|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
RS2 menar jag naturligtvis... /Hammar |
|
|
65 90 8 385 141 GPS Reciever Module kostar ca 345 Euro plus moms. Denna används väl bara till en MK2 navigator eller? I så fall håller jag nog med George här att det är bättre att skaffa en MK3 direkt. Fungerar det med den gamla MK1 GPS antennen till denna mottagaren? 61 12 8 377 436 Navigation Connecting Lead verkar vara för MK2 från 09/97 till 08/00, 61 12 6 907 842 för MK3 från 09/00 till 09/01 och 61 12 6 915 132 för MK3 från 09/01 men sen finns det även 61 12 8 384 473 från 09/98 till 09/00. Fråga mig inte vilken kabel sats det är du ska ha bara... :-) /RS2 |
|
|
RS2: Ok, ja det verkar nästan bäst att sälja MkII navin istället och satsa på en Mk3. Tack för informationen om nummren, ska inte fråga vilken kabelsats det är jag ska ha, det låter krångligt nog som det är. :-) Har sett att någon säljer en billig Mk4 annars, är det något att satsa på eller innebär det ytterligare modifieringar på befintliga kablar etc? Har du koll på vad en Mk3 kostar? Är det artnr: 65 90 6 915 036? /Hammar |
|
|
Hammar, Har du kvar bilden ifrån ETK med alla navigator artikel nummer som du fick? Verkar finnas två aktuella MK3, 65 90 6 915 036 från 09/00 till 09/01 och 65 90 6 924 829 från 09/01 till 09/02 (ingen aning om skillnaden mellan dessa). Eftersom så många byter ut sina MK3 mot MK4 så bör det också finnas många MK3 att köpa till bra priser. Att byta ifrån MK3 till MK4 är plug and play men jag vet inte hur mycket du behöver byta. Någon annan? /RS2 |
|
|
Hammar: Denna kabel 61 12 6 915 132 uppgrderar från MK1 till MK3 och inte från MK1 till MK2 som har en separat GPS enhet! kolla noga om denna kabel har en liten svart kontakt (2 x 6 stift) som skall gå till den nya GPS modulen! George |
|
|
Nej, det har den inte, det är nog en Mk1 till Mk3 jag har fått nummer till och har köpt. :-( Ok, då saknar jag egentligen bara Mk3 navigatorn då. Hmm... får hålla ögonen öppna. Jag tror jag klarar mig på de svar jag har fått från er nu, tack George och RS2, suveränt bra svarat och beskrivet. Har lärt mig mycket om Mk1,2 och 3 under tiden. Personen, jag köpte Mk2 navin av, hävdade att den skulle "bara vara att koppla in" så skulle den fungera, så jag köpte kabeln han rekommenderade (som han i sin tur fick tips om från BMW). Men han lovade att jag skulle få skicka tillbaka navigatorn och få pengarna tillbaka om den inte passade så jag hoppas bara han håller vad han lovade för detta var INTE vad jag hade tänkt, att köpa en massa nya prylar för att få Mk2 att fungera. :-/ Och det var absolut inte baraatt koppla in och köra. /Hammar |
|
|
Ok, nu har jag äntligen fått min MkIV navigator. Kopplade in den men får ingen bild på skärmen. Några förslag på vad man ska göra? Läste om en annan som också hade samma problem "Super" tror jag han kallade sig. Någon som vet lösningen? /Hammar |
|
| Jag har bild på min Mk4 GPS men ingen rörlig bild, gjort uppgradering från en Mk2..skumma grejor :( | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.