|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
BeeMWw: Håller med dig! Faktum är att dom är jävligt dåligt synkade där.. Likadant i Sundsvall, ska man svänga vänster vid t.ex. Bergsgatan/Oscarsgatan upp mot just O.G. kan man stå i en evighet.. Likadant om man skall upp vänster mot Kvantum Nacksta, omöjligt! Ibland när man passerar ljusen vid Volvo kan man stå flera minuter!! Och det är alltså på E14!! Helt otroligt... På tal om klåpigheter... Jag nämner inga namn, men jag vet en som har backat upp en liten bil på en sån där betongsugga med en skylt. Hon knuffade till stolpen så den välte, varpå suggan lyfte upp bilen i kofångarn!! Dessutom var den bilen bakhjulsdriven, så hon kom ingen vart, haha =) - psst, lita inte på ovanstående... ;) |
|
|
Oxh vid IP i Sundsvall, det rödljuset måste vara från medeltiden! Man kan få stå i flera minuter utan att det kommer en bil från något annat håll! //Thorssa |
|
| Önskar att de införde väjningsplikt vid högersväng som i USA, det hade underlättat många frustrerande situationer här i Malmö där trafikljusen står tätare än gatubelysningen... | |
|
I linköping är rödljusen också "konstiga" , kvällar och nätter är det röd våg fast man är ensam på vägarna. Sen kan man få vänta uppemot 3 minuter mitt i natten fast ingen bil synts till på länge. ibland blir det "aldrig" grönt så det är bara vänta en stund och sedan ta sats. Därför ser jag rödljus mera som en rekomendation gjord av knäppjökar som uppenbarligen inte kan sköta det de är tillsatta för att sköta. men om dagarna med mycket trafik fungerar det faktiskt bättre . |
|
|
Kom tänka på en gång när jag körde in i en av Malmös största rondeller. Jag skulle svänga vänster, plötsligt ser jag en bil komma MOT mig, alltså i fel färdriktning. Snacka om att jag gnuggade ögonen. Jag saktade in lite så klart o la mig försiktigt i andra filen. När jag möter den andra bilen så sitter där ett väldigt gammalt par och tittar på mig som om jag vore helt galen. Helsjukt men sant... // L ///Mmmums |
|
|
Växjö, korset/rödljuset malmövägen (23:an) vid Ica-lagret räppe/bergsnäs/bergunda. sitter i lokalbuss, kommer från bergsnäs, skall vänster mot Gemla. (Morgonrusning) vi får grönt och bussen börjar ge sig ut i korsningen. från vänster (Gemla/Malmö) kommer en Volvo 142:a som missat att det blivit rött. saken är att han kommer i kanske 150km/t (50väg). finns inte en möjlihet för honom att stanna men ställer sig på bromsen så jag vaknar av däcktjutet. det rycker från Volvons däck och han kanske hinner sänka hastgheten till 110? bussen nitar och Volvon kastar sig över i mötande körfält. passagerarna i bussen skriker. volvon tar sig genom korsningen utan att träffa någon och svänger sedan över refugen i 110 tillbaka till sitt körfält... visst att vi skapligt skyddade i bussen men hade han träffat så hade det gått illa! synd att det inte fanns någon polispatrull i närheten! man kan undra vad folk tänker med!!! M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Länk |
|
|
Det bästa med Växjö är ändå rondellerna!!!! NOT! Speciellt när utsocknes kommer och ska köra. Har varit med och åkt när det har körts både rätt över och åt fel håll i rondeller när besökande gäster har envisas med att köra själva. Då sjunker man djupt ner i sätet och hoppas på att ingen som känner en är i närheten, eller att det kommer ngn som är mkt större och kör på en! *suck* Samt att man svär tyst och sammanbitet över sin sambos norrländska släkt! Skämt å sido rondellerna är skitbra t.ex. i rusningstrafik. Trafiken flyter på bra, så länge folk vet hur man kör rondell. Till dem räknas inte svärmor, som vill släppa in folk i rondellerna när hon själv är inne och kör i dem. Snacka om att hålla hårt på höger regeln! :) Inte heller min egen mor räknas till de kunnigas skara. Allt fungerar bra tills hon kommer till en rondell med två körbanor. Även om hon ska till vänster eller vända tillbaka så håller hon sig stenhårt i ytterfilen! *stön* Men jag tycker om dem båda två, så länge jag får köra! ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.