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
Det var väll inte skivorna som skulle bytas? Man behöver inte lossa skivorna för att byta beläggen.. ///Jesper BMWCS #5494 |
|
-BeeMWe- |
ah näe minns att ja köpte nått till 535an (e34) när jag bytte på den men använde inte det verktyget på e30n tex. |
|
Jävlar va surt. Ska hålla ögonen öppna. Hang in there. |
|
|
Hon har väl fått tillbaka bilen? Så Uffe, du kan stänga ögonen igen utan att ha dåligt samvete ;) __ Letar vita framblinkers! |
|
|
K1zmo: Jo, jag var helt ställd jag med...men jag har upptäckt att dörrlåset är lite åtgånget..centrallåset funkar inte alltid, så nånting har dom gjort med det, garanterat. Men tändnings- och rattlåset förstår jag inte hur det kan vara oskadat. Men ingen är gladare än mej för det :-) |
|
|
Det är inte alltid som tändnings- och rattlåset "låser sig", man får oftast vrida lite på ratten för att det ska "klicka" och låsa sig. Ibland rör man inte ratten när man går ur bilen vilket resulterar i att rattlåset inte är aktiverat. Hur är det med nyare bilder med startspärr, de är väl nästan omöjliga att starta utan rätt nyckel? Det kanske är något att skaffa om du inte har tänkt att sälja bilen och om den är i bra skick? /Hammar |
|
|
startspärr menar jag då, inte en ny bil. ;-) /Hammar |
|
|
Hammar: Haha, nä ny bil blir det inte på ett tag ;-) Okej, men då kan det vara förklaringen..! Hmm, ja det kanske kunde vara en bra idé med startspärr...du vet inte om det är ett stort projekt att skaffa? Kostnad? Tack så mycket för tipset :-) |
|
|
Det fungerar ju så med startspärr att det går ion och bryter strömmen till ngn viktig komponent i motorn, tex tändspole, bränslepump, startmotor eller dyl. Och nej, det är inte så fasligt dyrt. Dom flesta nya larm har det inbyggt och det kostar ju inte mer än 2000kr för ett carguard av senaste modell. Installerat och klart, men visst då är det iofs med lite kontakter man får det priset. Ring till närmsta larminstallatör eller bilstereobutik och fråga om inte dom kan hjälpa dig. __ Letar vita framblinkers! |
|
|
Cobra okså godkänt av försäkrings bolag kostar under 2000:- monterat och klart på bilen har ni några försäkrings frågor eller undrar om vad som gäller när ni ska utomlands så kan ni ju alltid fråga mig!!!!. jobbar med det till vardags som assistance koordinator på sos international i DK (gäller alla nordiska försäkrings bolag). |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.