AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
9.967

J*vlar, den är stulen...!

Sida 2 av 5
Tack allihopa för svaren och stödet. Har fortfarande inte hört nånting om bilen. Jag lånade farsans bil i fredags o åkte runt o kolla lite, men förgäves..*suckar*

Känns rätt ruttet att inte ha försäkring på den, men man lär så länge man lever. En sak är säker; får jag tillbaka bilen så är det ju halvförsäkring som gäller iaf.

Hoppas den inte e alltför trashad, för då kommer jag med all säkerhet inte ha råd att fixa till den :-(

Hälsn,
Jossan
M-
77
M-ogge
520i 24V-91
M-Johan,
Jag vet hur de e eftersom min egen 520 står på BMW,efter det att jag för 3 veckor sen
kanade av vägen o frontade med ett träd.Jag kan ju bara säga att dom e minsann inte snabba,skulle ta minst en månad innan dom överhuvudtaget hade tid att börja med bilen.
Efter en veckas väntan,ringde jag till BMW o skulle höra om dom hade fått något besked av F-bolaget vad som skulle göras,laga eller lösas.Fick då till svar att det fanns inga plåtkillar överhuvudtaget den veckan för dom va på utbildning,e de konstigt att väntetiderna e långa när man e så korkad att man skickar alla på utbildning (EN HEL VECKA) samtidigt,så att inget blir gjort på verkstan.Nu efter 3 veckor har jag fått beskedet att bilen ska fixas,snabbt marcherat får man ju säga.Får väl se nu hur många månader de tar innan bilen e klar.
Har en kompis som åkte av vägen med en M5 i september förra året,bilen va klar för 4 veckor sen.(byte:kofångare fram,laga kofångare bak,lackering)KUNDSERVICE ELLER HUR!?!?

Najntynajn:Inte för att strö salt i såren,men med tanke på hur fin din bil såg ut att vara e det nog rätt stor risk att din bil står i ett garage eller nåt o blir strippad på delar.Hoppas jag har fel.
M-ogge: Jo, tyvärr är det ju fullt möjligt :-( Hoppas fortfarande att det bara är någon som lånat för att ta sej från punkt A till punkt B...tyvärr hade jag rätt mycket soppa i bilen, så dom kommer ju en bit liksom...nåja.

Förresten, är det någon som vet hur det går till med försäkring och sånt nu? Jag menar, jag som ägare är ju skyldig att ha den trafikförsäkrad så länge den är i trafik, men om den aldrig återfinns? Hur går jag tillväga, kan ju inte sitta och betala försäkring på en bil jag inte har i all evighet...?

Hälsn,
Jossan
Se
70
Sebban
525i -89
Najntynajn:

Antar att så fort du gjort en anmälan om att bilen är stulen, så antar jag att bilen ställs av och kravet på skatt och försäkring upphör. Som sagt, man ska ju inte behöva betala åt packet som stulit bilen... Hoppas det ordnar sig!

//Sebban
Se
70
Sebban
525i -89
Blev visst lite mycket "antar" där... men men =)
Pe
69
Pekka Puu Pää
E34 M5 90
E39 528 98 touring
vart av me min BMW ett år sen ca...va en 520..polisanmälde...hade inte försäkring....det va urtrist.hade exklusiva 18tums hjul på bilen..sen ringde det efter TVÅ MÅNADER....polisen..äger du en sån o sån bil?= JAA ..vi har hittat den....lustiga va att hjulen och allt va kvar..bilen va i samma skick...den hade körts ca 50 mil dock....enda som saknades va min cd radio samt att rattlåset var paj...och dörrlåsen.....såklart glad i alla fall..bilen var fin övrigt och hjulen låg kvar...efter ett par dagar va bilen helt återställd...köpte på skroten lås

tur i oturen

P.L.Ä.P
DOM HAR HITTAT DEN! :-D
Ringde från polisen i morse och sa att den hittats på en handicapparkering. Vi åkte dit, inte en skråma på bilen!! Det enda dom snott var mina solgasögon, en mobiltelefon som jag klumpit nog lämnat i handskfacket och tärningarna jag hade hängandes i backspegeln..lite patetiskt, eller hur? :-)

Sen hade dom lämnat kvar en liten present också. Inkilat på sidan av passagerarsätet låg en..erhm...vuxentidning. Tack! ;-)
Det tyder ju på att det bara var några snorungar som snodde den för att busköra lite, förmodligen är dom väl från min skola. Men jag lovar - ser jag nån med mina solglasögon, mobiltelefon eller så - då ska dom få veta att dom lever!

/Jossan - som har en väldigt bra måndag! :-)
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Skönt att det löste sig till slut..Hoppas nu att det inte blev någon ytterligare skada på vagnen,såg fin ut på bild iaf.

Mvh Janne.
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Ring nu och försäkra bilen....

/Christofer
Skönt att dom hittade den då! Men hur var det med tändningslås och dörrlås m.m?
Visa användare
83
MatteKing
520iA -95
Skönt att den kom till rätta igen! =)

Gör kanske inte så mycket att tärningarna var borta.. he he.. skoja..

Försäkra den nu =)

/ Matte!!
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Skönt att du fick tillbaka den i oförstört skick!
Inga fläckar på klädseln? ;)

/Andreas
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Wolv: Du syftar på ... ehh vuxentidningen...

---
Min E30: Länk

/Chrille
Bilen var i toppskick, inte en enda skråma. Tändningslås, dörrlås, allt.

Hehe, näe...tärningarna kan jag nog klara mej utan..kanske...;-)
*garvar*
Ja, kollade faktiskt väääldigt noga efter fläckar efter att ha hittat porrtidningen...lyckligtvis hittade jag inga :-D

Fy tusan vad skönt!

/Jossan
Det var ju skönt att den kom hem igen till den rätta ägaren.
Najntynajn:

Vad skönt för dig att bilen till synes är fel fri igen, men ta nu en halv försäkring fort som f-n. Kanske en ratkrycka man vara på sin plats?

/S
Det var jätte roligt.. :) att du fick din bil tillbaka... men fattar inte hur gjörde de för att starta på bilen utan att ha skadat tändlåset och dorrlåset??

M.V.H

Mauricio..
Ja, fy tusan vad skönt att det inte fanns några fläckar... ;-)

Mvh Jögge
-BeeMWe-
Mycket kul fläckhumor från småkåta killar här nu.

-BeeMWe-
;)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.