AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.282

Klimatautomatik med utökad omfattning på E60

Sida 2 av 2
stefannorr
MS> Skulle de va något nytt de då?..alla acc/klima från 97 o framåt har ju separat inställning för vänster/höger sida,hade de i min 320 97 och nu i min 523 96 och är vanlig standard klima/dock har jag även restvärme.
stefannorr: Poängen är ju att man inte kan styra vänster/högersda med standard kliman på E60:n utan man måste beställa extra för att få det.
stefannorr
MS> oki..så dom snålar in numer då..
To
1.022
Tom i norr
520d-EDE 2012
Har inte alla konkurrenterna kliman som man kan ställa in höger/vänster som standard så dom börjar bli som Mercedes. Allt kostar. *allergisk mot det* Det är inget man ska behöva betala för..

Ve
210
Velgro
G32 640D GT
Den utökade kliman har förutom ovan nämnda saker även restvärme, max avkylning när det är varmt ute, samt kylfunktion i mittfacket.
To
1.022
Tom i norr
520d-EDE 2012
Vad menas med restvärme?

ol
790
ollen
MB E300 cab -20
En positiv bieffekt/detalj med standardkliman är att man slipper de plastiga, runda, små grå vreden som den utökade kliman har.
Visa användare
747
TCG
540iM E39 6vxl Kompressor
Tom i norr,
restvärme sätter du igång när du går ifrån bilen en kort stund. T.ex. om du ska in och handla så aktiverar du restvärmen(som då direkt startar kupéfläktarna), låser bilen, går in och handlar. När du sedan kommer tillbaka så står kupéfläktarna fortfarande och tar värme från motorn och blåser in i kupén.

Mycket trevlig funktion.
Om det är slarvigt skrivet så skyller jag på att jag är mycket trött. :)

MVH
/Jonas
Nybliven 540i E39 ägare!
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Någon E60-ägare här som har HUD? Erfarenheter i så fall?

Saknar min coupé, vill ha en e60!
Gemini__
Bara undrar om den utökade klimatanläggning till E60:n har den funktionen att man kan ställa in önskad temperatur för resp. plats, såväl fram som bak.(4-zon-klimatanläggning)

//Thomas
Gemini__: Nej, man an bara ställa in temparaturen vänster/höger.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.